MAKEUP BERSAMA PRODUK KELUARAN ALTHEA




Makeup Bersama Produk Keluaran Althea | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Yeay! Finally! Awal tahun 2019 aku dikhabarkan dengan berita gembira iaitu keluaran produk terbaharu makeup dari Althea. Bukan satu produk makeup sahaja yang dikeluarkan, tetapi beberapa produk terbaharu turut dilancarkan dilaman sesawang Althea. Sebagai pecinta makeup, aku sangat gembira untuk mencuba dan bangga kerana menjadi orang terawal untuk menggunakan produk makeup baru mereka. Ramai pembeli di Althea menantikan produk terbaharu terutama makeup range dan kali ini yes! Terlancar sudah. Terima kasih banyak Althea kerana Althea Angels' Makeup Box yang sangat awesome gila ini. Aku yakin pembaca aku di sini akan suka dengan review aku kali ini. 


ALTHEA ANGELS' MAKEUP BOX 




Antara produk yang ada dalam Althea Angels' Makeup Box ini adalah:
  1. Althea Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea (15.5g)
  2. Althea Spotlight Eye Glitter (4.5ml) 
  3. Althea Flawless Creamy Concealer (6g)
  4. Althea Watercolor Cream Tint (4.5ml)





Althea Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea 





Althea Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea | Pertama sekali aku nak kongsi dengan korang tentang Althea Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea. Dengan hasil kerjasama pelakon dan penyanyi terkenal Indonesia iaitu Bunga Cinta Lestari maka terhasillah eyeshadow palette: sunrise & moonrise bersama Althea. Eyeshadow ini mempunyai 8 warna yang aku rasa kesemua warna ini menjadi idaman seluruh pecinta makeup. Selain itu, warna yang tersedia di eyeshadow palette ini sesuai digayakan pada siang atau malam hari yang memberi kesan glamourous feminine. Dengan warna yang sangat pigmented iaitu jenis shimmer, matte dan glitter aku percaya, setiap si pemakai akan mendapat gaya yang super awesome. 


Sebelum aku berkongsi lebih lanjut maklumat eyeshadow palette ini, aku nak sarankan pada korang semua untuk beli eyeshadow palette ini pada harga early bird dengan cara gunakan kod BCL30 dimana korang akan dapat 30% diskaun dan penghantaran percuma. Jadi, untuk mendapat eyeshadow palette yang super awesome ini, silalah rebut peluang ini untuk dapatkan diskaun ini sementara stok masih ada ya.





8 Kod Warna Althea Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea  

#1 Shimmery Nude Pink
#2 Matte Light Brown
#3 Metallic Rose Gold
#4 Metallic Gold
#5 Rich Brown
#6 Deep Wine
#7 Pearly Pink
#8 Purple





Aku suka dengan kesemua warna eyeshadow palette ini kerana warna yang ada kesemuanya cantik-cantik dan mudah untuk di blend. Sejujurnya aku bukan seorang penggemar memakai eyeshadow but for this product aku sangat happy sebab dia blend well pada kelopak mata aku dan memang senang nak combine any color, which is all color suitable for my skin as well. Even in this eyeshadow palette ni ada 3 jenis tekstur yang berbeza iaitu pearl, glitter and matte namun apabila dilayangkan pada kelopak mata ia sangat mudah atau erti kata lain easy-to-use. Yes! Sumpah seronok i told u girls. Warna eyeshadow palette ini sangat tahan lama (long lasting), tidak mengatalkan mata dan pigmented! Yes korang wajib cuba!


Contoh Campuran Dua Warna Eyeshadow Palette Yang Aku Cuba



HARGA: RM140/PC




Althea Flawless Creamy Concealer





Althea Flawless Creamy Concealer | Ya! Aku rasa ramai je orang masih mencari concealer yang super bestkan? Jujur ye aku cakap, concealer ini ada brand yang boleh cover lingkaran hitam bawah mata, cela or any spots yang ada kat mukakan. Kalau korang nak tahu, Althea Flawless Creamy Concealer ini memang pigmented, blendable apabila disapu pada muka. Dengan adanya formula Aquaxyl, apabila memakai concealer ini, ia membuatkan kulit muka nampak lembap, menyihatkan kulit dan tahan lama even dah pakai 1 hari. Aku dah cuba dan memang kesan selepas pakai concealer ini memang ajaib. Rasa selesa dan ringan je muka after apply on the face.


