Tip Cinta – Bagaimana ingin mengetahui seseorang lelaki serius dengan percintaanya

Saturday, June 09, 2012 39 Comments A+ a-





Beruntung kepada sesiapa yang dapat memiliki atau menawan hati lelaki yang begitu serius dalam hubungan cintanya kerana dalam 1001 lelaki hanya seorang sahaja yang boleh kita percayai. Mana tidaknya lelaki tidak tetap akan pendirianya tentang cinta, pantang melihat dahi licin wanita di depanya mulalah hati dan perasaan membuak-buak untuk memikat sedangkan teman wanitanya ada bersebelahan denganya.

Tetapi sayang ada juga berlaku disebaliknya dimana teman lelakinya sememangnya serius dengan cintanya sampai pasanganya tidak tahu akan perwatakan yang ditonjolkan. Ada juga yang terjadi dimana pasanganya seolah-olah seperti bosan akan tindak tanduknya, maklumlah terlalu romantik katakan J

Saya berkata demikian kerana pernah berlaku pada sahabat saya sendiri dimana teman wanitanya tidak menghargai segala pergorbanan serta kasih sayang yang dicurahkanya itu, kata pasanganya, dia hanya berlakon semata-mata sahaja untuk menjaga hati dan perasaan. Pelik jugakan ada juga wanita yang berperangai begitu, kalau lelaki tak ambil berat dikatanya lelaki itu jahatlah, tak bertanggungjawablah dan pelbagai alasan lagi diberikan.

Sebenarnya berlaku perkara ini disebabkan wanita masih tidak tahu apakah tanda-tanda lelaki berkelakuan begini untuk pengetahuan anda (wanita) lelaki amat jarang menunjukkan kasih sayangnya secara “direct” tetapi dilakukanya tanpa anda sedari.

Oleh itu saya akan kongsikan kepada anda 4 Tip Cinta Bagaimana ingin mengetahui seseorang lelaki serius dengan percintaanya

  • Sentiasa menghiburkan hati anda – Pernah tak anda merasainya? Ya lelaki jarang sekali menghiburkan hati seorang wanita apabila dalam kesusahan atau kesedihan. Selalunya sikap lelaki hanya pandang atau diam sahaja apabila temannya mengalami situasi ini.
  • Tidak suka wanita berpakaian menjolokan mata – Ini baginya cukup penting kerana dia tidak mahu temannya dikacau,diganggu atau diperkata dibelakangnya. Hati dan perasaan risau kalau temannya akan beralih arah kepada orang lain.
  • Mudah terasa dan cemburu – Lelaki yang serius dengan cintanya akan cepat terasa atau cemburu (yang tidak melampaui batas ) pada temannya bila tidak mengendahkan segala pergorbanan yang diberikan serta temannya sentiasa melebihkan rakan-rakanya daripadanya.
  • Mudah menitiskan air mata – Anda pernah melihat lelaki menitiskan air mata secara live didepan anda? Jika lelaki mudah menitiskan air mata demi cintanya, jelas menunjukan dia sebenarnya begitu sayang akan hubungan itu dan hendaklah anda menjaganya dengan sebaik mungkin kerana amat jarang lelaki menitiskan air mata disebabkan cinta.

Semoga dengan perkongsian yang tidak sehebat mana ini jika dibandingkan dengan pengetahuan yang dimiliki Allah s.w.t seluas lautan biru tetapi cukup sekadar berkongsikan ilmu untuk memartabatkan cinta berlandaskan islam dimata lelaki dan wanita.

Apa pandangan anda dengan tip Bagaimana ingin mengetahui seseorang lelaki itu serius dengan percintaanya. Sekiranya anda mempunyai pandangan yang berbeza atau ingin menilai tambah boleh kongsikan ia pada ruangan komen dibawah.

Penulis – Zairi Faiezil


Zairi Faiezil seorang Pakar Masalah Cinta yang begitu arif dan pengalaman tentang percintaan kerana pernah lalui pahit, manis dan suka duka dalam percintaanya. – Untuk mengetahui lebih lanjut tentang dirinya boleh layari http://www.cintaohcinta.net kerana disana beliau banyak kongsikan tentang dunia bercinta sepeti tip cinta, kuliah cinta dan masalah cinta.


