TABIAT SEBELUM TIDUR MALAM AKU ADALAH MINUM MIRUKU



Tabiat Sebelum Tidur Malam Aku Adalah Minum Miruku | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua! Yeay hampir sebulan dah aku consume Miruku ni dan first time aku sangat teruja bila Miruku ini berperisa SUSU STRAWBERRY dan rasa dia memang sebijik macam susu dutch lady yang perisa strawberi tu. Serious wei! Haritu, aku google-google dan tetiba boleh pulak terjumpa website Miruku tanpa sengaja dan first impression aku tentang website dorang. Phewwwww! Pahal comel nak matik weiiiiii website dia! Mesti gegadis kpop bertebaran masuk dalam website tu. Sumpah comel! 




Tu baru website, belum aku sentuh bab produk dia. Alahai, kenapalah comel nak matik tatau la aku. Hampir sebulan dah aku minum dan result dia sangat mengujakan sebab warna kulit muka aku cerah sekata dan takdelah tang atas bibir gelap, tang pipi cerah..Takde dah! Ini sebab utama kenapa aku jadikan tabiat sebelum tidur malam dengan pengambilan Miruku ni. Susu dia tu bagi aku tak memualkan pun. Sapa yang tak suka susu boleh cuba minum susu ni dulu. Sesambil jaga kesihatan, sambil cantik jugak. Bukan apa, susu ni aku sebab dia sesambil nak cantik tu sesambil dia jaga kesihatan kulit dimana susu ni kaya dengan ekstrak tomato. Korang tahukan, khasiat tomato ni macamana? 



Kalau korang perasan kenapa aku minum susu ni tanpa was-was, tanpa perasaan takut, tanpa 'heiiiiiiii...kau nak matik cepat ke?' Nauzubillahminzalik... mati itu ditangan Allah SWT wak. Kita hidup di dunia ni hanya mampu berusaha selagi kita mampukan wak? Jadi, apa yang aku cuba nak sampaikan di sini, aku nak cantik tu aku punya pasal, yang penting aku tahu batas dia. Mana elok dan mana tak elok. Korang tahu tak, banyak produk sekarang ni yang terkandung KOLAGEN, nah! Aku bold sesiap perkataan kolagen tu. Sebab apa? Sebab kalau korang nak tahu, pengambilan kolagen dalam kuantiti yang banyak boleh memberikan kesan kepada fungsi hati dan buah pinggang yang akan menyebabkan kegagalan kepada fungsi kedua-dua organ penting. Paling takut. Bila kita dah tua tu haaaaa, makin tua.. kolagen di dalam badan semakin berkurangan dan perlu ada pengganti. Jadi, kita sebagai manusia kena PEKA dengan setiap apa yang kita lakukan. WALAUPUN dengan hanya meminum susu. Haaaa, thats why, aku suggest.. MIRUKU the best product ever yang aku rasa ramai lagi tak tahu kelebihan dia kan? 


Kalau aku, aku memang suka strawberi. Walaupun ada sesetengah susu yang perisa strawberi yang memualkan tapi untuk yang ni aku bagi 4 dari 5 bintang! Sedap dan puas hati aku cuba! Berbalik kepada kesan selepas aku minum susu Miruku ni, ishhh comel je namanya pun. Miruku. Alaaaa-alaaa japan gitu,hiks. Bijak tuan yang mencipta nama ni. Okay, berbalik ( berapa kali berbalik dah aku ni,haha) pada kesan selepas aku minum susu Miruku ini adalah kulit muka aku dah tak kering malah makin lembap walaupun duduk dalam aircond sepanjang hari. Korang tahu, duduk dalam aircond lelama sebenarnya tak elok tahu untuk kulit muka kita tu haaaaa...Bertambah kering! Jadi, aku decide untuk minum susu ni setiap waktu malam sebelum tidur. 


Bahan terkandung dalam Miruku ini bukan tomato je tau korang, antaranya adalah madu, kurma dan buah delima yang masing-masing mempunyai kelebihan tersendiri. Korang bayangkan la kalau kelebihan tomato pun dah melampau hebat, madu? buah delima? kurma? lagilah hebat. Senang cerita. Gabungan susu Miruku ni memang paling power dan of course! Sedap!




Cara pengambilan dia paling mudah, 2 skop, bancuh seeloknya dengan air suam pastu minum! Fuh! Sumpah sedap weh! Sampai adik lelaki aku nak minum banyak kali. Geram aku. Orang nak bajet untuk sebulan dia boleh pau 2 skop susu aku, geram aku,hahaha! (adik pun nak cantik jugak wak!) Air tu bergantunglah pada korang, kalau taknak pekat lebihkan air. Tapi paling-paling aku amalkan jugak adalah minum air suam (AIR SUAM OKAY!) seeloknya lebih 8 gelas sehari. Nak cantik, tapi air masak tak minum tak guna jugak wak!hihi... Air masak tulah paling penting untuk kehidupan seharian. Satu untuk perkumuhan yang elok, dua kesihatan dan tiga kecantikan. Haaaaa! Gitulah kisahnya.


Tapi ada satu benda lagi aku nak korang tahu, kenapa korang kena jugak cuba Miruku dari produk lain? haaaa, ni aku bagi salah satu sebab dia je tau...Selebihnya korang kena baca website dia sendiri. So, antara salah satu sebab korang wajib minum susu Miruku ini adalah susu Miruku ini tiada kolagen yang senyap-senyap membunuh dan merosakkan sel hati korang tu. TRUST ME! Susu Miruku ni aku minum sebab ada kelulusan dari KKM. Rupanya baru aku tahu, dah ramai pun try Susu Miruku ni. Kira aku terlambat la ni eh? Sobsobsobsob T_T




ANTARA TESTIMONI YANG BUAT AKU TERJERUMUS UNTUK MENCOBA MIRUKU,HAAA NI LAH DIA!








Betul, korang kena cuba minum susu Miruku ni. Tak akan menyesal sampai ke sudah sebab rasa dia memang sedap sekaligus mencantikkan kulit korang secara semulajadi. Haaaaaa, okaylah...nak pegi bancuh susu Miruku. Nak tidur dah ni. Good night awak semua <3






5 ulasan:

  1. ingtkan maruku... hehe... comel packaging die.. khasiat pon bgus

    BalasPadam
  2. dah minum..memang betul berkesan miruku ni.

    BalasPadam
  3. Ini la rahsianya kekal cantik eh? Ehem.

    Nak order juga la. Eh!

    Anyway, nama dia sekali baca ingatkan Maruku. Hehe

    BalasPadam
  4. bagusnya produk dia. Nampak macam air strawbery

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..