Noni AlQurma | Minuman Pati Kurma dan Mengkudu

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ya Rabbi berapa hari je lagi nak raya dan balik kampung? So,sebelum aku balik kampung dan mengalami line internet yang agak teruk,izinkan aku share satu cerita dimana sahur aku kini dengan sesuatu yang sangat memberi manfaat kepada keluarga dan diri sendiri. Sebenarnya lama dah aku nak cerita, tapi selalu sangat busy(yeke tu?) dan kesuntukan masa. Harini, aku akan share dan aku rasa ramai jugak yang dah try 'sesuatu' ini.


'Sesuatu' itu adalah Minuman Pati Kurma dan Mengkudu iaitu NONI AlQurma. MasyaAllah, 2 hari nak puasa kot aku dapat parcel dan baru sekarang nak cerita? rasa sangat tak patut betul! wuwuwuwuwu...



Noni AlQurma dari LivYoung


Noni AlQurma | Minuman Pati Kurma dan Mengkudu 
- Bahan utama terdiri daripada Enzim Noni 100% Tulen LivYoung yang mengandungi lebih daripada 150 jenis nutrien penting termasuk kandungan Antioksidan yang paling tinggi Scopoletin dan SOD (Superoxide Dismutase)


Kelebihan Produk Ini:
- Detoksifikasi
- Anti-inflamasi
- Mengimbangkan hormon
- Meningkatkan sistem imun
- Meningkatkan tahap tenaga
- Sesuai untuk ibu mengandung
- Menghilangkan keletihan ibu mengandung
- Membantu melegakan gejala sengal-sengal badan ibu mengandung
- Memastikan susu ibu sentiasa cukup dibekalkan kepada bayi.
- Kualiti susu ibu terjamin, bayi dapat membesar dengan sihat.
- Kaya dengan serat.
- Mencegah gangguan usus dan sembelit

Untuk pengetahuan korang semua, manfaat buah kurma sebagai makanan penjagaan kesihatan sudah dikenali oleh orang-orang Mesir sejak abad ke-5 lagi. Malah dalam kitab suci Al-Quran ada menyebut sebanyak 20 kali tentang kurma.





Noni AlQurma
Minuman Pati Kurma dan Mengkudu
Noni AlQurma



"Apabila seorang di antara kamu berbuka,hendaklah ia berbuka dengan kurma. Sekiranya tidak ada kurma,hendaklah ia berbuka dengan air kerana air itu bersih lagi membersihkan."





Minuman berkhasiat dari LivYoung

Minuman ini bukan sahaja sesuai untuk ibu mengandung,malah kanak-kanak yang berusia 2 tahun pun dah boleh start consume minuman ini. Apa yang korang perlu tahu jugak, minuman ini memang sesuai diberikan oleh kanak-kanak kerana ianya sebagai penguat memori dan sesuai sangat untuk kanak-kanak yang sedang membesar.


Ingat lagi, lepas 5 hari aku consume minuman ni, perut rasa sangat selesa dan bertenaga sepanjang hari,maklumlah..kerja aku hari-hari berat dan i need this too much ! Aku consume pagi masa sahur dan malam sebelum nak tidur.. Rasa dia? mula-mula tekak aku tak dapat terima,tapi bila biasa minum  diri sendiri dah boleh adapt dengan rasa dia. 


Rasa dia takdelah teruk mana pun, cuma yelah..rasa kurma dan ada rasa masam-masam sikit, apa yang bestnya minuman Noni AlQurma ni boleh bancuh dengan air sejuk dan tak boleh bancuh dengan air panas ye anak-anak semua. Kang kalau minum dengan air panas habis hilang segala nutrisi dalam minuman tu, so aku suggest korang bancuh la dengan air sejuk. Sedap minum dengan air sejuk! 


Apa yang aku nak tekankan di sini, lepas bukak je penutup minuman ni,simpanlah dalam peti sejuk ye. 



Noni | Dates | Vitamin C

Terima kasih banyak-banyak LivYoung introduce me for this product, terasa sangat-sangat dihargai dan aku lupa nak cerita satu benda! Paling suka minuman ni umi dan abah aku. Dorang takkan skip air ni ... Fuh! lega bila umi abah aku suka...jyeahhh..dorang pun ada cakap, bila minum air ni memang bertenaga sepanjang hari :D



Haaa,itu sahajalah yang aku nak cerita. Raya nanti aku angkat air ni ye untuk korang,wakakakaka :P


Untuk maklumat lanjut:

WEBSITE : www.livyoung.com


Salam Sayang,
Mek Onie
letopkeypad.blogspot.com

4 ulasan:

  1. memang sedap & berkhasiat sangat noni alqurma ni. kalau consistent minum, memang nampak kesannya.
    saya ada share cara betul untuk bancuh noni alqurma untuk dapatkan rasa yang sedap & kawwww!!
    guna air sejuk memang marbeles.Nak-nak time cuaca panas..perghhh sejuk tekak :D

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..