MANFAAT CLARUS STEMCELL GOLD

by - November 21, 2016

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sape pernah dengar tentang Clarus Stemcell Gold? Kalau orang pernah yesss bagus, korang manusia yang sangat peka dengan produk-produk keluaran tempatan ni. 

CLARUS STEMCELL GOLD


Apa yang aku suka dengan Clarus Stemcell Gold?

  • Cara penggunaannya sangat mudah iaitu tuang je satu sachet ke dalam mulut dan minum sedikit air the ambil 1 hingga 2 sachet sehari. Sachet dia adalah dalam bentuk bungkusan . Jadinya mudah jugak nak bawak ke mana-mana sebab memang dah siap sukat pun
  • Ya Auloh wehhhhhhhhh... sedap gila kacang pool kat sini weh....ont worry, produk ini juga dapat melindungi dari Radiasi (ultra-violet) iaitu sinaran UV. 
  • Anti penuaan, sesungguhnya anti penuaan ni sangat membimbangkan kaum wanita dari segi keyakinan. Dengan adanya produk ini wanita di luar sana terus yakin untuk hari akan datang.
  • Ramai yang tanya, macamana nak putihkan sel kulit? haaa nah ...sini ada jawapan dia.
  • Kulit korang keringkan. Produk ni pun mampu haa nak lembapkan kulit korang tu.
  • Meremajakan, menganjalkan dan menyerikan kulit. Nah! lengkap uols. 
  • Melindungi Stemsel kulit.
  • Wrinkle kat muka? Jeng jeng. Mampu mengurangkan kedut juga,hehe...

BAHAN - BAHAN:
  • Serbuk Blackcurrent flash powder
  • Serbuk Oren flash powder
  • Serbuk Strawberi flasg powder
  • Fructo-oligosaccharide
  • Apple Stemcell
  • Argan Stemcell
  • Yeast Ceramide
  • Bulgarian Rose Placenta
  • Vitamin Premix



CLARUS STEMCELL GOLD


Antara bahan-bahan yang aku senaraikan di atas ni ada fungsi dan kisahnya tersendiri. Antaranya adalah:-

Serbuk Blackcurrant Flash Powder:-
  • Blackcurrant (anggur hitam) ialah sejenis buahan yg boleh dimakan dan boleh didapati di Utara/Eropah Tengah dan Asia.
  • Sangat kaya dengan phytonutrients,antioxidan, vitamin,asid lemak tepu,galian, banyak anthocyanins, kompaun yang terdapat dalam banyak buah-buahan.
  • Ia digunakan untuk merawat penyakit jantung, mengawal kelemahan jantung dan serangan sakit jantung.
  • Meningkatkan rintangan pada kapilari yang optimis dan mengurangkan tekanan pada pembuloh darah serta bertindak mengawal radang jantung dan sejenis anti-oxidant yang kuat.

Serbuk Orange Flash Powder
  • Oren merupakan buah yang paling diminati didunia. Oren padat dengan vitamin terutama sekali Vitamin C. Vitamin C melindungi anggota kita dari anasir-anasir bahaya.
  • Oren menganduni lebih dari 170 jenis kimia phyto dan lebih dari 60 flavonoids iaitu cecair yang dapat melindungi dari kanser dan sakit jantung membuatkan ia amat berguna dari serangan banyak jenis penyakit jantung dan masalah penglihatan, walaupun ia tidak memberikan manfaat sama seperti lobak. Dengan meningkatkan pengambilan oren, anda akan mendapatkan sistem imuneyang lebih sihat.

CLARUS STEMCELL GOLD



Serbuk Strawberry Flash Powder:
  • Strawberi mengandungi rangkaian nutrien terutama Vitamin C. Ia juga mengandungi fitonutrien yang tinggi dan antioxidan, yang melawan radikal bebas. Selain itu Vitamin C, strawberi juga membekalkan sumber Vitamin K yang kuat dan bakteria mangan,serta asid folik, potasiun, riboflavin, vitamin B5, vitamin B6, Copper,magnesium dan Omega-3 asid lemak.

Fructo-Oligosaccharide
  • Frukto-oligosakarida (FOS) merupakan kumpulan oligosakarida digunakan sebagai gula atau pemanis tiruan. Ia diperah dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Beberapa kajian telah membuktikan FOS membabtu meningkatkan penyerapan kalsium. Ia juga boleh dianggap sebagai pemakanan serat yang mengandungi kalori rendah. Selain itu, ia juga sejenis prebiotik yang menggalak pertumbuhan bakteria baik dalam usus.

