BUFFET RAMADAN 2018: AMBASSADOR PUTRAJAYA




Buffet Ramadan 2018 : Ambassador Putrajaya | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Yeayyyyy! Bagi tahun 2018 ini aku akan review beberapa lokasi terkenal di kawasan Putrajaya yang patut korang cuba sendiri. Untuk lokasi kedua aku tahun ini pula adalah di Ambassador Putrajaya yang terletak berdekatan Bahagian Sains Kesihatan Bersekutu (BSKB). Untuk makluman korang semua, tahun ini iaitu tahun 2018 adalah tahun pertama Ambassador Putrajaya mengadakan majlis berbuka puasa di bangunannya sendiri. Ambassador Putrajaya ini baru sahaja dibuka pada Disember 2017 dimana telah mendapat sambutan yang hangat sebagai tempat perkahwinan dan aku kali kedua juga telah ke sini. Haritu pergi untuk food testing bagi majlis perkahwinan, kali ini aku pergi untuk food testing bagi buffet ramadhan.



Siapa pernah sampai ke Ambassador Putrajaya ? Haaaaaa, Mudah je, kalau nak datang ke Ambassador Putrajaya  ni just waze 'Ambassador Putrajaya ' juga berhampiran dengan Bahagian Sains Kesihatan Bersekutu (BSKB) dan untuk parking kereta anda boleh parking di kaki lima jalan raya. Banyak je parking, no worries.




BERKENAAN AMBASSADOR PUTRAJAYA:
So, dari sini korang boleh pilih sendiri samada nak ambil katering, bridal atau dewan sahaja. Pilihan tetap ditangan anda dan bila aku tengok harga yang ada di Pakej Dewan sebenarnya sangat berbaloi kerana Ambassador Putrajaya telah sediakan A hingga Z. Untuk pengetahuan semua, Ambassador Putrajaya ini telah dibuka sejak Disember 2017 yang lalu dan telah mendapat sambutan yang sangat hebat dan tak terjangkau. Lokasi Ambassador Putrajaya ini sangat strategik dan dewan yang disediakan sangat wowww! Walaupun aku hanya hadirkan diri untuk food testing pada hari tersebut, jujur aku kata.. dewan di Ambassador Putrajaya ini sangat mewah dan cantik serta sesuai bagi mereka yang nakkan majlisnya tetap ditatap oleh tetamu yang bakal hadir nanti.

Ambassador Putrajaya ini juga adalah lokasi untuk bakal pengantin yang akan melangsungkan perkahwinan mereka juga boleh mengadakan sebarang majlis seperti seminar, konvokesyen tadika atau sebagainya. Di atas dewan ini terdapat butik pengantin di mana, bakal pengantin dapat memilih baju kegemaran dan servis tentang perkahwinan mereka.






INFO TERBARU:
Ingat, jangan lupa mark kalender korang untuk berbuka puasa di Ambassador Putrajaya kerana mereka akan mula pada 18 Mei 2018 iaitu hari kedua puasa. Pelbagai menu yang terhidang mampu membuatkan setiap detik berbuka puasa menjadi satu nikmat yang besar. Ingat, jangan lupa untuk rasai sendiri air tangan bonda walaupun jauh di perantauan.


HARGA BIASA BERMULA BERMULA 1 MEI 2018 & SETERUSNYA:
RM68/DEWASA
*Pada yang dah beli voucher, mohon sahkan kehadiran sehari sebelum tarikh yg korang nak pergi tu, kang sia je pergi sana sekali full..dah bad mood nak buka puasa tu haaaa..



UNTUK TEMPAHAN:


ANTARA MENU YANG ADA ADALAH: 

Antara menu Warisan Bonda yang ada adalah seperti Kambing Grill Perisa Lemon (SUMPAH SEDAP), Chicken Wing, Char Kuew Tiaw,pelbagai jenis cucur, daging ayam udang sotong di perap dan di goreng, pelbagai jenis kerabu, pelbagai jenis air balang, dessert stall, roti john, teh tarik (SUMPAH SEDAP), kopi o, sambal melayu, nasi putih, gulai kawah, daging salai masak lemak cili padi mangga muda, mee + bihun sup, laksa penang, pau mini, dim sum, mini murtabak.

p/s: Menu yang disenaraikan dan semasa preview buffet ramadan 2018 tidak sama dan akan ditukar mengikut kesesuaian hari.


APA YANG MENARIK LAGI SEPANJANG BULAN RAMADAN DI AMBASSADOR PUTRAJAYA?

Menariknya di sini, makan la sepuas hati dan mohon jangan lupa cuba kambing bakar lemon dorang tu, sedap nak matikkkk oiiii.


LAIN-LAIN

  • Sangat selesa kerana berbuka dalam keadaan yang tenang dan tidak crowded.
  • Baby Chair
  • Jalan untuk OKU
  • Tempahan dan bayaran online yang memudahkan orang ramai.
  • Parking? Haaa, jangan risau.. Parking ada di kaki lima jalan raya, no worries..banyak je parking.
  • Kemudahan seperti toilet dan surau pun ada disediakan ditingkat 3 dan toilet di dewan pun turut disediakan.
  • Pilihan menu terhad tetapi sangat menyelerakan, korang wajib rasa kambing bakar dorang. Aku 3 4 kali menambah wehhhhhh...balik rumah pening kepala,wahahaha... tambah banyak kali sebab sedap!
  • Dekorasi dewan yang cantik, selesa dan berhawa dingin.

