the best is yet to come...

by - February 16, 2012

Assalamualaikum sahabat... khuatiri bila kalian terus membaca pasti terus menguap, pasti ! tidak perlu disangkal lagi..... *dah nguap kan?haha*




pabila diri ketandusan idea,begini la nasibku....kadang-kadang tidak perlu dan tak patut pon untuk menulis,tapi entah.. jari ini sentiasa siap sedia untuk berdansa di atas keyboard *kan dah kata,nguap lah tu kan?hehe*




mengapakah hidup ini sangat sukar? sukar pabila usia sedang meningkat tetapi peribadi tidak meningkat untuk menjadi lebihhhhhh matang dan terbaik di sisi Allah...mengapakah kita perlu mengeluh untuk kehidupan kan mendatang? mengapakah? alangkah baiknya jika kita terus bersyukur ...bersyukur dengan setiap takdir dan setiap yang tertulis untuk kita.....tapi entah lah,manusia ini tidak pernah merasakan yang terbaik...








suatu hari,aku termenung memikirkan hari yang mendatang, apalah nasibku...kemanakah aku nanti? teringin juga untuk tahu,tapi apa kan daya..ketentuan takdir itu semua bergantung pada-Mu yang Allah... takdir itu natijah pada qada dan qadar.. dan sejauh mana kudrat diperlukan manusia bergantung pada berat bebannya..selagi kita mampu berusaha untuk ke arah kebaikan makin dekat la kita dengan-Nya,yang penting berusaha...bukan hanya cakap kosong






Membiarkan dirimu dibuai perasaan samalah seperti membenarkan diri dibuai oleh syaitan kerana ia suka kepada orang yang berkhayal. Menyedari kesalahan sendiri adalah lebih baik daripada menegur kesalahan yang dilakukan oleh orang lain..


Assalamualaikum

You May Also Like

16 comments

  1. dear..kena tahu..setiap yg berlaku ada hikmah..cuma diri sendiri perlu bergerak matang dan tahu menilai kaca dan permata

    pray for ur happiness dear..

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam.

    Lumrah manusia, sukar untuk merasa puas.. Kan bagus kalau kita sentiasa merasa tak puas dengan amalan² yang kita buat, maka kita akan terus giatkan usaha tambah amal, insyaAllah.. ;)

    ReplyDelete
  3. kadang2 aku pun nak rasa macam tu gax

    ReplyDelete
  4. onie, u have to know that ALLAH knows everything. Trust ALLAH and pray to ALLAH. ALLAH will bless u in everything that u do honey :)

    just cool and relax ok baby? :) keep smiling and tough...

    ReplyDelete
  5. usaha dan terus berusaha! pasti ada hasilnya. =)

    ReplyDelete
  6. betul tu onie, muhasabah diri itu penting sebenarnya.. sebab kita akan lebey mengenali diri kita sendiri ;)

    ReplyDelete
  7. manusia mmg x pernah puas. dah dpt sesuatu, nak lagi dan lagi.. tahan nafsu je lah jwpnye.. hehe :D

    ReplyDelete
  8. Berkhayal dn bermimpi tak salah,sbb dr mimpi jd impian.tp jgn impian kosong.tak ke mana.mesti ada perancangan.lengkapkan diri dgn ilmu dan kelengkapan yg sepptnya..pelan pelan kayuh.usaha tu kan eskelator kejayaan.

    ReplyDelete
  9. dalam kehidupan kena banyak bersabar. pasti sesuatu yang terjadi ada hikmahnya. dan yang penting, lalui setiap saat masa kita dengan gembira. chill babe :)

    ReplyDelete
  10. You're not alone,saya pun ada pikiaq macamtu kadang2...

    Masa depan, di mana kita sekarang, seluruh kehidupan tu agak menakutkan kadang2...

    ReplyDelete
  11. suka ayat kat bawah tu..

    wassalam. (menjawab salam kat bawah sekali)=)

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..