20 SEBAB KENAPA WAJIB GUNA BUSONLINETICKET.COM





20 Sebab Kenapa Wajib Guna BusOnlineTicket.com | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Fuhhhhh! Hopefully aku bukan orang yang last sekali nak share benda yang sangat bermanfaat terutama kepada kawan-kawan yang akan pulang berhari raya di kampung masing-masing. Sejujurnya, bagi mereka yang belum beli atau dah habis modal nak beli tiket bas, train atau feri kat mana. Yes! BusOnlineTicket.com ini ada menjualnya yang bersesuaian dengan tagline mereka iaitu "Beli Online Kan Senang...". Ye! Benda sekarang semua nak online je. Lelagi part yang paling malas iaitu tiket bas, train dan feri. Serius, bagi sesiapa yang tak tahu nak cari tiket balik beraya korang kena baca sampai habis sebab apa? Sebab korang beli tiket di BusOnlineTicket.com dan akan dapat diskaun dengan cara masukkan kod diskaun 'AUNI'. Sah-sah dapat 20%! Dah dapat jimat dah kat situkan?


Mengikut pengalaman aku berkenaan bas, aku adalah manusia yang selalu kerugian sebab selalu beli tiket balik kampung lambat masa zaman study la. Memang mereput keseorangan di asrama atau rumah sewa sebab tak balik kampung. Time tu memang menyesal yang amat sangat sebab tak bei tiket last minute wak!




Kan best benda-benda ni ada dijual pada ketika dahulu. Inilah sebab kenapa aku nak berkongsi dengan korang berkenaan satu laman web yang cukup memudahkan orang ramai iaitu BusOnlineTicket.com dimana:

  1. BusOnlineTicket.com ini merupakan one-stop online booking portal which is, di BusOnlineTicket.com sahaja korang boleh tempah secara atas talian seperti tiket bas, train dan feri. Perjalanan pengangkutan yang disediakan di BusOnlineTicket.com ini adalah Malaysia - Singapura dan Malaysia - Thailang. 
  2. BusOnlineTicket.com ini adalah satu syarikat yang mengelola BusOnlineTicket.com dan tiada kena mengena dengan syarikat lain.
  3. The reason why korang kena tempah tiket di BusOnlineTicket.com ini adalah ianya sangat berpatutan dan selamat di atas talian sekaligus akan ada penjimatan dan efektif kos. Nak book tiket bas? feri? train? Yesss! Korang boleh tempah di mana sahaja dan tak kira masa dengan hanya beberapa langkah sahaja korang dah boleh balik kampung. 
  4. Tak faham? Ada jugak yang nak tanya dengan operator? Yes, korang jugak boleh hubungi Professional Customer Service melalui telefon, email, web chat, WhatsApp dan Facebook sekiranya ada kekeliruan sepanjang tempoh menempah tiket.
  5. Nak menempah tiket di BusOnlineTicket.com ini hanya ada 5 langkah mudah sahaja untuk itu dan antaranya adalah pilih destinasi, pilih tarikh tiba dan pulang, isikan maklumat peribadi, pembayaran dan tunggu email terima untuk pengesahan tempahan.
  6. Nak call operator dan ini adalah jawapannya : 03-2027 4626
  7. Pembayaran bagi setiap tempahan tiket boleh dilakukan di online banking atau Mesin ATM.
  8. Antara bank yang terlibat untuk proses pembayaran iailah Maybank2u, CIMB CLICKS, Credit Card, Mesin ATM, 7-Eleven, Alipay dan banyak lagi.
  9. Banyak bas yang popular tetapi depend pada sesuatu kawasan tersebut antara bas yang popular seperti Transnasional, NICE, Plusliner, Kesatuan Express, Perdana Express, Intercity Coach, Season Express,KKKL Express, Mayang Sari Express, Causeway Link, Five Star Express, City Holiday Express, Delima Express dan banyak lagi la weh!
  10. Tiket feri pun boleh didapati di BusOnlineTicket.com ini.
  11. Selain daripada itu, KTM dan ETS pun ada dijual di sini.
  12. Cuma tiket flight belum mula dijual dan BusOnlineTicket.com maklumkan akan ada pada masa akan datang.
  13. Harga tiket di kaunter dan website BusOnlineTicket.com ini adalah SAMA.
  14. Selepas melakukan proses pembayaran, tiket sah digunakan akan dihantar ke email dan perlu di print semasa hari perjalanan!
  15. Ambil penumpang dan turunkan penumpang adalah bergantung pada pembeli untuk berhenti dimana.
  16. Warga asing pun boleh membuat tempahan tiket di sini.
  17. Pemilihan tempat duduk boleh dipilih mengikut keselesaan masing-masing bergantung kepada kekosongan tempat duduk tersebut.
  18. Bagi yang nak balik beraya pada tahun 2018 ini, tiket masih ada kosong guys!!! Please buat tempahan di sini.
  19. Sekiranya korang telah mendaftar BusOnlineTicket.com ini, maka dengan itu sah anda menjadi member iaitu BusOnlineTicket.com Miles. Setiap RM1 yang dibelanjakan itu akan mendapat 1 point dan selebihnya korang boleh baca di sini berkenaan program loyalti ini.
  20. BOT Miles ni sangat mudah digunakan once bila kita jadi member di BOT ini, login dan mula membuat tempahan tiket dan point telah dikira. Point dah banyakkan? Jangan lupa redeem! Hehehe

Maka, 20 point atas ini adalah benda yang wajib korang baca kalau nak tempah di sini. Bagi aku, website ini sangat mesra pelanggan dan memudahkan pembeli untuk penempahan tiket tanpa ada rasa penyesalan. Sebab kalau nak beli tiket bas, kita pun boleh pilih bas mana yang nak naik. Macam aku, aku sendiri suka bas NICE dan Five Star. Seat sumpah besar dan sangat selesa. Untuk perjalanan jauh aku lebih sarankan untuk memilih bas yang selesa supaya kita happy sepanjang perjalanan tu. 



