MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

Mawarred Tampil Dengan Koleksi Baju Lebaran | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. So, macamana puasa hari keenam ni? Semua okay?hehe.. Alhamdulillah.. Pernah tahu berkenaan Fathia Latiff solat dalam kereta? Kebetulan aku terperasan baju yang dipakai oleh Fathia cantik terletak drappingnya. Baju jenama siapa? 


MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN


So, harini aku nak berkongsi tentang jenama pakaian eksklusif yang telah dipakai oleh Fathia Latiff ketika hangat diperkatakan oleh netizen-netizen di luar sana. Jenama eksklusif yang aku maksudkan itu adalah Mawarred yang sudah ada di pasaran selama 2 tahun. 


Bersempena lebaran bakal menjelma, Mawarred menampilkan 14 koleksi dimana idea mereka pakaian ini tercetus daripada fabrik sari. Menurut Pengarah Mawarred, Asha Sulaiman berkata, bagi tahun ini, mereka akan lebihkan rekaan kepada material fabrik sari untuk dijadikan pakaian di hari raya bakal menjelma nanti.


MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN


Untuk pengetahuan semua, Asha Sulaiman dahulunya merupakan seorang pramugari di salah satu syarikat penerbangan yang terkenal dan mengambil keputusan untuk menjadi seorang ahli perniagaan. Idea ini tercetus apabila Asha Sulaiman melihat ibunya sendiri adalah seorang penggemar sari dan mereka pakaian dari material sari dengan gaya tersendiri mengikut kesesuaian ibunya. Dari situ, Asha Sulaiman telah bangkit bangun untuk menjadi seorang ahli usahawan yang terkenal suatu hari nanti.


Seperti yang korang semua tahu, konsep rekaan pakaian ini adalah daripada pembuatan fabrik sari dan setiap rekaan yang direka mempunyai nama yang sangat unik iaitu nama pencuci mulut dari negara India. Antaranya adalah Rose Barfi, Panipuri, Peach Chutney, Silk Ghewar, Sequin Paneer, Maroon Malpua, Choleblue dan banyak lagi.


MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

Setiap rekaan yang direka ini mempunyai citarasa tersendiri. Walaupun, rekaan ini sangat simple disudut mata aku, namun setiap perincian seperti manik, benang emas dan detail yang sangat kemas serta selesa untuk ambil wudhuk ini juga membuatkan si pemakai ini tampak mewah. Harga koleksi pakaian di Mawarred ini bermula daripada RM300 sehingga RM500 bergantung kepada rekaan yang dihasilkan dan sesuai untuk mereka yang bekerja di pejabat.


Menurut Asha Sulaiman, beliau sangat mementingkan kualiti fabrik dan rekaan kerana inginkan rekaan yang lain dari yang lain. Pilihan warna juga mengikut rekaan setiap pakaian dan Asha sendiri sedia maklum dengan pilihan warna si pemakai di Malaysia adalah warna pastel juga beliau mengenakan sedikit sentuhan warna bold supaya si pemakai yakin dan cantik. Saiz pakaian di Mawarred ini juga bermula daripada s hingga xl dan menggunakan tukang jahit daripada Malaysia. 


MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN


Asha Sulaiman juga tidak mempunyai latar belakang dalam bidang fesyen namun beliau mendalami dunia fesyen tanpa merasa menyesal sedikit pun. Menurut beliau lagi, dalam masa terdekat Mawarred akan membuka cawangan di Bandar Baru Bangi dan untuk koleksi seterusnya Mawarred akan mengeluarkan casual sari dan bridal. Jangan tak tahu ye. Pakaian di Mawarred ini nampak sahaja sarat tetapi bila si pemakai memakai pakaian tersebut, ianya cukup selesa malah anggun. 


Incase kalau korang nak tengok koleksi depan mata sendiri, korang boleh terjah terus butik Mawarred di Plaza Azalea Shah Alam atau hubungi 017-6918767


Bagi yang nak tengok sendiri koleksi Mawarred ini, korang boleh terjah link di bawah ini:






KOLEKSI MAWARRED



MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN

MAWARRED TAMPIL DENGAN KOLEKSI BAJU LEBARAN




21 ulasan:

  1. Mawarred collection are young, brave and unique. I like how they plot in with color too. The quality of the clothes must be good. Overall, their Raya clothes so attractive

    BalasPadam
  2. Seriously, lawa-lawa baju tu. Peplum biru ya Allah menambat hati betul lah. Harap eyqa nie sejenis badan macam belon panas je. Kalau tak, confirm grab satu! Hihihihiii

    BalasPadam
  3. Sukanya tengok design baju2 mawarred ni. Brand ni agak baru pada pengetahuan emi. Memang tak familiar pn dengan brand mawarred sebelum ni. Harga dia not bad gak, standard harga butik2 lain.

