Harum Malam ada racun,benarkah?

Assalamualaikum semua. Okeh! aku tahu tajuk kali ini memang panas dan aku rasa ramai yang sudah viralkan kisah ini,kan? Aku sendiri pun agak terkejut bila bunyi berita macam ni. Dengan melulu terus kena tempias pada aku dan aku sedikit pun tak takut kerana aku yakin benda (harum malam/wira malam) ni memang telah disahkan oleh KKM sendiri dan aku yakin sangat produk ini 100% bahannya dari tumbuhan semulajadi. 





Ada yang mention aku di facebook,namun aku tidak 
sempat untuk memberi ulasan di sana....Maaf ye.

Sebelum aku mengulas panjang, sila baca elok-elok ayat dari seorang yang meng-viralkan kisah ini sampai habis. Aku yakin tindakan beliau membuatkan ramai pengguna harum malam  mula berhenti untuk pengambilan produk ini. 










Penjelasan dari beliau telah diperbetulkan setelah 'status' itu dikeluarkan secara melulu tanpa penjelasan dari mana-mana pihak,apapun terima kasih tuan kerana perbetulkan kisah ini. 





PERHATIAN BUAT PENGGUNA HARUM MALAM DAN BAKAL PENGGUNA HARUM MALAM, BERHATI-HATI KETIKA MEMBELI PRODUK INI DARI MANA-MANA PENJUAL ATAU STOKIS. ADALAH LEBIH BAIK JIKA CIK/PUAN/ENCIK MEMBELI TERUS DARI LEGACY SECRET TRADING SUPAYA TIDAK SALAH MEMBELI.

Seperti Tuan Saharuddin kata seperti gambar di atas, Harum Malam/Wira Malam dikatakan ada racun adalah kerana ramai pengeluar yang sanggup keluarkan produk tiruan demi mengaut keuntungan serta pembekal/penjual stokis lebih suka mendapatkan harga yang murah berbanding yang mahal sedikit.


Untuk pengetahuan kalian, banyak part yang boleh dibezakan samada produk itu original atau tiruan, pilihan semua di tangan anda. Nak murah tapi kandungan beracun? Tak guna juga.




save as image kalau tak napok.


save as image kalau tak napok.


save as image kalau tak napok.


save as image kalau tak napok.


save as image kalau tak napok.





Konklusinya, ramai pengeluar mengeluarkan produk ini secara tiruan demi mengaut keuntungan masing-masing.Ada pihak yang telah membuat aduan ..namun,aduan mereka seperti tidak diendahkan sehingga jadilah begini. Biasalah, adat berniaga ada naik ada turun, bila orang dengki dengan sesebuah syarikat pasti ada yang mencantas populariti syarikat tersebut. So,setiap pilihan itu sentiasa berada di tangan anda. 

Copy dari Legacy Secret Trading:

"Ini Fitnah (Wajib Share)

Assalam,

Kami dari pihak Legacy Secret S/B untuk produk Harum Malam Wira Malam sekeras-kerasnya menolak dakwaan bahawa produk kami adalah produk beracun. 

Akhir-akhir ini kami menerima banyak tomahan mengenai produk kami terutamanya harum malam dan wira malam. Ingin kami tegaskan bahawa produk kami telah mendapat kelulusan daripanda Kementerian Kesihatan Malaysia dan telah menjalani ujian makmal dan sedang dalam proses mendapatkan kelulusan jakim.

Jika anda ada terjumpa mana-mana statement berkenaan produk kami sila hubungi kami dengan segera. Kami amat menghargai kerjasama anda semua dalam membanteras sebarang penipuan atau penyelewengan yang berlaku.

Sehubungan dengan itu,pihak Legacy Secret meminta pengguna dan pelanggan kami supaya tidak mempercayai khabar angin dan fitnah daripada mana-mana pihak untuk meraih apa-apa publisiti.

Terima Kasih
Hormat dari kami: Legacy Secret Trading"

Untuk order atau sebarang kemusykilan tentang produk harum malam serta produk lain boleh hubungi Legacy Secret Trading terus supaya anda tidak was-was menggunakan produk ini.Produk yang dikeluarkan oleh Legacy Secret Trading adalah mempunyai kelulusan KKM dan bersih tanpa RACUN ! 


Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

16 ulasan:

  1. Macam2 hal la kalau orang nak buat Viral ni kan onie...biar la diorang janji niat kita baik...

    BalasPadam
  2. Kene berjaga² jgn sampai beli yg tiruan. Biasa yg tiruan ni la kandungan dia boleh meragukan. Haihh...fitnah tak habis².

    BalasPadam
  3. Fuhhh ! Takut kita yang baca ni. Hish. Sabor jela ye Mek. ^^

    BalasPadam
  4. Apabila orang kuat Legacy bersuara... hahaha... \0/

    BalasPadam
  5. Ritu nk tny onie gak, tp akak asyik lp. Lega dgr ni.

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum onie, cuak gila baca ni. nasib baik la, boleh beli direct dengan company kan..

    BalasPadam
  7. Saya yakin dengan Harum Malam. Tapi, itu lah. Produk tiruan ni bahaya. Harap pihak LS dapat banteras produk tiruan ni.

    BalasPadam
  8. kalau tiruan mmg la beracun kan..tah ape die campak..huu..so gunakan yg original......

    BalasPadam
  9. alhamdulillah onie..terbukti selamat n sejahtera digunakan
    aah skrg ni byk produk tiruan..bahaya klo x diteliti dgn betul2
    pilihlah ori..terbaik! harum malam terbaik!

    BalasPadam
  10. haih... nasib baik tyak pakai...

    BalasPadam
  11. mungkin juga yang beracun itu datang dari produk yang ciplak

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..