Apple Stemcell
  • Apple Stemsel sangat terkenal kerana kebolehannya untuk disimpan dalam jangkamasa yang panjang.
  • Stemsel pertana daru pepohon yang mengandungi bahan aktif dalam pasaran dan efek terbukti pada kulit stemsel manusia. 
  • Kajian klinikal menunjukkan dwi-fungsi apple stemsel dalam membantu stemsel kulit mengekalkan sifat-sifat dan kebolehan membina tisu baharu, melambatkan penuaan dan juga mempunyai efek anti-kedutan. Sebab itu ia dikenali sebagai formulasi unggul kosmetik stemsel yang berupaya meningkatkan proses memudakan untuk muka dan penjagaan badan.
  • Selain dari kemujaraban pada stemsel kulit,kajian juga menunjukkan apple stemsel mempunyai efek bagi melambatkan penuaan pada sesetengah folikel (FSH) rambut manusia yang bererti ia boleh melambatkan kemerosotan FSH 
Argan Stemcell
  • Argan Stemsel iala dari serbuk stemsel pepohon Argan sebuah pepohon tertua didunia.
  • Bahan-bahan pertama yang mampi melindungi dan menyegarkan humandermal stemsel. 
  • Ini bukan sahaja dapat mempercepatkan pembaikkan kulit secara alami tapi juga melawan penuaan kulit daei akarnya. Argan stemsel telah dicipta untuk meningkatkan kebolehan penumbuhan dermal stemsel sehingga dapat memudahkan kulit dengan mendalam. 
  • Kajian klinikal ke atas sukarela yang sihaf menunjukkab argan stemsel berkesan bagi meningkatkan pembaharuan tisu penyambung dermal,sekaligus meningkatkan kepadatan kulit.
  • Membantu mengembalikan keteguhan kulit dan dengan ketara mengurangkan kedutan
CLARUS STEMCELL GOLD

CLARUS STEMCELL GOLD



Grape Stemcell
  • Berdasarkan dari stemsel yang didapatkan dari spesis buah anggur yang istimewa dan mengandungi nutrisi tinggi.
  • Dengan campuran lapisan UV, Grape stemsel memberi perlindungan tambahan dari radiasi UV. Walaupun dengan penggunaan pelindung matahari, toxins dan radikal bebas dilahirkan oleh UV di dalam kulit yang merosakkan stemsel yang berguna. Grape stemsel melawan ini dengan melindung dan mengawal aktiviti epidermal (penggantian sel-sel mati) stem sel. Walaupun dalam situasi stress yang ditimpakan oleh UV.
  • Grape stemsel mampu melindung stemsel kulit daripada stress yang ditimpakan oleh UV dan meningkatkan toleransi UV kulit. Selain itu ia juga menentang penuaan dan meningkatkan kesihatan kulit penting.

Yeast Ceramide
  • Atau dikenali dengan Glucosylceramide ialah satu komponen dari lapisan luaran Tirul Yeast (yang boleh dimakan). Yeast ceramide telah dihasilkan melalui proses ekologi, ditarik dari hampasan ragi setelah hampasan ragi itu dikeluarkan.
  • Proses meragi telah dikawal untuk memastikan pembekalan yang stabil dan kualiti yang konsisten. 
  • Yeast Ceramide juga boleh berfungsi sebagai pelindung kulit, untuk mengurangkan kehilangan air melalui proses transepidermal dan membantu menghalang masuk ke allergen atau partikel-partikel lain. Kulit yang kekurangan ceramide akan mengalami serangan bahan-bahan kimia, radiasi UV dan allergen hingga melahirkan kulit kasar dan kering.
  • Selain itu, yeast ceramide dapat membantu meningkatkan pengeluaran kolagen yang merupakan asas protein kulit dengan berkesan. Yeast ceramide menghalang pengeluaran melanin dengan mengurangkan tyrosinase. Penyekatan pengeluaran melanin dapat membantu pencerahan.

Bulgarian Rose Placenta
  • Bulgarian Rose Placenta boleh didapati di dasar anak pokok atau lebih tepat lagi di bawaah putik. Ia bertindak sebagai cecair penyubur membekal makanan semasa pertumbuhan melalui saluran penyuburan kecil yang berkesan. Kajian biokimia telah membuat perbandingan diantara komposisi uri pepohon (placenta) dan uri manusia dan ia mendapati mereka mengandungi komposisi bioanalogous. 
  • Kajian juga mendapati kedua-dua mempunyai persamaan dari segi jandungi asid amino dan pengedaran. Uri Rose mengandungi tisu proline/hydroxyproline, asid amino yang penting untuk memainkan peranan penting dalam proses pencernaan kolagen.
  • Asid Amino berkait dengan peptides, trace elements, nitrogen dan kompaun phosporous yang terdapat dalam uri ros yang didapatkan melalui proses sel metabolisma yang dapat menyubur dan menyegarkan sel.


Kajian juga menunjukkan dwi-aktiviti Bulgarian Rose Placenta Extract:
  1. Membantu sel kulit untuk mengekalkan ciri-ciri dan keupayaan untuk membina tisu baharu
  2. Melambatkan proses penuaan dan mempunyai kesan anti-kedut

Campuran Vitamin (Vitamin Premix)
  • Campuran vitamin dihasilkan dengan mencampurkan pelbagai jenis vitamin dengan kadar yang sesuai serta mendapatkan kesan yang terbaik demi untuk menepati keperluan vitamin manusia.

Fungsi campuran vitamin adalah seperti berikut:
  1. Penambah berbagai vitamin
  2. Pelindung dan penawar kekurangan vitamin dalam badan
  3. Meningkatan kekebalan dari penyakit
  4. Meningkatkan gaya hidup sihat.



INSTAGRAM 

atau hubungi : 012-282 4468 / 012-282 4479 / 012-282 4495


Thank you korang sudi baca :)


You May Also Like

0 comments

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..