melukakan hati dan perasaan.

by - June 08, 2012

#kita perempuan kita tahu apa yang kita rasa, mahu yang benar atau yang salah...

yang benar mungkin mengatakan yang dirinya dipihak yang benar begitu juga sebaliknya,
tapi kenapa ye manusia ni selalu menyakitkan hatinya sendiri dan perasaannya sendiri?
bukan sepatutnya menjaga hati dan perasaan sendiri dulu ke baru menjaga hati dan perasaan orang lain?



satu persoalan yang selalu bermain diminda saya...



#apa yang orang kata apa yang orang kecam terhadap kita,kita terus tertunduk seperti menandakan bahawa kita sedang mengangkat bendera merah,kenapa kita tidak terus menegakkan perkara yang benar? kenapa mesti tertunduk?




#hmmmmm, memang betul orang kata, peribadi dan perangai orang lelaki dan perempuan ini berbeza sebenarnya, beruntung bagi yang mempunyai perantaraan yang sama tapi ada juga sebaliknya... :')


#kadang-kadang bila teringat balik, apa ni... kenapa dengan senang sekali kaum perempuan ditindas?kenapa tak melawan ! memang la aku ni pendiam,ditinggalkan macam tu aje,bodoh(yesss! aku memang pendiam..tapi pendiam aku bertempat dan bila sampai masanya akan kebabommmmm!)




#itulah, kita orang perempuan ni kena kuat semangat, jangan terus ditipu dan tertipu dengan seorang yang bernama lelaki, bukan tujuan saya menaip entri ini untuk membenci kaum lelaki tetapi sebolehnya kita jaga hati dan perasaan kita daripada dikecewakan,jangan cepat tertawan dengan segala kata-katanya... bukan untuk jual mahal tetapi renung-renungkan lah,kita buat begitu kerana ada sebabnya.....setuju?





#sahabat pon begitu juga, lebih pedih bila menjaga hati dan perasaan sendiri demi sahabat yang tidak mengenang budi,kbai~ (alhamdulillah buat masa ni sahabat saya semua yang terbaik ..)




#jenis aku, aku tak kisah orang nak terus terang tentang perangai aku... sebabnya kita cuba untuk berubah dan tahu apa baik dan buruk tentang diri kita, tak suka jadi orang berlagak sombong, nauzubillah


dan jangan jadi seperti ini ...

p/s: jawapan untuk entri dibawah adalah uncle bob sebabnya kan digunting-gunting dulu,kbai ! pandai awak

You May Also Like

7 comments

  1. betul tu! saya sokong sangat! setuju! byak pulak mult hari ni..hehe

    ReplyDelete
  2. @Fatyn kan,actually hati perempuan ni lebih berbisa dari apa yang kita rasa

    ReplyDelete
  3. @Muhammad Saiazuan Norhalik bukan emooooo, ni la perasaan orang perempuan

    ReplyDelete
  4. Hmm..its happening to me rite now..
    xtau nak buat ape?
    letih da..

    ReplyDelete
  5. nak sokong salah tak nak sokong pun salah...

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..