ISKARNIVAL 2018 BAKAL BERLANGSUNG DI ISKANDAR PUTERI,JOHOR

ISKARNIVAL 2018 Bakal Berlangsung Di Iskandar Puteri,Johor | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Untuk pengetahuan semua, ISKARNIVAL 2018 bakal berlangsung di Puteri Harbour, Iskandar Puteri, Johor pada jam 12.00 tengahari hingga jam 12.00 tengah malam bermula pada 8 dan 9 Disember 2018. Tema bagi ISKARNIVAL 2018 pada tahun ini adalah "Main-Main" (Play) dan tujuan karnival ini diadakan adalah untuk menggandingkan usaha bakat-bakat tempatan dan antarabangsa  untuk meraikan ulangtahun pertama pengiktirafan Bandaraya Iskandar Puteri. Sudah tahun ke-7 karnival ini dijalankan dan ini adalah satu hub inovasi dan kreativiti. Selama 2 hari festival ini berlangsung, ini adalah satu platform untuk inisiatif dan bakat tempatan untuk terus explore dan eksperimen dengan idea yang telah digunakan untuk semua peringkat umur.






Untuk makluman semua, pesta ini dianjurkan oleh UEM Sunrise Berhad (UEM Sunrise). Seronoknya, masyarakat tempatan yang berdekatan dengan lokasi ini boleh bawa keluarga tersayang bersama-sama untuk meluangkan masa kerana di sini masuk adalah PERCUMA. 








"Creative industries are a powerful force not only to fuel economic development but also to facilitate social and cultural change",Kenny said.









Menarik lagi, pelbagai aktiviti yang ada termasuk aktiviti utama iaitu Moscow Circus dan lebih 50 persembahan artis sepanjang karnival ini. Antara artis yang ada adalah Zee Avi, Hujan, Zamaera,Joe Flizzow dan ramai lagi. Bagi tiket masuk untuk Moscow Circus ini terhar hanya untuk 200 orang yang terawal sahaja. Maka,jom jadi orang terawal untuk dapatkan tiket PERCUMA Moscow Circus. Selain itu, Dinosaur Kingdom turut serta dimana terdapat 25 jenis dinosaur bersama live show tema dinosaur, pelbagai mainan interaktif dan booth pendidikan sesuai untuk keluarga dan anak-anak.




Bagi mereka yang suka ambil gambar, inilah masanya untuk rebut peluang menjadi pemenang dimana korang boleh membawa pulang hadiah wang tunai. Jujur aku kata, sepanjang sidang media tempoh hari yang aku hadir aku merasakan ini adalah Karnival yang terbaik dan tidak akan rugi pun kalau korang datang kerana pelbagai aktiviti kita boleh lakukan terutama bersama keluarga dan sahabat. Luangkan masa hujung minggu  korang di ISKARNIVAL 2018 dan rakamkan detik manis bersama orang tersayang serta rebut peluang untuk memenangi pelbagai hadiah yang menarik serta temui artis tempatan kesayangan korang. Terdapat jugapermainan seperti bamboo art, basket weaving, ceramic,comic,fotografi dan pelbagai kraftangan.



ISKARNIVAL 2018 ini juga turut menampilkan pelbagai aktiviti sihat. Dah jom korang ke ISKARNIVAL 2018 beramai-ramai. 

Instagram: @iskarnival

Tiada ulasan:

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..