Homestay murah dan selesa di Johor Bahru RM200 2H1M

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca setia blog mek onie,hehe..8.5.2013 aku ada kongsikan homestay yang best di Sungai Petani,Kedah. Maklum la.. kekalau kehabisan hotel ke,boleh stay di homestay kan? Sape kat sini lebih suka memilih homestay dari hotel dan kenapa korang pilih homestay? Cepat share,kita teringin nak tahu ni,hehe...


Kalau aku, aku lebih suka pilih homestay kerana harga dan keluasan tempat tinggal masa bercuti nanti still dalam keadaan yang selesa berbanding hotel. Kalau rasa-rasa nak feel duduk kat rumah masa bercuti tu boleh la korang singgah di Galeri Adam Homestay,Johor Bharu. Oh,sebelum aku lupa lagi,adeh...selalu lupa,haha.. Galeri Adam Homestay ini telah dibuka sejak bulan april 2014 yang lalu . 


Sebut pasal homestay lagi,aku mula la nak rindu pengalaman bersihkan homestay ini,huwarrrrrrr... apa yang aku rasa bila membersihkan homestay bersama owner homestay adalah cara dia bersihkan homestay itu seperti membersihkan rumahnya sendiri. Alhamdulillah aku pernah merasa kepenatan membersihkan homestay. Bukan penat je dapat,malah puas hati sangat bila customer masuk nanti selesa ! Sekarang senang je, nak bercuti mana-mana yang memerlukan homestay hanya menggunakan carian dihujung jari sahaja,mudahkan? Isi borang pun guna online dah sekarang. 


Homestay,Johor Bahru


adam-homestay-johor-bahru-ruang tamu
"Fine dining is an occasional treat for most people"
The one angle was found at Galeri Adam Jphor Bahru. Look nice right?


biru cair dan hijau muda dijadikan sebagai warna utama di ruang ini, ini menimbulkan lagi rasa ketenangan pada sesiapa yang mengunjungi homestay ini.

"Whenever I feel blue,I start breathing again"


Untuk pengetahuan korang, homestay yang selesa,serba mewah dan berpatutan ini berdekatan dengan Legoland @ Bandar Baru Uda. Mempunyai 3 bilik tidur dan 2 bilik mandi. Paling best, ketiga-tiga bilik tidur tersebut mempunyai AIR COND!!!!!!! Setengah homestay,ada 1 air cond sahaja di master bed room kan? Di homestay ini korang takkan rugi, kerana kemudahan air cond serta water heater pun ada.
Macam aku,kalau takde water heater memang hehehehehehehe ..berat sikit kot nak mandi awal,bhahahaha..



"A kitchen without a knife is not a kitchen."


Selain kemudahan seperti air cond dan water heater, terdapat juga dapur yang cukup kemas dan cantik ! Gilalah, kalau aku nak jugak rasa feel masak di dapur yang cantik ! hehe..Sebut pasal susun atur dalam homestay ini, aku yakin setiap pengunjung yang menginap di sini pasti suka kerana dekorasinya sangat moden serta perabot baru. Takdelah stress bila nak baring-baring ke duduk-duduk ke sekali bau hapak,no no no no...di homestay ini aku menjanjikan bahawa setiap pengunjung akan berpuas hati setanding harganya ;)


Pemilik homestay ini memilih dekorasi moden untuk lebih nampak mewah dan selesa.


tempat berehat apabila penat berjalan seharian ^_^


Kadang-kadang terlupa bawa ubat gigi dan iron kan? Di sini, tak payah nak buat-buat lupa atau terlupa, pengunjung homestay ini tak perlu membawanya kerana di sana sudah disediakan. Sekali dengan air kordial kau disediakan. Teh,milo,gula,garam disediakan. No worries uncle,aunty,sister and bro.. 


Puas hati? Kediaman ini sesuai pada sesiapa yang mencari penginapan semasa di johor lagi-lagi berdekatan dengan legoland.
Selain berdekatan dengan Legoland,homestay ini juga berdekatan dengan:-
  • Johor Premium Outlet (JPO)
  • Johor Bahru City Square
  • Plaza Angsana
  • Hello Kitty House
  • Danga City Mall
  • dan banyak lagiiiii..
Untuk keterangan lanjut/tempahan boleh kunjungi:-

Website: http://www.johorbahruhomestay.com/
Facebook: https://www.facebook.com/johorbahruhomestay
Contact No: 019-753 5540 (En.Hafiz)



Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

16 ulasan:

  1. wahhh lengkap dan cantik.best neh!

    BalasPadam
  2. lawo gila homestay ni.rs mcm nk beli trus la bkn nk sewa :)

    BalasPadam
  3. homestay cantik macam condo ni,kalau tidur sehari dua macam tak puas la pulak.hehehe

    BalasPadam
  4. Homestay ni bersih dan banyak kemudahan. Iday pon lagi suka dok homestay dari hotel. hehehe Kalau family besar, lagi bagus pilih homestay :)

    BalasPadam
  5. Uishhh.. cantik gileee. Murah pulak tu.

    BalasPadam
  6. cantik sangat homestay nie..kami pernah tido homestay yg serba serbinya menyedihkan. kalau dapat cantik n lengkap macam nie, memang selesa yg amatlah datang bercuti ke JB bawak family ramai sikit. jimat pulak tue kan. :)

    BalasPadam
  7. Macam mana mak hubungi..sy nk g johor 22 hb ni..ingt nk duk homestay ni.. boleh wsapp sy 0176896102

    BalasPadam
  8. hai akak, saya dah bagi no.akak pada owner homestay ini :D

    BalasPadam
  9. as salam
    link bawah tu takleh bukak la..
    link fb - page not found
    link website - privacy policy plak
    ke saya je bukak yg xleh ni? huhu..

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..