Ephyra Skin Bar : Tips menjadikan tona kulit muka sekata


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dikala lepas dapat tengok putera raja di Movie Cinderella tadi terus bersemangat nak share pasal Ephyra ni, kebetulan jugak aku baru balik pulau,muka habis 'geseng' dek sunburn tempoh hari... So,aku masih lagi berpeluang untuk mengembalikan semula kulit wajah yang asal,gicuuuu... Biasalah uolsss,gegirl kan..Dia kisah sikitlah dan lelaki macamana eh?Serajin gegirl tak untuk jaga kulit muka? 


Bagi aku, aku akan utamakan pada skincare berbanding barang mekap sebab sebelum ni aku sendiri pernah menjadi Beauty Consultant dan aku pun ada la belajar jugak macamana nak jaga muka dengan betul,haaaaaaa...Dari situ, aku dapat tahu, penjagaan muka bermula dari Product Skincare. Mekap tetebal tapi tak pandai jaga muka tak guna jugak...kesian kat kulit muka tiada ruang untuk bernafas,haaaaaaaa...Tapi kes aku ni,aku still tak jumpa produk yang mampu sekatakan tona kulit muka aku ni, heharap Ephyra Skin Bar ni berhasillah.


Kali ni aku nak share pasal Ephyra Skin Bar dan sudah semestinya korang semua dah kenal dengan Product Ephyra kan?Sape consume suplimen Ephyra? Untung korang haaaaaaaaaaa :D




Sebelum aku sembang panjang lagi, meh la sini aku terangkan serba sedikit pasal Ephyra Skin Bar ni. Kalau korang nak tahu, Ephyra Skin Bar ini adalah sabun kolagen dengan diformulasikan dari 100% bahan semulajadi. Sikit pun mengandungi bahan kimia terlarang,selamat dan sesuai digunakan untuk smeua jenis kulit tak kira abang atau kakak. Sabun kolagen ini berwarna kebiruan laut dan bau dia sangat wangi ! hihi.. 


Bahan Ephyra Skin Bar:

  1. Ephyra Skin Bar diperbuat daripada 8 jenis bahan semulajadi iaitu Glutathione, Kolagen,Bearberry Alpha Arbutin A Extract, Seaweed,Rice Bran Oil,Carrot Extract,Banana Enzyme dan Glycerin.

No worries la  korang, bahan-bahan ni memang terbukti berkesan dalam bidang kecantikan dan memberikan pelbagai manfaat kepada pengguna. Jika disebut satu persatu kelebihan pada setiap bahan aku yakin korang akan teruja sendiri,hehe! Contohnya, Gluthatione merupakan bahan yang dengan antioksida untuk melindungi protein enzim dan mencegah kerosakan kulit yang boleh menyebabkan parut dan kedutan. Part ni memang aku suka gila sebab dia mencegahhhhh kulit kita dari rosak.

Actually aku baru sahaja pakai Ephyra Skin Bar untuk beberapa hari selepas balik dari Pulau . InshaAllah aku akan cerita hasil seterusnya di next entry. 



Siap ada 2 stok aku simpan wehhhhhhhhh...aku harap berhasillah nanti...




Apa yang korang patut tahu tentang Ephyra Skin Bar?

- Banana Enzyme : bertindak sebagai agen anti penuaan yang memperbaiki tekstur dan tona kulit disamping menjadikan kulit lebih licin,halus dan berseri.


Carrot Extract : Sifat anti keradangannya membantu menggiatkan semula sel kulit dan menjadikan tona kulit lebih sekata,bersinar serta membantu memperbaiki tisu kulit,melindungi kulit dari pancaran sinar matahari




 Kelebihan Ephyra Skin Bar?

  1. Melembapkan kulit dan menaikkan seri wajah.
  2. Kulit muka lebih cerah,lembut dan tegang.
  3. Menanggalkan kotoran,minyak dan sel kulit mati.
  4. Merawat kulit berjerawat.
  5. Menghilangkan parut jerawat,kedutan dan jeragat.
  6. Menghilangkan 'blackhead' di muka.
  7. Boleh menghilangkan bau badan.
  8. Sesuait digunakan untuk keseluruhan badan.



Senang digunakan dan hanya memerlukan 3 minit sahaja !

  1. Basahkan je muka korang air.
  2. Gosok perlahan-perlahan Ephyra Skin Bar pada tapak tangan korang,bukan guna tapak kaki,haha.
  3. Urut secara lembut pada muka korang selama 2-3 minit. Make sure cara urutan kenalah betul. Contohnya, urutan perlu dari bawah dagu ke atas dahi.

Boleh ke nak guna banyak kali dalam satu hari?

Apesal tak boleh pulak korang,hehe.... Boleh je guna 2 - 3 kali sehari bagi kuliy yang lebih gelap dan bermasalah. :)



Dah terbekenan,so kat mana patut order?

Sini korang sini.... Sebelum aku lupa harga Ephyra Skin Bar ni sangatla berbaloi iaitu RM39 tak termasuk kos postage ye anak-anak,hehe... 

Instagram: @ephyraskin
Telefon: 019-380 0779



Kalau korang rasa korang pun nak cuba Ephyra Skin Bar ni,silakan untuk contact dorang...Semoga berhasillah nanti... ;)



 Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum onie, sheila pun pakai ephyra skin bar. hehehe bestnyaaa ada 2 kotak. bakk satu ;p

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..