KENALI ADIK COMEL 'JANTAN TAK GUNA'

by - November 28, 2017

Kenali Adik Comel 'Jantan Tak Guna' | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,  yeay! Selasa dah kan kita ni haaa.. tapi kerja kena teruskan. Dalam masa tengah buat kerja, aku terperasan satu video yang dah pun viral di Page Wiki Rakyat. Jantan?Jantan Tak Guna. Ini adalah ayat yg keluar dari kanak-kanak tersebut dan membuatkan video tersebut memperolehi perkongsian di facebook sebanyak 200++ sehingga jam 1pm pada hari ini serta 14,000 views yang mampu membuatkan orang dewasa berfikir lain. Nak tahu apa? Jom kita tengok video di sini.








First impression apa yang aku dapat katakan di sini adalah pemikiran kanak-kanak yang diluar kotak dan mampu membuatkan netizen di luar sana terus mengecam kanak-kanak tersebut tanpa bertanya kenapa anak itu berkata sedemikian. Sungguh, kanak-kanak ini jujur. Selalu. Tetapi, setiap kejujuran kanak-kanak tersebut bukanlah disebabkan didikan ibu bapa atau siapa-siapa? Sehingga kini, ramai yang sering menyalahkan pada sebelah pihak TANPA BERTANYA, kenapa mengapa dan bagaimana ianya boleh terjadi. 


Biasalah. Mulut manusia tidak pernah tertutup. So, netizen-netizen sekalian, cuba bayangkan anda ditempat ibu bapa kepada kanak-kanak (berambut panjang) tersebut? Apa yang anda rasa?


Namun, setelah apa yang kita lihat di video tersebut dan juga komen-komen dari netizen membuatkan aku lebih sedih dan hei !!! People! Why u talking like that. Every words yang keluar atau ditaip di situ adalah mencerminkan diri anda semua sebenarnya. Sedih. Kerana video tersebut terus dikecam. Walhal itu adalah satu pertandingan Super Spontan Bahasa Melayu Versi Kanak-Kanak semasa berlangsungnya Malam Dinner Family Day satu syarikat yang agak well known juga. Janganlah disebabkan tutur kata kanak-kanak tersebut terus dijadikan perbualan. Terus dikecam ibu bapa tersebut. Malah, ambillah kata-kata tersebut dari sudut positif. Terkejutnya lagi, aku kenal siapa kanak-kanak itu. Merupakan seorang anak bos aku sendiri. Terus aku tanya," Ara kenapa Ara boleh terfikir untuk bercakap macam tu? "


Jawapan dia korang boleh tengok di Facebook aku: Siti Auni Afifah (Mek Onie)  video original : Juliza Jamil

You May Also Like

2 comments

  1. biorlah apa org nak kata... yg penting adik lawakkk....

    ReplyDelete
  2. bila semua org mahu jadi 'juri'...semua benda mau d kritik

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..