SCRUB DENGAN KUNYIT. MUKA TAK KUNING PUN!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sebelum ni rajin jugak aku scrub muka dengan masker yang jenis sheet tu. Tapi kali ini aku guna scrub jenis serbuk dimana scrub ni kena bancuh dengan air sendiri. Bukan bancuh dengan air je. Dengan madu pun boleh. Tapi better dengan madu la kalau nak nampak kesan lagi gebus gebas dan kulit mulus je. Alaaa tapi kalau guna air paip tu boleh jugak, terpulang mana yang mudah bagi korang,hehe..



Mr & Mrs Scrub With Love : Scrub Muka Kunyit




Seminggu 2 kali memang wajib aku pakai di muka dan lumur pada badan, sesungguhnya memang puas hati yang amat sangat bila pakai scrub ni haaaa...Actually scrub yang aku pakai ni ada dua cara boleh buat. Sama ada untuk masker muka atau bedak sejuk. Pun boleh dua-dua ni.

MASKER MUKA
  1. 1-2 sudu besar + air + madu (lagi bagus) kemudian dibancuh pekat dan disapu ke muka
  2. Biarkan je selama 10 minit tapi kalau kulit muka korang sensitif make sure guna kurang dari 5 minit tau.

SCRUB MUKA
  1. Sedikit lulur + air kemudian bancuh cair dan sapu pada wajah
  2. Pakai 1 atau 2 kali seminggu pun dah okay. Kulit muka kita ni tak boleh pakai mask lagi-lagi yang jenis serbuk sebab dia kasar dan bila kita pakai hari-hari memang tak sesuai dengan kulit muka sebabnya kulit muka kita ni jenis halus. So, nak belai pun kenalah belai halus-halus jugak,hehehe.
  3. Tak sesuai untuk mereka yang ada jerawat pada muka. Jadinya, sama sekali korang tak boleh  scrub di muka. Nanti makin teruk kang jerawat korang tu.

BEDAK SEJUK
  1. Sedikit lulur pastu tambah air dan bancuh cair je kemudian sapu kat muka
  2. Alaaaa,guna separuh sudu teh pun dah cukup, tak payah lah jadi macam minah bawah ni yang kat video tu,hahahahahhaa







So, jimat tak? Okay, scrub pakai dah.. Memang confirm-confirm kulit muka cantik ke pasni bila pakai scrub dari mr & mrs scrub with love ni? Yeeee, memang kesan dia letop. Tapi nak lagi letop kenalah jaga pemakanan dan minum air kosong 3 liter sehari pastu ambil makanan yang ada vitamin c untuk rawatan dalaman.



Manfaat kalau kita guna scrub ni?

  • Menghaluskan dan menggebukan kulit
  • Dapat cerahkan kulit dan sekatakan warna kulit
  • Mengawal parut dan mengurangkannya
  • Mengurangkan jerawat di wajah serta badan
  • Menaikkan seri wajah
  • Mengawal kegatalan atau penyakit kulit
  • Mengurangkan noda hitam dan jeragat pada kulit
  • Sesuai digunakan untuk wajah sebagai masker/scrub/bedak sejuk
  • Mengurangkan kesan selulit dan strectmarks
  • Mengurangkan kesan sel mati di leher/ketiak dan lipatan badan
  • Meringankan tubuh badan
  • Mengawal bau badan
  • Sangat sesuai digunakan sebagai rempah bersauna
Pada yang tak tahu lagi, kunyit ni memang resepi turun temurun untuk mereka yang ingin kekal cantik dan awet muda. Bukan untuk memasak je okay. Tapi aku pelik jugak, dah ke namanya kunyit..bila jadi mask tang muka, tak ke kuning muka nanti? hahaha...cukup gaul ikan la kan... tapi yang ni memang tak kuningkan muka korang.




Kalau korang nak tahu, kunyit ni mempunyai ciri-ciri luar biasa anti-radang, anti-septik, anti-bakteria dan anti-penuaan yang menjadikannya sebagai bahan mask muka yang sangat baik. Sangat berkesan terhadap jerawat kerana ia mengandungi ciri-ciri anti bakteria yang kuat dan ia juga membantu memudarkan parut jerawat korang tu.



Selain itu, kunyit ni jugak mengandungi sebatian yang dikenali sebagai curcumin yang membentuk pigmen kuning seterus berfungsi sebagai pewarna untuk memberi warna kulit yang lebih cerah dan bila diambil secara dalaman, kunyit bertindak sebagai pembersih darah yang berkesan seterusnya membantu untuk memperbaiki keadaan kulit korang tu. Dan paling tak boleh dilupakan adalah kunyit ni sebenarnya anti-oksidan yang bantu dalam menyerang radikal bebas untuk memberikan kulit kelihatan muda, tanpa ruam dan gangguan lain. Hebat! Kunyit bukan semata-mata kunyit. Kunyit banyak petua dia weh. Lelagi nak cantik ni haaaaaaaa.....








RAHSIA SEORANG PRAMUGARI CANTIK DENGAN MR & MRS SCRUB WITH LOVE . Mana taknya, pramugari sendiri pun memilih Mr&Mrs Scrub With Love.



ANTARA TERSTIMONI YANG ADA. 







So, pengalaman aku bila pakai scrub dari Mr & Mrs Scrub With Love ni memang puas hati yang amat sangat. 5 bintang aku bagi. Aku banyak apply tang muka pastu aku biarkan dalam 20 minit gitu. Sebelum tu, aku tenyeh cara lembut kat muka bagi daki-daki kat muka hilang dan blackhead segala pak tiri hilang. Memang puas hati. Bila cuci je muka gebu gebas pastu licin je muka ni haaaaaaaa...



Apapun, aku suka Mr & Mrs Scrub With Love. Tapi sekarang ni Mr & Mrs Scrub With Love buka peluang pada sesiapa yang nak jadi agent atau stokis boleh roger Mr & Mrs Scrub With Love. Bestnya MODAL RM360 je weh, pastu untung 2 kali ganda. Haaaaaaa, dizaman pak *** ni kita kena buat 2 atau 3 kerja...

Kenapa korang wajib jadi stokis atau agent Mr & Mrs Scrub With Love ni?


  • Produk ni sedang letop top top kawwww di pasaran
  • Stokis/agen/dropship akan diberi id dan reward. Apakah rewardnya tu?Menarik ni.
  • Jangan risau, konsep yang digunakan oleh Mr & Mrs Scrub With Love ni sangat mudah. Sebab mereka mengutamakan sikap berkongsi rezeki dan bantu each other. Janganlah tengok kejayaan orang lain lalu kita nak membencinya. Itu sebenarnya bukanlah seorang yang berjaya malah nak menjatuhkan dirinya kembali. Jadi, positifkan diri untuk semua hal. ( terjadi motivator pulak,LOL)
  • Seriously i tot u haaaa, produk ni memang dah bantu ramai orang terutama bagi mereka yang ada masalah jerawat teruk untuk pulih balik dan juga kulit sensitif tu.
  • Jadi sementara ada peluang ni meh la join. 



KALAU BERMINAT ROGER TERUS KE 012-266 7546!!!!!


Salam Sayang,
Mek Onie,
letopink@yahoo.com



4 ulasan:

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..