JOM BERBEKAM DI DR.HIJAMA

by - March 12, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. So,sape sini suka berbekam dan pernah berbekam? Macamana pengalaman korang? Best ke tak best? Kalau best berapa bintang korang nak bagi? Ni ada satu lagi tempat berbekam yang korang WAJIB pergi tanpa berfikir panjang.  Pernah dengar DR.HIJAMA ? Best tak? Pernah pergi tak tempat berbekamnya? Haaaaa.. Sebelum tu meh nah share mengenai Dr.Hijama.




Dr.Hijama:

Dr.Hijama adalah sebuah klinik perubatan komplementari yang diasaskan oleh doktor perubatan. Dr.Hijama menyediakan peluang kepada masyarakat untuk mendapatkan penerangan secara ilmiah dan rawatan yang profesional khususnya rawatan bekam dan resdung.


So siapa sini ada masalah resdung korang kena datang sini. Buat rawatan bersama Dr.Hijama. Kenapa korang semua berbekam dan manfaat bekam? Kalau korang nak tahu, bekam mempunyai 1001 manfaat untuk kesihatan tubuh badan terutama dalam aspek pencegahan pelbagai jenis penyakit. Masa bila korang kena berbekam ni? Haaaaaaa, masa korang sakit kepala...selalu sakit kepala tu kenalah berbekam tetambah yang ada migrain. Korang kena berbekam weh. Yang sakit atau sengal-sengal-sengal di bahagian leher dan bahu pun boleh buat. Lenguh-lenguh di bahagian belikat/pinggang/pinggul, badan terasa lesu, letih dan sering mengantuk, kadar gula melebihi paras normal, kadar total kolestrol dan kolestrol jahat (LDL) melebihi paras normal, sakit-sakit sendi teutama kaki disebabkan gout, tekanan darah tinggi, haid tidak teratur/lancar atau kerap sengugut, kulit wajah kusam dan jerawat melanda. Haaaaaaaa...semua ni boleh bantu atasi masalah korang. Dengan berbekam je korang boleh jadi seorang yang sihat dan boleh jalani kehidupan seperti biasa.



Kalau korang baca balik perenggan atas tadi, itu semua adalah sebab kenapa korang perlu berbekam. Apa yang lagi penting sekali adalah kajian ilmiah di HUSM oleh Prof.Dr.Abd.Aziz Al-Safi telah menemui bekam bahawasanya, bekam ini boleh bantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular atau lebih dikenali penyakit 4 serangkai iaitu diabetis, darah tinggi, tinggi asid urik dan tinggi kolestrol. Mereka sangat komited untuk membantu korang semua untuk menyelesaikan masalah tersebut melalui pakej-pakej yang Dr.Hijama tawarkan. Paling penting, bila kita sihat dan tidak punyai penyakit itu lebih baik untuk anda berbekam sebagai pencegahan dan maintainanece badan korang tu. Kan pepatah melayu pernah berkata, mencegah lebih baik dari mengubati.


SERVIS YANG DITAWARKAN ADALAH:

1. Bekam klinikal Dr.Hijama
2. Bekam kosmetik Dr.Hijama
3. Rawatan resdung Bioherbs



Bekam klinikal Dr.Hijama - Bekam dijalankan dengan kaedah klinikal, bersih dan selamat dari risiko penyakit berjangkit. Sesi dimulakan dengan terapi infra-red untuk merangsang peredaran darah, juga dapat membantu masalah sakit-sakit otot. Seterusnya diikuti terapi bekam luncur yang berfungsi sebagai urutan dan bekam angin yang memberi efek kebas sebelum bekam darah dijalankan. Kesemua proses dijalankan dengan penuh teliti dan pelanggan tidak perlu berasa gementar kerana perawat akan sentiasa membantu korang sepanjang tempoh rawatan.


Bekam kosmetik Dr.Hijama - Bekam kosmetik di Dr.Hijama memberi peluang kepada pelanggan untuk memiliki wajah yang cantik dan berseri secara semulajadi. Tak perlu korang nak risau dengan kesan lebam selepas berbekam kerana mereka di Dr.Hijama akan menggunakan teknik khas yang dapat meminimakan kesan tersebut:



Fungsi dan kebaikan bekam kosmetik ini adalah:

💗 Mengurangkan masalah jerawat yang teruk.
💗 Membantu mengurangkan masalah jeragat atau pigmentasi dan kulit kusam.
💗 Membantu mengurangkan masalah resdung
💗 Merangsang keanjalan kulit secara semulajadi
💗 Menjadikan kulit lebih segar dan berseri









Rawatan resdung Bioherbs - Rawatan resdung bioherbs menggunakan teknik pengeluaran 'stagnant mucus' yang menjadi punca resdung menggunakan herba khas. Ianya sesuai untuk sesiapa yang mempunyai simptom-simptom alahan dan resdung seperti kerap bersin, hidung kerap berair, hidung tersumbat, gatal di kawasan sekitar muka dan telinga, kerap sakut kepala dan bahagian depan muka dan masalah jerawat. Teknik Rawatan Resdung Bioherbs 8 dalam 1 sesuai untuk pelbagai peringkat umur seawal usia 7 tahun.


Menarik tentang Dr.Hijama ini adalah:

💗 Konsultansi- Pelanggan akan diberi penerangan dan informasi berkenaan rawatan yang akan dijalankan.
💗 Pemeriksaan kesihatan- Setiap pelanggan akan menjalani pemeriksaan kesihatan asas sebelum sesi rawatan bermula.
💗 Mementingkan kebersihan dan steriliti alatan- Dr.Hijama sangat mementingkan steriliti alatan dan kebersihan tempat rawatan untuk mengelakkan risiko penyakit berjangkit yang berbahaya seperti HIV dan Hepatitis B. Alatan akan dicuci mengikut prosedur yang ketat seperti menggunakan cecair nyah kuman khas.
💗 Menyediakan perawat lelaki dan wanita- Kami mempunyai team perawat lelaki dan wanita yang terlatih dan professional.
💗 Tempat rawatan- Mempunyai bilik rawatan khas untuk lelaki dan wanita. Bersih, selesa dan menenangkan. Juga menyediakan ruang menunggu dan ruang solat.





HARGA PUN SANGAT BERPATUTAN. BERITA GEMBIRA, PROMOSI TERKINI DR. HIJAMA SEBANYAK 20% UNTUK RAWATAN DI Dr.Hijama sempena ulang tahun ke-2. Jangan lupa untuk book temujanji ampa semua sekarang nah!


Untuk maklumat lanjut korang boleh hubungi:
Hotline: 013-6245 430 



Cawangan Seri Kembangan: A-9-1, Blok A, Jln.PP 25, Putra Walk, Taman Pinggiran Putra, 43300 Seri Kembangan, Selangor
Landmark: Atas MyMydin, berhadapan Jusco Equine dan berhampiran Pasar Borong Selangor

Cawangan Meru: No.21A, Jalan Meranti Sutera, 1/KU 10, Pekan Meru, Klang
Landmark: Atas PENKO berhadapan NSK Meru

Waktu operasi
Setiap hari kecuali Selasa (10 pagi - 10 malam)
Rawatan dengan temujanji

Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

You May Also Like

0 comments

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..