Althea Flawless Creamy Concealer ini diperbuat daripada korea dengan kualiti yang terbaik bersama dengan harga yang super affordable i tell u girls. Aku rasa, dengan hasil yang dapat bersama harga yang murah ianya sangat berbaloi untuk korang cuba sendiri. Tekstur yang creamy, formulasi yang hebat dan buat kulit muka nampak natural dengan kesan separuh matte tanpa kesan fake pada kulit muka selepas memakai concealer ini. Cara nak pakai concealer dan dapatkan hasil yang kebabom, aku sarankan korang untuk memakai alat seperti berus, span, beauty blender atau jari pun boleh.  Concealer ini sesuai dijadikan sebagai contouring or highlighting tapi aku jadikan juga sebagai foundation. Memang puas hati gila. Tapi apa yang aku suka dengan concealer ini adalah dia tidak membuatkan kulit muka tampak kering selepas mengenakan produk ini malah nampak lembap sepanjang hari. Untuk kulit muka aku, concealer ini full coverage. Setiap result bergantung kepada jenis kulit masing-masing dan concealer ini sesuai untuk semua jenis kulit.



4 Kod Warna Althea Flawless Creamy Concealer

#01 Vanilla ( Pink Beige #21)
#02 Ginger (Warm Ivory #21)
#03 Honey (Warm peach #23 #25)
#04 Mocha (Deeper Yellow #30)


HARGA: RM15/PC



Althea Spotlight Eye Glitter



Althea Spotlight Eye Glitter | Sejujurnya juga, aku tidak pernah pakai eye glitter. Tapi untuk cubaan pertama ini, aku sangat happy selepas memakai Althea Spotlight Eye Glitter pada bahagian mata aku. Ada 1 formulasi yang terdapat dalam Althea Spotlight Eye Glitter ini iaitu Squalene yang bertujuan untuk mengekalkan kelembapan pada tempat pakai eye glitter ini. Apa yang aku suka tentang Althea Spotlight Eye Glitter ini adalah kesannya yang tidak terlalu over dan glitter dia tidak kasar. Boleh dijadikan highlighter, eyeshadow dan juga boleh digayakan seperti Aegyosal makeup style. Untuk kesan yang cantik, selepas memakai Althea Spotlight Eye Glitter ini biarkan ianya kering selama 3 hingga 5 saat supaya tiada kesan crack pada bahagian pakai tadi.


Cara pemakaian eye glitter ini mudah sahaja, boleh layangkan dengan menggunakan jari sahaja pun boleh. I love the final result after i wore this eye glitter.



2 Kod Warna Althea Spotlight Eye Glitter

#01 Gold Light
#02 Pink Light

HARGA: RM24/PC




Althea Watercolor Cream Tint 


Althea Watercolor Cream Tint | The best lip tint ever! Tak keringkan bibir langsung malah membuatkan bibir lagi lembap sepanjang pemakaian Althea Watercolor Cream Tint ini okay. Untuk Althea Watercolor Cream Tint ini ia mengandungi Hyaluronic Acid to prevent skin from dry. Yes! Agreed with this product! Setengah lip tint dia akan buat bibir kita terus kering dan merekah but for this product im glad to have you darling! Totally this cream tint make hydrating all day and look a like glamorous and pretty everyday! This cream tint suit for all skin type, have 4 bold colour, long lasting! Ya, u should try this one girls.


Walaupun namanya cream tint, tapi tak 100% cream ya. Dia masih nampak glossy and shining gitu. 



