Tiada blog?tapi nak jana pendapatan tanpa modal. Sini Jawapannya.

NEW FAVOURITE SPA: SILA BACA SINI
Walaupun perasaan tengah berkecamuk (cececey),aku gagahkan juga untuk berkongsi berita baik ini pada mereka yang tidak pernah tahu kewujudan churp-churp. Bagi blogger mungkin sudah tahu tentang churp-churp. Pernah sekali aku share tentang cara-cara nak generate income guna churp-churp,tapi time tu interface churp-churp yang lama,sekarang mereka sudah tukar pada yang baru. Mungkin ada yang masih tidak faham lagi cara untuk meng-rewardkan diri masing-masing,hehe -..-"
Entry 'Rugi sape tak join churp-churp' ni menggunakan interface web yang lama. So,harini aku nak ajar mereka yang nak jana pendapatan melalui churp-churp TANPA MODAL dengan semudah ABC,haha. 


  1. Perlu SIGN UP  dulu .
  2. Isi detail semua pada profile dan Manage account. NOTED: pada 'others' tu untick benda yang tidak penting hokay bagi mereka yang beragama islam ^_^







Lepas tu nak buat apa? Kliklah button rewards untuk share campaign dan start for earn money, rajin share,kreatif..inshaAllah..setiap hari amount korang akan bertambah walaupun setiap kempen hanya RM0.20/klik


Yang penting,kreatif. Sebelum nak mulakan share campaign,pastikan korang baca terlebih dahulu campaign yang korang nak share tu, takut ada salah faham nanti,hehe.


Rewards ni ada 4 cara:-


  • Social Share: Pilih dan share campaign yang korang suka di media social (selalu aku guna ni la,hihi)
  • Social Seed: Twitter campaign assignments bagi churpers yang terpilih,kebiasaanya amount yang dibayar bergantung pada followers di twitter,banyak follower banyaklah amount dia,hehe (selalu gak guna)
  • Snap Share: Snap dan share campaign related visual on social media. (baru je try 2 3 hari lepas,RM2.50/photo..haaa,sape nak kasi kau..lepas la buat beli cadbury)
  • Campaign Seeding: Special campaign assignments on various social media platforms (yang ni aku tak dapat job lagi)
Best! Pilih je korang rasa nak share yang mana. Aku selalu tunggu social seed pasal aku ni ada jugak penyakit malas nak guna social share tu,mihmihmihmih. Tapi kalau baru-baru join churp-churp ni susah sikit nak dapat social seed,so korang guna social share dulu. Alaaaaa,tak susah pun,cuma kena jadi orang yang kreatif.hik.. (tapi aku tak lah kreatif bab bina ayat, dari sekolah lagi aku tak kreatif.pasif aktif tunggang langgang,lol)




  • Social share




  1. Klik Earn More.
  2. Macamana nak participate? actually,kat situ dah ada step dia,tapi kisahlah,aku nak cerita jugak,haha. 
  3. Benda pertama wajib faham adalah tentang campaign tu.
  4. Ayat sebenarnya nak copy yang dia dah kasi pun boleh,nak buat ayat sendiri pun boleh. haaa,ikutlah.. kalau buat sendiri peluang lagi besar untuk orang nak klik link kan ;)
  5. Lepas siap semua tu boleh la share kat mana-mana social media. 
  6. Senang cerita,klik earn more --> klik button share.
Dalam share ni aku nak titikberatkan sangat pasal,duit yang korang dapat tu mesti la nak dengan berkatkan?so, sila baca DOS & DONTS .




  • Snap share (khas pada mereka yang ada instagram,yang takde hmmm...tepuk dada tanya selera)

  1. Klik earn more
  2. Fahamkan apa yang dia nak.
  3. Submit korang punya photo. 


Faham? walaupun nak dapatkan rm0.20/klik tu agak susah,tapi aku sarankan jangan sesekali guna cara goyang kaki duk exchange link bagai,korang ingat benda ni dorang tak dapat detect ke?haaaaa. Kesimpulannya, aku dah suap korang sikit,selebihnya perlukan usaha korang. Sesambil online tu,apa salahnya share campaignkan,tak mati pun aih. 



Hasilnya...walaupun tak ribu,ratus pun tetap bersyukur ^__^
Thanks churp-churp <3
Tetiba rindu event CHURPOUT2013


Good luck korang! 

8 ulasan:

  1. k.ecah pon tgh gagah nak paham interface baru ni...hehe

    BalasPadam
  2. wahh banyak jugak earning churp2 akak.. :) bestlah kan...

    BalasPadam
  3. Awak, sejak dia interface baru nie, dia macam dah tak sayang kita dah. dah x kasi social seed dah.. sedih. nak harap ke sosial share tu memang berjanggut la baru buleh cash out. huahuahua....

    BalasPadam
  4. 8shared pon ok gak mek onie . leyla gune 8shared je .

    BalasPadam
  5. awop..bilo nop blnjo kfc nim.lala :P

    BalasPadam
  6. ade tak tips nak share churp churp tu kat blog

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..