_______________________________________________

so,lelaki dan wanita diluar sana,apa pandangan anda? setuju atau tak? dan terima kasih sudi baca artikel ni ye.... :) oh yaaa! sebelum tu ada sedikit ucapan dari penulis artikel ni,selamat menonton di sini ya :)
Assalamualaikum

Bosannya! Jam lagi!! Nasib baik ada Body Natur... ;) sini
Mustahil korang akan makan penyu yang hampir pupus, mengapa pula makan telurnya? sini
The Reds have spoken. Time time to elect a winner... sini
Tiket, pasport, dompet dah ada! Apa lagi yang perlu sebelum berangkat pergi melancong? sini

Dreba umi kito. Complicated person. Product Review, Invitation Event, Food Review boleh email kito :D email: letopink@yahoo.com

39 Komen

Write Komen
meaw
AUTHOR
August 25, 2011 at 8:27 PM delete

sentiasa menghiburkan hati tu meaw tgk sekarang boleh dikatakan ada la jugak...

oh yaaa,lelaki tidak suka wanita berpakaian menjolokkan mata? meaw rasa ramai lelaki yang nakkan wanita yang seksi (maaf berkata begini) tapi untuk dipermainkan,bukan untuk dijadikan sebahagian dari hidupnya.. lelaki mana taknak wanita yang sedap mata dipandangkan...


lelaki sekarang kalau nak kata mudah cemburu tu memang ada, tapi cemburu lelaki sebenarnya cemburu yang paling kuat berbanding wanita,setuju tak? sesetengah lah....


dan akhir sekali, lelaki yang mudah menitiskan air mata ... sangat kagum dengan lelaki yang menjatuhkan air matanya disebabkan cinta... :)


sekian,

Reply
avatar
Ecah Ecot
AUTHOR
August 25, 2011 at 8:29 PM delete

alhamdulillah, pasangan sekarang begitu lah..hehe...

btw selanat hari raya ntk meaw!

Reply
avatar
muhamad hanif
AUTHOR
August 25, 2011 at 9:14 PM delete

Errr,

aku takda pengalaman lagi


wahahahahha!!

Reply
avatar
August 25, 2011 at 9:15 PM delete

semua tips tu terkena kat aku je...sadis..

Reply
avatar
syrupmasin
AUTHOR
August 25, 2011 at 9:29 PM delete

ohh cinte rimut kan..haha..

Reply
avatar
v
AUTHOR
August 25, 2011 at 9:32 PM delete

Tips nombor 1 dan 2 amat benar.

Reply
avatar
sifu im
AUTHOR
August 25, 2011 at 9:54 PM delete

1001 lelaki hanya seorang sahaja yang boleh kita percayai ??





ermm..aku lah tu sorang..haha

Reply
avatar
meaw
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:00 PM delete

@syrupmasin yuppp,cinta memang rumit.....

Reply
avatar
meaw
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:01 PM delete

@sifu im yeke ? mai nak tgk mai....... eleh sifu ye jela ko ni....

Reply
avatar
Amirah Suhana
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:01 PM delete

errr yg menangis tu belum pernah lagi.haha

Reply
avatar
Ana Ghazali
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:13 PM delete

buat masa nie nampak macam ada ciri-ciri tersebut...ada tips pasal nk knal pasti permpuan pulak tak?:)

Reply
avatar
misznina
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:15 PM delete

seseorang lelaki hanya serius apabila dia mengajak anda berkahwin.

Reply
avatar
meaw
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:18 PM delete

@Ana Ghazali ana,insyaAllah... nanti meaw bagi tahu kat penulis ye :)

Reply
avatar
Aki
AUTHOR
August 25, 2011 at 10:21 PM delete

aku tak tau apa2.. cukup aku sayang ngan si Sumandak sudey.. ho ho ho.. ^_^.v..

Reply
avatar
August 25, 2011 at 10:38 PM delete

aishhh mna la nk crik y sorg tuh huhuhuhu....

Reply
avatar
August 25, 2011 at 10:55 PM delete

ade jugak eh perempuan yg boring dengan lelaki mcm tu? peh. mmg tak mghargai betul lah. ingat senang ke nak jumpa lelaki yg betul2 baik sekarang ni.

