Selamat Pengantin Baru Blogger Hazanis!

Assalamualaikum dan salam sejahtera korang! Hari demi hari, makin ramai kengkawan aku melangkah ke gerbang perkahwinan. Jadi aku bila pulak? InshaAllah, ada rezeki ada jodoh sampai la kad jemputan pada korang. Tapi majlis aku takde la besar-besar,cukup sekadar dahulukan yang wajib (inshaAllah semoga niat ini sampai) . Taknak beban diri dan taknak jugak bebankan pada bakal suami serta ahli kelurga jadi aku siap-siap pasang niat untuk adakan majlis perkahwinan yang sangat simple nanti. Eh! Macam dah dekat je kan bunyinya?hahahhahhahahahhahaha..


Bila sebut hal kawen-kawen ni, benda paling aku menyampah sekali adalah mulut negatif orang-orang. Tak kisah la hantaran tinggi ke hantaran rendah ke. Pandangan orang tetap negatif ! Ke nak ajak ke majlis kena pilih orang nanti?hahahahhahaha (melawak) . 


Stop stop. Apa yang aku nak cerita ni sebenarnya bukanlah niat aku atau impian aku kepebenda tu semua. Tapi kalini aku nak cerita tentang perkahwinan seorang blogger kelantan yang aku rasa ramai geram tengok kulit muka hok putih dooh tu. Aku ucapkan tahniah kepada seorang hazanis hok comei kerana telah selamat menjadi isteri kepada suaminya. Alhamdulillah, aku berkesempatan untuk hadiri majlis mek cah soram ni haaa...Time ni masa raya ketiga dan aku tengah beraya di kelantan. Dapat hadir ^__^





Mek cah! Rindu! Anggap jela entri kali ni khas untuk mek cah soram, kalau korang taknak baca pun takpe, tak kisah. Ingat lagi masa mek cah zaman study ,selalu melepak dengan dia.. gigih menyoping naik bas sesama. Sekarang dah jadi bini orang dah haaaaa....


Satu lagi, aku suka dengan konsep majlis perkahwinan mekcah. Dia dahulukan apa yang wajib dan tak membazir pada benda yang sekejap. Korang pahamkan ? Walaupun pengantin tu umpama raja sehari, tak semestinya majlis kena havoc-havoc kan?  


Haaa korang layan la gambar yang tak berapa banyak dari aku ni,hihi.. Mek cah! Selamat pengantin baru deh. Jadi isteri hok solehah dan oh ya.. Happy honeymoon awop ! 


Ehh,kenapa aku rasa krik-krik je ni cara aku menulis,haha.. ke dah lama aku tak cerita macam ni?
* tolong jawab
* tolong jawab
* tolong jawab







Bersama blogger yang turut hadir.




Terima kasih mekcah sudi menjemput saya hok tak seberapa ni ke majlis mek cah, semoga kita bertemu lagi di lain hari. InshaAllah. Najdan terrrr..jago saing ore molep deh..hhihi..


Dah tu jelah, selamat malam :)



Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

10 ulasan:

  1. Dua2 comey
    Selamat pengantin baru hazanis

    BalasPadam
  2. terima kasih awop untuk artikel ni. huwaaaaa sedih pun ada sbb saya tak dapat bg layanan terbaik untuk awop majlis kahwin hari tu. maafkan segala kekurangan deh. :(

    sor lagi loni saya duk KL sapa jumaat awop. nak tubik derak pun mesti awop kijo.. hummm

    BalasPadam
    Balasan
    1. takpo awopppppp, saya happy tgk cara awak uruskan majlis yang sederhana dan tak membazir tu... tahniah awop :D

      Padam
  3. mek onie je yang still single dalam gambar hihi.. semoga mekonie dimurahkan rezeki kawen... inshaallah .. amin... aum aum..

    BalasPadam
  4. wah best nye dpt g wedding blogger hazanis...semoga mek onie cepat kawen jugak ^^

    BalasPadam
  5. Seronoknyaa mek. Tahniahh pengantin :D

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..