4 Kod Warna Althea Watercolor Cream Tint

#01 Plum Cream
#02 Strawberry Cream
#03 Peach Cream
#04 Maroon Cream


HARGA: RM20/PC









The result after i'm using all makeup product from Althea here


KENAPA KORANG WAJIB BELI PRODUK MAKEUP DARI ALTHEA INI:
  1. Untuk Althea Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea ini aku percaya korang semua akan suka dengan 8 warna yang ada di eye palette ini. Tahan lama, mudah nak blend, tidak meninggalkan kesan yang tidak diingini pada mata, kualiti taraf antarabangsa.
  2. Althea Flawless Creamy Concealer pada mulanya aku tidak berapa suka kerana namanya like creamy then bila pakai ternyata concealer ini yang terbaik dan aku jadikan sebagai foundation juga. Mudah nak bawak kemana sahaja kerana saiznya yang kecil. Tidak membuatkan kulit muka kering malah mengekalkan lagi kelembapan kulit muka.
  3. Althea Spotlight Eye Glitter bagi aku multifunction. Boleh dijadikan sebagai eyeshadow, highlighter dan ikut kesesuaian korang. Tidak berat dan mudah dipakai.
  4. Althea Watercolor Cream Tint , i love this product ! Langsung tak keringkan bibir.
  5. Harga semua berbaloi.
  6. Produk makeup dari Althea ini kualiti bertaraf antarabangsa.
  7. Memang mudah dipakai
  8. Mengandungi formulasi yang sangat penting pada setiap produk.
  9. Aku suka new makeup range from Althea. 
  10. Aku akan repeat beli lagi kalau habis nanti.




Salam Sayang,
mekonie@yahoo.com



17 ulasan:

  1. yes..semua barang althea makeup pigmented dan mudah diblend..kita pun suka

    BalasPadam
  2. menarik sgt ni.
    onie pun pandai make up.
    produk menarik, pandai make up, memang menjadik :)
    cantik. aida paling jatuh cinta kat eye pallete tu. warna nyer oustanding!

    BalasPadam
  3. BAnyak juga jumpa review pasal produk Althea ni. MAcam nak cuba beli pula.

    BalasPadam
  4. suka onie amik gambar, lawa gila, and the products nampak pigmented especially the eyeshadow palette & eye glitter. dah lama nak cari eye glitter yang berkualiti, probably will buy this soon! thanks Onie for the sharing :)

    BalasPadam
  5. Yeszaaaaaaa produk althea mmg best giler sbb pigmented nak mateyyy. Mekap kelip2 shimmer gitu cantik!Harga produk dia xsemahal mana pun eyeshadows baru 140 tapi tahan lama pakai.

    BalasPadam
  6. Kita kalau nak cite pasal makeup ini memang tak pandai hehehe tapi suka tengok orang perempuan pandai bermekup ni memang nampak sangat elegent dan bergaya pulak tu gunakan produk yang berkualiti macam Athea ni hehehe selalu dengar juga pasal jenama ini...

    BalasPadam
  7. Saya suka produk althea juga.. Tgk entri ni dah wishlist mana nak beli nak try.. Watercolour Cream tint tu.. Cantik pulak warna2 dia.. Nanti bolehlah shopping dekat althea.kr

    BalasPadam
  8. Eh emi memang paling suka la dia punya eye shadow palette dengan eye glitter tu. Suka gilaa. Hopr dorang keluarkan eye brow liner , eye liner & mascara jugak nanti.

    BalasPadam
  9. Ingatkan model mana lah tadi..cantik sesangat sis tengok, pandai mekonie makeup, color2 mamkeup dia pun cantik. Memang terbaik lah althea keluarkan produk yg bagus mcm ni

    BalasPadam
  10. tudiaaa.. bila onie berbicara pasal mekap..hehe. Tambah plak guna produk Althea. makin letop letop laaa. Memang setiap wanita patut guna produk Althea ni sebab berkualiti dan harga pun reasonable

    BalasPadam
  11. cantik dan cun mek pakai Althea punya kosmetik produk ni. Terutama contour kat muka tu, perfect! Mouse mommy pun suka Althea flawless creamy concealer... mmg smooth dan matte finishing! Love it!

    BalasPadam
  12. Di Indonesia produk Althea pun banyak yang suka karena berkualitas dan punya hasil yang bagus.

    Ini kegemaran para wanita yng peduli kecantikan.

    BalasPadam
  13. Wow your makeup is intense, i like their eyeshadow palette and also the lipcolors are very vivid.

    BalasPadam
  14. Bestnyaaaa.. Ramai dah Althea beauty sekarang ni. Ramai yang love sangat dengan produk Althea. Kita suka tengok kengkawan guna produk dari Althea.. Nampak mudah nak apply dimuka.

    BalasPadam
  15. wah MEK ONIE terus bertukar jadi Pelakon hindustan.. warna sangat pigmented I suka gila EYSHADOW nyaaaa memang IN LOVE especially warna kuning dan oren yang berglitter tu.. TOTALLY IN LOVE !!

    BalasPadam
  16. Lia suka sangat dengan Lip Tint code 03 Peach Cream tu sebab rasa sesuai dengan kulit bila apply. Memang produk keluaran Althea kali ni memang superb habis lah. Dari eyeshadow, concealer sampai lah ke lip tint.

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..