kerana cinta~

by - April 03, 2012

Cinta itu cahaya sanubari
Kurniaan Tuhan fitrah insani
Dan di mana terciptalah cinta
Di situ rindu bermula

Cinta itu tidak pernah meminta
Tetapi memberi sepenuh rela
Rasa bahagia biarpun sengsara
Berkorban segala-gala..


love

Semua kerana cinta
Yang pahit manis di rasa
Menghibur nestapa merawat duka damai di jiwa
Terpadamlah api benci permusuhan
Terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
Yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

Dan jangan kita pula
Kerana bercinta kita pun leka
Dan jangan pula kerana bercinta
Tergadai semua maruah agama

Cinta yang sejati
Hanya cintakan illahi
Cinta ayah bonda
Tulus suci selamanya
Cintakan saudara

Hanya sementara
Serta sesama insan
Suburkan dengan ketakwaan


p/s: jangan dipaksa dan terpaksa untuk menerima jodoh,kerana itu semua takdir yang telah ditentukan oleh Allah swt,insyaAllah

You May Also Like

16 comments

  1. pemes ames, lepastu puitis jugak kau onie. kikiki.

    cinta dtg dan pergi. muda lagi leklu hihih

    ReplyDelete
  2. takkan jatuh cinta dengan aku kot?

    ReplyDelete
  3. cinta itu buta, buta sebab apa ?

    ReplyDelete
  4. wah jiwangnya jiwangnya..peeewittt!!

    ReplyDelete
  5. pewitttttttttttttttttttttttt kan -..-

    ReplyDelete
  6. jangan taksub bila bercinta.
    jangan hilang semua nya baru nak ingat pada yang esa


    onie jiwang siot.benci aku.hahaha

    ReplyDelete
  7. bercinta selepas kahwin terbaik...;)

    ReplyDelete
  8. wahhhhhhh.. ternganga aku.. hahaha
    xsgka hang jiwang.. siyes!!

    ReplyDelete
  9. ingatkan gua je tengah jiwang.
    Lu pun sama.

    ReplyDelete
  10. well,haha...kau ingat aku tak reti ke jejiwang ni hafizuddin oiii?haha

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..