TIPS HILANGKAN BAU BADAN DENGAN AXILAS

by - August 13, 2017





TIPS HILANGKAN BAU BADAN DENGAN AXILAS


Tips Hilangkan Bau Badan Dengan Axilas | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Siapa kat sini memang ada masalah dengan bau badan yang puncanya datang daripada KETIAK? Kalau ada, meh sini korang baca entri ni sampai habis..Antara faktor-faktor yang menyebabkan badan berbau dan ketiak berpeluh ni adalah berpunca daripada cara pemakanan kita sendiri. Dimana kita sendiri kadang-kadang tak jaga dengan betul cara makan. Memanglah kadang-kadang kita perlu makan. Tapi kita pun perlu berfikir, pemakanan apa yang sesuai untuk kita makan, lagi-lagi bagi mereka yang ada masalah bau badan dan ketiak berpeluh ni. 


Perubahan pada hormon ni pun kadang-kadang salah satu punca kenapa badan kita berbau dan ketiak berpeluh ni. Macam aku sendiri, aku pernah alami benda ni. Bukan teruk sangat pun. Tapi bila jarang-jarang berlaku, serius aku sendiri tak selesa dengan bau tu.

" Weh, ko bau tak badan aku?"
" Weh, ni aku duduk dekat dengan ko..ko ada bau badan aku tak...aku lupa nak sembur perfume"
" Weh,bla bla bla bla bla...."


TIPS HILANGKAN BAU BADAN DENGAN AXILAS


Punya risau weh bila ada bau badan ni. Memang diri sendiri pun kadang-kadang tak selesa dengan bau badan sendiri. Kadang tu, ada orang yang bau badan. Tapi buat tak tahu dan tak ada perasaan nak rawat langsung. Kadang geram jugak. Bila diri sendiri pun tak selesa dengan bau badan tu. Lagilah tak selesa bila kita duduk berdekatan dengan orang yang bau badan ni kan? Siapa pernah berada dalam situasi macam ni? 


"Merokok?"
Yes. Merokok ni satu hal jugak.
Dengan asap rokok kau lagi.
Pastu mulalah berbau asap tu.
Jadi.
Kurangkan merokok.


TIPS HILANGKAN BAU BADAN DENGAN AXILAS


Sama jugak dengan minuman al-kohol tu. Benda-benda ni membuatkan bau badan kita makin teruk bercampur dengan hormon badan kita mula bertukar. Jadi, kurangkanlah minuman beralkohol ni. Air? Yes, air ni wajib minum secukupnya dan jaga kesihatan tubuh badan. Selain itu, bau badan dan ketiak berbau ni adalah berpunca daripada "heiiiiiiiii...kauuuuu! Mandi P.Ramlee ke oiiiiiiiiii" Nampak tak? Kau dahlah bau badan, pastu ketiak berpeluh..Kenapa kau mandi kambing? Sedangkan mandi tulah time kita nak bersihkan diri dan wangikan dirikan? Berat badan dan faktor usia ni pun kadang-kadang boleh buat badan kita berbau dan ketiak berpeluhkan. Jadi, benda-benda ni semua atas kita sama ada nak rawat atau taknak. Kalau dah terlebih sangat baunya, better pergi jumpa doktor untuk buat pemeriksaan lebih lanjut. Takut ada sakit lain. Oleh itu, janganlah pandang mudah pada benda macam ni 😍


"Ada ke cara nak hilangkan bau badan ni?"
"Agak-agak mahal tak kos nya?"


Jawapan dia macam ni, aku pun sebenarnya terkejut jugak sebab syarikat Glamohealth telah melancarkan produk baru khas untuk pengguna yang mempunyai masalah ketiak.Kalau korang nak tahu, ketiak ni adalah satu-satunya tempat yang menghasilkan bau badan. Kalau korang nak tahu lagi, produk ni dirumus khas bagi pengguna yang ada masalah ketiak seperti ketiak berbau, ketiak berpeluh, ketiak hitam dan banyak lagi.


Jawapan dia...

Axilas.


TIPS HILANGKAN BAU BADAN DENGAN AXILAS

TIPS HILANGKAN BAU BADAN DENGAN AXILAS


Yessss, Axilas ni adalah produk seperti deodorant yang membantu korang semua bagi mengurangkan masalah peluh berlebihan dibahagian ketiak dan mengurangkan masalah badan berbau. Selain tu jugak, Axilas ni membantu dan merawat liang pori ketiak daripada pengeluaran peluh yang berlebihan kerana ia dapat menutup liang pori ketiak anda. Dannnnn kalau korang nak tahu juga, produk ni dapat membantu masalah tangan dan kaki berpeluh weh. Serius! Siapa sini tapak tangan dia tu kuat berpeluh? Haaaa, nilah masa dia untuk merawat korang weh.