CARA MENGGUNAKAN WEBSITE INI SANGAT MUDAH !



STEP 1 :  Jangan lupa untuk sign up dan baca info di sebalah kanan form.




STEP 2 : Jangan lupa untuk pilih destinasi dan jam berapa nak mulakan perjalanan. Apa yang aku suka di sini adalah, dia siap bagi estimated masa bila kita nak sampai dan benda ini membuatkan penumpang sangat mudah untuk bajet masa mereka. Jenis coach pun kadang kita tengok. Coach mana yang lebih sesuai dan selesa dan siap ada gambar lagi untuk melihat keadaan tempat duduk dan suasana dalam gerabak tersebut. Siap pilih date semua, jangan lupa tekan select gais!




STEP 3 : Yes. After done for all, dont forget to click button proceed to proceed that.




Step 4 : yuhuuuuu, jangan lupa masukkan kod diskaun 'AUNI' semasa pembelian tau. Ada diskaun 20% oiiii, jimat duit dok.




Step 5 : Harga akan dipaparkan seperti disebalah kanan dan yeay! Anda telah berjaya membuat penempahan. Jangan lupa untuk print tiket masing-masing ye. WAJIB!


Selepas setel kesemua berkenaan tempahan jom aku nak kongsi satu benda iaitu apa yang aku buat pada hari sabtu baru ni. Serius la weh, dah lama gila aku tak datang ROADSHOW ni. Untuk ROADSHOW kali ini, aku kena bergandingan dengan pengacara iaitu Tiaz AlKhred. Bestnya, Tiaz merupakan seornag yang sangat aktif bercakap. Tak sempat potong wak,hahaha...


Sabtu lepas, aku telah dijemput oleh pihak BusOnlineTicket.com untuk kempen ROADSHOW. Selain daripada aku, turut serta bersama aku dalam Roadshow ini adalah Blogger www.sohoque.com. Untuk pengetahuan semua, Roadshow ini telah berlangsung di 6 lokasi yang terpilih dan salah satunya adalah di Uptown Shah Alam Seksyen 24, Shah Alam. Memang havoc habis la wa cakap sama lu. Penonton semua happy dan sporting! 




Bagi sesiapa yang nak hadiah RM500, korang wajib selfie tak kira la selfie/wefie rupa mana, janji ada nampak perkataan BusOnlineTicket.com tu haaaaa, Senang cerita selfie/wefie dengan lori ni la dan upload gambar di Instagram dan Facebook. Akhir sekali letak hashtag #BOTFUNRAYA. Buat dengan kreatif, cantik, smart dan terbaik koranglah bakal pemenang duit RM500 tu.




Gambar sekitar Roadshow di Shah Alam Seksyen 24, Selangor 



Staf BusOnlineTicket.com sedang menarik perhatian orang ramai untuk mula mendaftar sebagai ahli BusOnlineTicket.com. Time ni mak aku suka, sebab dapat goodies bag,kahkah...





Sesi pengenalan diri di khalayak ramai. Fyi, aku ni sebenarnya seorang yang susah nak bercakap depan orang ramai, tapi disebabkan cabaran. Okay aku cuba,hehehe... Seramai 5 peserta telah bersiap sedia untuk makan paling cepat dialah menang duit,mihmihmih...




Bergambar bersama peserta.




Masa ni, aku sedang menarik perhatian orang ramai untuk turut serta dalam menjayakan kempen ini iaitu dengan pelbagai aktiviti yang menarik sekaligus, pemenang jugak dapat wang tunai.
















*Time ni kamera lupa nak setting ISO, tu yang tak berapa helok, huwarrrrr....


Akhir kata, aku nak ucapkan tahniah kepada BusOnlineTicket.com kerana menjayakan roadshow begini dengan harapan, maklumat ini sampai kepada orang ramai. Terima kasih juga BusOnlineTicket.com kerana sudi menjemput diri ini. Happy gila sebab dapat cabar diri untuk bercakap depan orang ramai, hehe..Rasa nak pergi thailand pulak la wak,hehe...naik bas aci dok? Kih! Tagline pun cun iaitu "Beli Online kan Senang"




Guna hashtag : #BOTFUNRAYA

3 ulasan:

  1. Nice event...the system is now easy and accessible to use.

    BalasPadam
  2. Harapnya servis online macam ni dimaintain btol2 sampai bila-bila..baru syiokkk naik bas

    BalasPadam
  3. Sangat convenient. Selalu book tiket bus/feri dengan BusOnlineTicket ni. Dapat bandingkan harga untuk pelbagai jenis bas :)

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..