Harapan untuk hari seterusnya..

by - December 06, 2012

"dari kecil saya belajar erti kehidupan,

tiada yang bagus,
cuma yang ada itu semua cukup sempurna bagiku.. "


itu adalah kata-kata yang selalu saya pegang, siapa diri kita siapa ibu bapa kita siapa saudara mara kita siapa adik beradik kita siapa kawan kita, anggap itu semua adalah kurniaan yang tidak terhingga semasa engkau membesar dan sementara roh masih bertakhta dijasadmu,tanpa mereka mungkin kita tidak dapat bernafas sehingga ke hari ini...mana tahu?



syukur alhamdulillah, sehingga ke harini masih bernafas,harapan masih ada untuk hari akan mendatang ..sungguh banyak pengalaman yang saya belajar, pengalaman yang lepas biar dijadikan sebagai kenangan dan usah diimbau..lets bygones be bygones...



terima kasih Pencipta kerna engkau turunkan aku ke dunia ini,terima kasih abah umi atas segala tanggungjawab kepadaku,terima kasih adik-adik kerana engkau menjadi penyeri hidupku,terima kasih sahabat kerana engkau terus melengkapi hari-hariku,terima kasih kepada yang mengenali diri ini,terima kasih segalanya... 

balik kerja tadi terus terpegun sebab ada hadiah dari makcik onie, 
yesss! bertambah lagi koleksi jam mekkk,yippieeee...meaceh suuuuu :P 


akhir sekali, dengan ucapan..semoga dikurniakan umur yang bermanfaat,rezeki yang halal,ilmu yang berguna,jodoh yang membahagiakan dan  hidup dirahmati kerana kita lahir atas ketentuan Allah,Allahuakhbar.. amin


p/s: pejam celik pejam celik,22  dah umur onie... selamat hari lahir buat diri sendiri,onie keluar dari perut umi pukul 1:23am bersamaan 6 dec 1990 ,haa gituu...alhamdulillah,semoga Allah memberi peluang untuk aku bernafas dimuka bumi ini,amin..

You May Also Like

37 comments

  1. selamat hari lahir onie sayanggg :)

    ReplyDelete
  2. onie yang baik lagi sopan,
    selamat hari lahir yayangg. :)
    kak yaya doakan semoga semuaaaaa impian onie akan tercapai. kak yaya doakan jugak untuk semua yang baik baik untuk onie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnnnnnn, semoga doa itu berbalik pada kak nadia juga :D

      Delete
  3. selamat hari lahir onie! wah dapat jam lagi. seronoklah bertambah lagi koleksi jam.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak dani .... seronokkkkkk sebab dapat jam,hehe

      Delete
  4. selamat hari lahir awop. untung la dapat hadioh, ore xleh pun lg hadioh. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alohhhhh,awop bulih tepung takpo doh,kehkehkehkehkeh

      Delete
  5. pengalaman mendewasakan kitaa.
    :)

    btw happy birthday dear.
    meh nak kiss.
    *hadiah tu je yang mampu.
    hihi
    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeee betul tu chemayyy, meacehhhh..kiss awop balik :P

      Delete
  6. selamat hari lahir onie.. semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sentiasa dilimpahi kebahagiaan setiap hari..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin,semoga doa itu pun berbalik pada kamu,thank you :)

      Delete
  7. tak trlmbt nak wish kan..

    hppy birthday dear...

    ReplyDelete
  8. hai Onie... salam perkenalan dari akak MSP..

    nama Onie dah sama ngan nama anak buah akak Auni.. kami selalu panggil Onie a.k.a Dora.. ahak,

    Happy birthday to you.. semoga gembira selagi bernafas ye dan semoga dipanjangkan umur juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhhhhhhh,jarang sangat jumpa nama auni tu kan,tolong kiss kan anak buah akak untuk onie please :D

      btw,thanks for ur wish ye akak...

      Delete
  9. Onie sayanggg, baru umur 22? Akak baru 18! Miahahhahaaa

    Semoga apa yang dihajati tercapai sayanggness... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa tak percaya?hahahaha....thanks akakku :D

      Delete
  10. Selamat hari lahir onie. Take care :)

    ReplyDelete
  11. ooo. akak onie, happy birthday yeee. hehehh. lawo jam!

    ReplyDelete
  12. slmt hari lahir yer...tak tlmbt kan..hihihi

    ReplyDelete
  13. slamat ari jadi sis onie.. :)
    yup2..kita kena hargai smua y d dpan kita kan.. :)

    ReplyDelete
  14. ha... dah cukup umur dah tu... dah b oleh tuai dah tu...

    ReplyDelete
  15. Onie tuuu. Follow done. Urk, umor berape ni ek? Macam adek2 je muke???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. meaceh akakku,hee.... umur?mmg muda lagi ponggggg :P
      22..mudakan :P

      Delete
  16. Hapy belated besday onie..smoga jadi anak yg baik..tak tahu pung besday ang 6/12 ari tu :)

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..