Kenapa perlu ada Axilas?

😀 Ketiak hitam legam? Dah banyak kali putihkan di bahagian ketiak tapi sama jugak? Haaaaa, korang! Pakailah Axilas ni weh.
😀 Orang yang ada masalah ketiak berpeluh dan bau badan ni mudah je nak rawat. Axilas kan ada.
😀 Selain daripada merawat, badan akan merasa segar, kering dan bebas bau sepanjang hari.
😀 Masalah utama bagi mereka yang bau badan dan ketiak berpeluh ni adalah keyakinan dorang tu. Macam aku, aku kurang jugaklah berbau. Tapi bila hormon tu bertukar. Badan mulalah berbau pastu mula resah gelisah nak duduk sebelah orang. Malu weh. Walaupun dorang tak bau badan kita, tapi bila diri sendiri dah mula berbau, mana mungkin keyakinan di tahap atas. huhu
😀 Maka, kuranglah malu sebab dah bebas daripada bau badan dan ketiak lepas guna Axilas ni.
😀 Melekit? Memang iye pun. Kadang lekitan tu rasa nak carut sepanjang hari je. So, Axilas ini mampu merawat.
😀 Tiada lagi masalah baju di ketiak kekuningan.
😀 Hubungan suami isteri tiada lagi masalah bau badan.
😀 Dah tentu akan dapat pujian daripada suami atau isterikan.
😀 Bila bau badan dah kurang, ketiak dah tak berpeluh..maka kuranglah stress dah pasni.


Antara ingredient yang ada dalam produk Axilas ini adalah ethanol denat, aluminium lactate, aliminium choloride, cyclopentasiloxane, glyceryl strearate, cetyl palmitate, hydrigenated microcrystalline wax dan hydrogenated castor oil. 

Sape pula yang sesuai pakai Axilas ni?
Of course lah lelaki dan wanita, atlet sukan, anggota beruniform, remaja, suri rumah, perokok dan lain-lain.


Cara nak guna axilas ni mudah je korang weh. Mula-mula sekali, pastikan kulit mestilah kering dan tidak rosak seperti luka atau melecet. Kedua, permukaan kulit mestilah kering (tak lembab) dan tak rosak (luka atau melecet) sebelum menggunakan Axilas antiperspirant. Kalau rerasa kulit lembab dan rosak, TIDAK DIBENARKAN MENGGUNAKAN AXILAS ini. 


"Waktu bila nak pakai ni onie oiiiiiiiii?"
Axilas ni digunakan pada waktu malam sebelum nak masuk tidur. 
Ingat bukan pakai masa pepagi nak pergi kerja tau. Kang lain pulak jadinya,hahahaha. Sebab kenapa kita kena pakai malam?

Sebabnya:
Bila badan sedang berehat, kalenjar di bawah ketiak tak aktif dah! Jadi, korang yang mana berhasrat nak pakai Axilas ni, WAJIB pakai pada waktu malam sebelum tidur. Sapu nipis pada permukaan kulit ketiak sebanyak 2 kali atas bawah.Axilas ni ada limit dia tau, make sure jangan guna banyak kali dan boleh menyebabkan kulit lambat bertindak balas dan rosak. Ingat tu. Memang kita nampak macam deodaran kan? tapi fungsi Axilas ni lain sikit. Lepas bangun dari tidur tu, basuh permukaan kulit ketiak di waktu pagi dengan menggunakan sabun dan air.


TIPS:
Nak kesan yang cepat? Pakailah Axilas ni 2 - 3 malam dalam masa seminggu dan selepas mencabut/mencukur bulu ketiak. Apapun, jangan lupa tips yang aku cerita di atas sekali tadi.Harga pasaran hanya RM45 (SM) dan RM50 (SM)


FACEBOOK: 

INSTAGRAM:

WHATSAPP:





You May Also Like

2 comments

  1. Bagus nih bagus. Kadang kadang bau badan ni boleh drop confident kite kan. Ena cuba nih mekonieee.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  2. benda paling takut badan berbau. huhu

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..