MENU WARISAN BONDA .

Credit Photo: Ambassador Putrajaya





















Ambassador Putrajaya,
Hanana Group Sdn Bhd,
92, Jalan Perak, Persiaran Diplomatik, 
Persint 15, 62050 Putrajaya


21 ulasan:

  1. murah la kalau harga macam nie dekat Putrajaya.mana nak cari. hehe.

    BalasPadam
  2. Tertanya² sebenarnya dekat mana oula Ambassador ni. Owh sekarang dah tahu, walhal selalu sangat lalu. Memang hall dewan ni dari luar nampak cantik. Boleh tahan harga dia, nanti nak usulkanlah dlm meeting utk majlis berbuka puasa tahun ni. Fuh 1st day puasa tengok entry makanan ni..

    BalasPadam
  3. Cantiknya tempat dia kalau tangkap gambar ootd best ni haha.yang dekat boleh la try makan sini airah memang jauh sangat nak datang tapi tengok makanan dia sedapnya

    BalasPadam
  4. Ada dim sum! Yeay! I am in love with Ambassador nie. Hari tu pergi sebab ada wedding, dah jatuh cinta dah pada juadah dia. Nie kena lawat lagi la nampaknya.

    BalasPadam
  5. Wah.. Best yer semua menu. Teringin nak try kambing grill lemon tu..x pernah lagi rasa menu kambing camtu.
    .
    Harga buffet ramadan di sini juga sangat berpatutan. Berbaloi dengan pilihan juadah yang sangat banyak dan menarik

    BalasPadam
  6. Cantik tempt nya mcm hotel. .Menu sumpah sedap trus terliurrr hehe.. Kambing grill.. Biasa tgk kambing golek kn. . Yummy . Selamat berpuasa

    BalasPadam
  7. The design of the Ambassador Putrajaya really classic. and the Ramadhan food that they offer make my stomach feel hungry. So far the price is reasonable and below RM100.

    BalasPadam
  8. package macam tu kira murah tu...seremban putrajaya pun x jauh mana kan..hidangan pun nampak menyelerakan..tgok time puasa ni..alaaaaa....sabar jer la...terus berkeroncong perut...

    BalasPadam
  9. The food here looks delicious and the price is affordable too. Will bring my children there to try out the buffet ramadhan here.

    BalasPadam
  10. Peh tgk menu2 dia gila tak selera.. Kompem makan xingt dunia... Nampak sedap semuanya... Baru tau psl ambassador putrajaya ni ... Boleh la kalau ke PJ try buffet kt sini.. Harga pon boleh tahan murah tau dr yg lain...

    BalasPadam
  11. Selalu katering kahwin ni mesti masak makanan sedap-sedap. Buat pulak lokasi dan katering yang dah menjadi pilihan ramai orang ni.

    BalasPadam
  12. Ada jer review buka puasa hehehehehe tak ajak kita pun... Tempat ni tak pernah cuba lagi tak tahu lak kat mana. Tengok makanan sini banyak yang menarik dan menyelerakan..

    BalasPadam
  13. A very grand looking setup indeed. The food looks good and with that much variety, it's a must try.

    BalasPadam
  14. Walau duduk Cyberjaya tapi tak pernah pergi dekat Hotel Ambassador Putrajaya ni, bufet Ramadhan Warisan Bonda suka nama tu, Makanan nampak sangat menyelerakan sekali.. Pakej Bufet pula murah, Bolehlah cuba teringin nak try Kambing bakar fav tuhi hi hi

    BalasPadam
  15. Woww nampak mengancam hidangan dia, cuma jauh pulak dari tempat sis. Melepas lah nak merasa berbuka di sana. kalau ada hal di sana mungkin lah boleh singgah tapi kalau semata nak pergi berbuka..rasanya tak lah kot..jauh sangat dari rumah sis dan jemm lagi..huhuhu

    BalasPadam
  16. Dia punya setting memang ala sajian bonda. Menu pun banyak variasi. Berbaloi sangat dengan harga yang ditawarkan. Kalau berpeluang ke sana boleh cuba. Thank you sharing 😊

    BalasPadam
  17. besnya ada buffet dkt sini.. tempat pun cantik..dh macam kenduri kawin je.. makanan pun nampak sedap dan pelbagai.. yg duduk dkt putrajaya boleh la ke sini

    BalasPadam
  18. Harga ramadan buffet yang murah dan berbaloi dengan hidangan makanan yang pelbagai dan menarik. Banyak kelebihan dan boleh tempah secara online pulak tu. Sangat menarik lah.

    BalasPadam
  19. Wow !! 68 ringgit tuuu. Murah sgt ! Dahlah kawasannya eksklusif, selesa dn cantik. Menu pulak pelbagai. Nk kne pergi nie !!

    BalasPadam
  20. Suka pilihan laik pauk kat sini macam2 ada. Paling best dia mesra oku kira kalau kita nak bawa sesiapa maknkw adik beradik yg oku.. selesa

    BalasPadam
  21. Oh wow got lots of varieties and this place is so elegant, good for company buka puasa event.

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..