Reply
avatar
Finaz Jaafar
AUTHOR
August 25, 2011 at 11:37 PM delete

okey sedang mencari..mocik meaw tlg carikkan bole??hahahah

slamat hari raya meaw !=D

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
August 25, 2011 at 11:39 PM delete

nak cari yang sempurna di mata memang payah.. setiap orang ada kelebihan dan kekurangannya..
terima dengan seikhlasnya..

Reply
avatar
Chuu Muqhlis
AUTHOR
August 25, 2011 at 11:43 PM delete

eh ade smbungan pulak kat komen yek meaw. hehe

mmg susah nak cari lelaki yg betul2 serius dlm bercinta tp once dah jmpe, kita akan tuhu lelaki tu mmg untuk kita.. cewah ayat... :P

Reply
avatar
Fara E's
AUTHOR
August 25, 2011 at 11:54 PM delete

pfft* yg nanges tuh , hehe

Reply
avatar
fiq.
AUTHOR
August 26, 2011 at 12:43 AM delete

betul tu,,yang tak suke jolok mate tu betul gak, tapi tu wanita akhir yg dia akan pilih untuk jadi minie dia.. =]

Reply
avatar
AwieKashi
AUTHOR
August 26, 2011 at 1:02 AM delete

sgt awesome! sweet sgt!

Reply
avatar
Mohd Izzar
AUTHOR
August 26, 2011 at 2:21 AM delete

haaaa..no komen la aku..haha..
apa2 pun, depend jgk la dgn owg mcm mna kn...

Reply
avatar
kura
AUTHOR
August 26, 2011 at 3:29 AM delete

Tidak suka wanita berpakaian menjolokan mata- itulah sy. cewahh :)

Reply
avatar
syasya
AUTHOR
August 26, 2011 at 8:50 AM delete

hurmm..betol..sumenye betolll...tp kadang lelaki ni jd macam ni lepas sume nye dh terlambat kan.hhuu

Reply
avatar
Ain SSB
AUTHOR
August 26, 2011 at 10:39 AM delete

Nak carik yang sempurna memang susah kan...tapi Allah maha besar, Dia tahu mana yang sempurna untuk kita! :)

Reply
avatar
Nana
AUTHOR
August 31, 2011 at 9:35 AM delete

aww, sweet betul kalau ada lelaki macam tu dalam hidup nana. :DD

and btw, i'm new in blogging world, feel free to read my blog. :D

http://nanazai10.blogspot.com/2011/08/say-no-to-these-types-of-guys.html

Reply
avatar
oh caron
AUTHOR
September 11, 2011 at 6:02 AM delete

ouh that's great ! saya sokong dengan tips ini :)

Reply
avatar
syakey
AUTHOR
June 9, 2012 at 2:05 AM delete

ala oniee sedih ah gini. asal ciri2 ni takdak pon dekat laki yg minat aku tu. hahaha (perasan)

okeyy. aku main2 ja.

amboih, skrg nak tuka genre blog tangkap cinta ke hape wehhh :P

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 9, 2012 at 2:19 AM delete

Alhamdulillah..hehe

Reply
avatar
admin
AUTHOR
July 7, 2012 at 6:34 AM delete

Koleksi cerpen, tip cinta, madah puisi cinta, mutiara kata, persediaan perkahwinan, peraduan cerpen dan artikel http://teman-cintahatiku.blogspot.com/

Reply
avatar
August 9, 2012 at 9:20 AM delete

gud input..:)
klau2 rjin,jenguk2 lah ke blog ana yerk..ibnu-elyas.blogspot.com

Reply
avatar
August 9, 2012 at 9:23 AM delete

nice input..:)
btw, kalau xkeberatan singgah2 ler ke blog saya..ibnu-elyas.blogspot.com

Reply
avatar
mey christina
AUTHOR
July 24, 2013 at 7:28 AM delete

alaaa :( my bf xde ciri2x nee laa :(

Reply
avatar
mey christina
AUTHOR
July 24, 2013 at 7:30 AM delete

alaa my bf xde ciri2x nee laa :(

Reply
avatar

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..