    BalasPadam
  4. Yqa allah onie...cantik- cantiknya koleksi pakaian diorang...terus rasa tertawan hati ni...akak suka fabrik dari sari..baju yang gambar last sekali tu akak dah jatuh hati....cantiknyaaaaa...akak takde specific tema baju lagi tahun ni...baju dah tempah ada 4 pasang..tapi rasa nak beli satu yang mahal skit..nanti nak skodeng Mawarred ni la..

    BalasPadam
  5. Memang lawa la designnya. Kalau fabrik sari ni selalunya mahal juga sebab maybe imported dari India. Memang warna fabrik sari cantik dan adakalanya striking warnanya. Butik pun nampak eksklusif sangat.

    BalasPadam
  6. lawa bajunya.. gunakan konsep tradisional yg dimodenkan.. nampak pada baju kurung dan kebaya pendek tu.. klu kurus rsnya dah leh cuba ni.. saiz paling besar apa eh? xxl de x?

    BalasPadam
  7. wow, meletup design baju raya dari Mawarred. first time ni dengar jenama ni, nampak sangat tak up to date dalam dunia fashion kan.. Design baju raya nampak ekslusif. harga mesti mahal kan..

    BalasPadam
  8. Cantik-cantik koleksi dia ni. Ada yang simple, tapi masih lawa. Dah usha harga tadi, not bad lah untuk raya.

    BalasPadam
  9. Memang nampak eksklusif design nya. Malah kalau pakai ni rasa macam mewah dan anggun je..warna pilihan pon cantik2. Even bukan dari bidang fashion tapi beliau boleh buktikan hasil kreativitinya sangat mengagumkan.

    BalasPadam
  10. amboi hahaah tambah je sikit dah jadi mawardi hahaha oh ni ke jenama fathia pakai. patutlah cantik kemain sebab koleksi dekat sini pun cantik belaka

    BalasPadam
  11. Uisshh.. Cantikk ahh design dia.. Mcm ala2 moden classic.. Eh yeke?? Hehehe.. Tp mmg cntik.. Kita suka design dia yg xterlalu crowded tp nmpk cntik bila dipakai.. Knp dinamakan mawar red? Founder suka merah ke? Hehe..

    BalasPadam
  12. Suka nya tengok koleksi Mawarred ni. Design dan kombinasi warna Yang menarik . Harga pun setandinh dengan kualiti. Memang elok dipakai masa hari raya nanti. Mesti cantik si pemakai.

    BalasPadam
  13. Amboi baju raya dan macam baju tunang atau kahwin jer cantik-cantik belaka hehehe untuk orang perempuan raya ni memang boleh bergaya dan mewah mesti meriah....

    BalasPadam
  14. The designs look so fashionable and modern. Very suitable for new age modern women. Lovely bold colors too.

    BalasPadam
  15. Wahhh cantiknyalahh design baju-baju koleksi Mawarred yang ada untuk hari raya. Senanglah nak cari untuk Lelaki ada untuk wanita pon ada sekali gus shopping suami dan isteri.

    BalasPadam
  16. Syiok pulak tengok bermacam-macam design cecantik tahun ni. Cuma tahun ni sis tak bershopping lagi baju Raya. Kami adik beradik tak beraya sangat sebab baru aje kehilangan ibu tercinta

    BalasPadam
  17. Cantiknya la baju raya ni. Huwaa geramnya belum kurus lagi. Haha. Suka baju merah yang model tu pakai onie. RM berapa tu? Butik tu jauh benor. Nanti cek kan harga. Hahaha. Fesyen peplum sentiasa di hati kan. Kalau slim tang perut, Ruby memang akan pakai yang peplum biru / hitam gelap tu. Wakakaka. Harap puasa ni dapat la slim kan lelemaks ni.

    BalasPadam
  18. ya Allah cantik2nya koleksi baju raya di mawarred nie. kalaulah i nie perempuan, mahu beli 30 pasang terus. satu hari satu pasang. rayakan sebulan. hahahaha

    BalasPadam
  19. Ya ampun cantiknya baju dia.suka tengok detailings dekat tangan. Tampil mewah dan unik. Harga dr rm300 ok la kot dgn kualiti yg dipertaruhkan

    BalasPadam
  20. Semua baju yang di tunjuk kat sini so elegant and jahitan nya pun kemas. I will check it out.

    BalasPadam
  21. Cantiknya baju2 dia...
    Sesuai utk org2 kurus...
    Org gemuk mcm akk ni limited betul la fesyen nya

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..