BUFFET RAMADHAN 2017: CITARASA KAMPUNG RAMADHAN BUFFET SWISS GARDEN



Buffet Ramadhan 2017: Citarasa Kampung Ramadhan Buffet Swiss Garden | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Yeayyyyy! bertemu lagi kita untuk pilihan buffet ramadhan pada tahun 2017 ini. So, macamana korang semua. Puasa dah habis ganti ke belum ni? Kalau belum, mohon-mohonlah percepatkan ye,haha... So baru ni Swiss Garden telah menjemput aku untuk ke review buffet ramadhan di Restoran Flavors iaitu terletak di Swiss Garden,Kuala Lumpur. Siapa pernah sampai ke sini? Haaaaaa, Mudah je, kalau nak datang ke Swiss Garden Kuala Lumpur ni just waze 'Swiss Garden Hotel Kuala Lumpur' dan ikutlah ke jalan yang benar,wahwahwah... Bukan Resident tau... sebab hotel dengan resident bangunan bersebelahan je haaa...


BERKENAAN SWISS GARDEN:
Siapa masih tak kenal dengan Swiss Garden Hotel Kuala Lumpur?Haaaaaa... Swiss Garden ini akan menghidangkan pelbagai juadah menu berbuka puasa untuk pelanggan yang akan berbuka bermula 29 Mei 2017 hingga 24 Jun 2017. Lokasinya adalah di Restoran Flavors tingkat 1 di Hotel Swiss Garden ye. Jangan risau korang, restoran di Swiss Garden Hotel Halal oleh Jakim. Restoran Flavors ini akan menghidangkan 100 jenis juadah istimewa bersempena dengan bulan ramadhan yang bakal tiba tak lama lagi. Harganya bermula dari RM118/person dan  Haaaaaa, sangat berbaloi.

INFO TERBARU:
Menu Citarasa Kampung Ramadhan ini dihasilkan oleh Chef Yusoff Salleh (The Hotel's Malays Sous Chef with his specialist of authentic Malay cuisine. Untuk highlight buffet ramadhan 2017 tahun ini adalah Nasi Kerabu, Gulai Tulang Rusuk  Lembu, Ikan Patin Masak Tempoyak, Asam Pedas Melaka, Sambal Udang Petai, Kerabu Tembikai, Bubur Lambuk Burung Unta, Rendang Tok dan Puyuh Goreng Berempah.

HARGA:
RM 118

HARGA PROMOSI SEHINGGA 26 MEI 2017:
RM70/PERSON
RM35/CHILD

BERMULA 29 MEI- 23 JUN 2017


ANTARA MENU YANG ADA ADALAH: 

Masakan Arab: Arabic Roasted Lamb, Chicken Shawarma, Noodle Stall (Curry Noodle, Asam Laksa & Soup Nodle), Nasi Bukhari, Grilled Fish & Ayam Goreng Berempah.

Part paling aku suka adalah dessert (pencuci mulut): Kuih-Muih, Aiskrim, Pulut Mangga, Onde-onde, Pastri, Bubur, Basbousa dan Kanafeh.


APA YANG MENARIK LAGI SEPANJANG BULAN RAMADHAN DI SWISS GARDEN HOTEL?

Chef Yusof mempunyai 20 tahun pengalaman memasak dan beliau sangat humble orangnya serta beliau bermula dari Hotel kecil di Langkawi, Kedah, Perak. 4 tahun lepas, Chef Yusoff mengembangkan lagi bakat memasaknya dan 16 tahun bersama dengan hotel antarabangsa sebelum bersama Swiss-Garden Hotel & Residences as Malay Sous Chef. 



LAIN-LAIN

  • Sangat selesa kerana berbuka dalam keadaan yang tenang dan tidak crowded.
  • Parking? Haaa, jangan risau.. Parking ada di basement.
  • Kemudahan seperti toilet dan surau pun ada disediakan. Cuma suraunya di bahagian residen. Haaaaa, jauh sikitlah berjalan tu dan agak tersorok sikit.

MENU CITARASA KAMPUNG RAMADHAN BUFFET SWISS GARDEN.































HASHTAG: #SGbuffetramadhan17 // #SWISSGARDENOFFICIAL

Untuk reservations atau purchase untuk voucher buffet ramadhan boleh hubungi 03-2785 1190 atau email faizal.daud@shrkl.swissgarden.com

Nak termenangis ke idoookkkkkkkkkk? Haaaaaa, ni sebelum nak puasa adalah lebih baik aku share awal-awal. Kang takut tukang tulis post ni pun meleleh air liurnya haaaaaaa,hahahahahahahah...okay... jumpa lagi di lain entri. Jangan lupa try la buka puasa di sini. Suasana pun dah selesa...Apapun, selamat menyambut bulan ramadhan dan berpuasa korang semua. Muahhhhh!

Salam Sayang,
Mek Onie,


letopink@yahoo.com


Tiada ulasan:

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..