Berpagian bersama 'Wake Up With Zespri"

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Macamana puasa korang semua? Takkan ada yang dah tewas kot, chill lah.. Pastikan tidur cukup, makan cukup ye anak-anak semua.. Yang penting, tinggalkan benda negatif dan jadikan positif...


Beberapa minggu lepas aku dan kawan-kawan yang lain sempat ke satu event dimana event ni first time jugaklah aku join, sebelum-sebelum ni jarang pulak nak pergi event yang berkonsepkan exercise ni kan. Lokasi kejadian adalah di Desa Parkcity dan first time jugak aku masuk tempat tu. Quite nice jugaklah that place. But when i arrived, meriah dia tahap tak tahu nak simpul macamana. Lelagi ada artis luar negara datang yang conduct sendiri aktiviti haritu.






Kenapa 'Wake Up With Zespri' ?

Before that, fans kiwifruittttttttt? Siapa peminat kiwi? Yup, aku minat dan buah kiwi ni pun sebenarnya salah satu favourite aku jugak. Mesti korang ada masalah bila nak kupas buah kiwi ni kan? Jawapan dia, make it easy je awak. Just potong Zespri SunGold Kiwifruit supaya menjadi bulat yang separuh and scoop it out. Easy right? Tak membazir dan takdelah meleleh air kiwi tu keluarkan.



Zespri SunGold Kiwifruit


Sebelum aku bercerita lebih lagi kenapa 'Wake Up With Zespri'. Meh sini aku nak cerita, sebenarnya Zespri tu nama kiwi dan nama penuhnya adalah Zespri SunGold Kiwifruit di mana variasi kiwi kali ini berwarna keemasan. Biasa warna hijaukan? But for new product, Zespri telah perkenalkan  Zespri SunGold Kiwifruit yang datang jauh dari New Zealand. Merata tempat kiwi ni membesar demi kualiti dan rasa yang super power.


Mesti try  Zespri SunGold Kiwifruit!

Sebab?
  • Setiap satu buah kiwi tu mengandungi vitamin C. Kalau nak tahu lagi, buah kiwi ni mempunyai 3x vitamin C berbanding oren dan 10x nutrisi buah epal.
  • Bila kita makan buah kiwi ni automatically seseorang tu akan ubah mood dan tahap kestressan anda.  2 biji  Zespri SunGold Kiwifruit ini mengandungi lebih 200mg vitamin c dan secara faktanya, bila kita makan je kiwi ni ianya mampu berfungsi mengaktifkan banyak enzim dalam badan kita dan meningkatkan neurochemical yang berbeza dalam otak kita.
  • Zespri SunGold Kiwifruit ini jugak sesuai sangat untuk penghidap kencing manis dan menggelakkan blood sugar level spikes

Zespri SunGold Kiwifruit ini sangat licin, permukaan luar berbulu dan yang penting kiwi ini sangat juicy dan tahan lama. 2 minggu lebih aku tak usik kiwi lagi dan ternyata kiwi ini tahan lama. Sebelum-sebelum ni aku beli kiwi dan kadang tu letak dalam peti ais,tak sampai seminggu kiwi dah lembik-lembik, berair, tak sedap dan rosak. Tak ke kecewa uolssssss? Apapun,terbukti  Zespri SunGold Kiwifruit ini sangat tahan lama dan berkualiti.


Incase kalau mengidam please cari di pasaraya bermula bulan mei  2016 dan seterusnya. Serius korang patut rasa kiwi ni. Isi dia padat dan tahan lama.



Yeayyyyyyyyyy, memang kena tema event 'Wake Up With Zespri' haritu dan sama-sama kongsi macamana nak makan seketul Zespri SunGold Kiwifruit ni haaaaaa...Paling penting bila makan time pagi. Sekaligus, dapat ubah gaya hidup kia-kita ni haaaaaaaa..



Sentuh bab event yang aku pergi haritu. It's fun la jugak. Terhibur tengok aktiviti-aktiviti kat sana. vent tu statr pukul 8.30 pagi gitu la sampailah jam 11.30pagi di Desa Parkcity. Sesuai sangatlah tu dengan tema Wake Up With Zespri yang mempunyai banyakkkkkk kebaikan untuk sarapan pagi dengan keluarga ampa tu. Bagusnya la kalau keluarga korang amalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat ni. Tapi bila benda macam ni, paling ramai yang join benda-benda macam ni korang dah boleh agaklah kan sape?Mihmihmih...yang lain semua bersenam atas katil,kahkahkahkah *overkomekonie

Yoga bersama Jojo Struys

Part paling ramai yang join adalah masa ni weh. Yoga dengan Jojo Struys . Korang kenal la kot dengan Jojo Struys ni,pengacara tv dan seorang yang sangat minat menjaga kesihatan badan dan dia pun ada sesi yoga dia sendiri, haaaaa..... Nak kenal sape dia lagi boleh la kot korang terjah instagram dia @jojostruys . Hewhewhew...Selain tu, Cassey Ho pun ada weh.... diterbangkan dari Los Angeles, aku rasa sape yang layan yoga-yoga ni tahu la kot sape Cassey Ho,hihi... Tapi serius part ni memang sepenuh-penuhnya manusia kat padang time tu...


Banyak lagilah aktiviti haritu, salah satunya adalah mencuba Zespri Juice Bar yang didatangkan dengan air kiwi original dan berbotol kaca. Part ni pun ramai yang nak cuba termasuk aku,hehe.... Event lelain tu ada jugak yang kena kayuh basikal sambil kisar buah kiwi untuk dijadikan air...hebat jugak game dia,hehe.... Korang boleh la tengok gambar-gambar kat bawah ni dan korang wajib rasa Zespri SunGold Kiwifest ni haaaa....


Lifejuice - Wake Up with Zespri 

Chicken Meatball in Kiwi Salsa

Kiwi Fruits Tartlets

Lifejuice








Maklumat lanjut: www.wakeupwithzespri.com



Jumpa lagi, jangan lupa tu rasa Zespri Kiwifruit ye korang semua. Serius sedap dan puas hati,Bye! :)

Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com


2 ulasan:

  1. Tengok air tu time puasa ni, aishhh rasa nak je sekarang.. sobbs! Ena suka kiwi.. Nyummnyummm

    BalasPadam
  2. gulp. tetiba terasa rasa kiwi kat tekak -_-

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..