Dugaan menyambut bulan ramadhan ~

by - July 21, 2012

Assalamualaikum dan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak pembaca onie, pertama sekali onie nak ucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat yang mengambil berat dengan keadaan mek sampai ke hari ini... jika dicerita balik, air mata pasti mengalir :'(


keadaan yang tidak disangka-sangka telah terjadi pada diri mek,ketika itu mek bersiap untuk ke kerja dan waktu itu hujan lebat, mek hanya menaiki moto ke tempat kerja. Apabila hujan reda mek gerak ke tempat kerja dalam 9.30pagi dan keadaan yang tidak disangka-sangka telah terjadi (accident) pada diri ini, langsung tak ingat macamana boleh terjadi,sedar-sedar mek berada di klinik,apa yang berlaku sebelum itu pun mek dah lupa. Masa di klinik muntah. Siap dirawat di klinik mek terus dibawa ke hospital sg.buloh,Semasa perjalanan menuju ke hospital pun mek muntah lagi :'( masa tu hanya Allah saja yang tahu, betapa sedih dengan apa yang telah terjadi pada diri sendiri..tapi benda dah nak jadi kita kena terima saja,anggap ini ujian dari Allah swt. 


selama 2 jam lebih mek tidak sedarkan diri semasa berada di wad kecemasan. Keadaan  mek  ketika itu sangat lemah ( abah dan adik yang beritahu ) . Apabila onie sudah sedarkan diri, onie dihantar ke bilik x-ray untuk x-ray kepala dan badan. Badan alhamdulillah tade pape, cuma kepala onie belah kiri mengalami keretakan :'( anyway, onie still sihat,dont worries

Dan onie kena tahan di wad hanya sehari je, onie taknak duduk lama-lama di wad tu, rasa sayu yang teramat sangat, minta kebenaran kat doktor untuk keluar awal dan alhamdulillah doktor benarkan ,bukan teruk pun accident onie ni..




thanks doctor..


hadiah di bulan puasa, lepas ni jenuh nak kasi hilang parut tu, tang dagu kena jahit... ada pape petua nak kasi hilang parut dimuka?huhu...


babai ward 7b,takmau dah duk kat ward,huu...


Alhamdulillah,mc buleh 20 hari dan bos baru je datang tadi, terima kasih semua atas doa kalian, jangan risau onie tade pape sangat :')

p/s: 7.8 ni kena p xray kepala lagi, semoga baik-baik aje ... (risau) pehtu,ayat entri ni pong rasa lain macam,macam dah 3 tahun tak menaip,skema betul gua ...

You May Also Like

56 comments

  1. sabar ye..lame2 ilang la 2 parut 2 insyaAllah :))

    salam ramadhan :)) selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
  2. Kurang dah seribu. Haha.

    Apa pun, Alhamdulillah kalau takdak apa yang serius. Onie kuat, yey ! :)

    ReplyDelete
  3. accident dgn apa nie?? keta ka? moga cepat sembuh onie..amin. nk ilangkan parut? ada terbaca kt blog mana entah. gune oren n sapu tempat parut tu..lama2 ilang.tp die bg cth parut kt tangan..kalau dagu boleh konsider la n gune cara ni..jgn gne kt muka sudah..nnt mraung kn :P

    ReplyDelete
  4. onie..hrp cepat semboh..sabar oke dear..eva terkejot sgt dpt tau onie xcicent..alhmdulllah xde pape..anyway selamat berpuasa ^_^

    ReplyDelete
  5. oni sebenarnye da nmpk onie pos kt twitter semalam., chuu pon ade tpikir yg onie terlibat dlm kemalangan agaknya.,tp xnk pulak kacau onie tnye mcm2.,sabar ye onie.,semoga cepat sembuh n selamat berpuasa:)

    ReplyDelete
  6. byk2 bsabar...moga cpt sembuh...moga2 smua x serius la ek :)

    ReplyDelete
  7. dugaan kak onie, bersabar ye. Tak best kan duduk ward? :(

    ReplyDelete
  8. moga cepat sembuh kak,sapu bio oil kalau nak hilangkan parut,

    salam ramadhan:)

    ReplyDelete
  9. huhu...get well onie... :(
    selamat berpuasa

    ReplyDelete
  10. rehat puas2! get well soon! :D

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah baek2 saja, onie jaga diri! :)

    ReplyDelete
  12. Cepat sembuh ye kak !
    Tapee dugaan pada bulan yang mulia banyak hikmahnya . inshaallah .
    btw,
    Selamat menyambut ramadhan ye kak.
    Tabahkan hati :)

    ReplyDelete
  13. moga2 cepat sembuh.. and cube gune mederma.. rase bagus untuk parut .. bio oil pun boleh.. apepun.. selamat berpuasa ya.. :))

    ReplyDelete
  14. kesiannya onie... accident waktu pagi yg hujan lebat ke onie??hari rabu ke khamis? masa tu mmg hujan lebat sgt2... kite pon naik motor je pegi keje...lepas ni hati2 ok?

    kite cadangkan onie pakai cecepat bio oil... sementara luka tu belum kering, boleh la sapu... :)

    selamat berpuasa utk onie..jage diri ok? kesian pulak dengar....

    ReplyDelete
  15. onie!

    nmpk cam teruk juga tu...tau gak onie eksident dr status erika..semoga cpt2 sembuh yea..

    rsnya nak hilang parut pkai bio oil kot..kat gurdian / pharmacy ada..

    take care onie..kena rehat byk2..

    ReplyDelete
  16. gune bio oil utk prut wei.. da la kt muka.. adoi.. bhya tol eksiden nih..

    ReplyDelete
  17. dugaan betul. baru je start keje sana kn

    huuu

    pape pun, moga cpat sembuh
    boleh beraya sama2
    hihi

    ReplyDelete
  18. onie, bkpo saya xthu awk acdnt nie??humm sowie ore baru tahu bila baca blog nie?pah okey dop tu awop?acdnt dgn gapo?semoga awok cepat sembuh deh..T.T

    ReplyDelete
  19. semoga cepat sembuh, banyak2 berdoa mudah2an tak ada cedera yg teruk2 kat kepala tu :)

    ReplyDelete
  20. harap bersabar dengan dugaan ini. semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  21. Aww Onie :( Ain doakan Onie cepat sembuh, k! InsyaAllah.

    And selamat berpuasa, Onie :)

    ReplyDelete
  22. Sabar onie dgn dugaan.. Aku baru tahu baca status onie smalam kat fb.. rehat cukup cukup, tapi bgi aku 20 hari tak cukup kot..:)
    Btw, kitaorng doakan onie cepat sembuh sehat seperti biasa..

    ReplyDelete
  23. teruknya.. sakit x dik? mesti pedih muka 2.. klau hujan biasanya jalan nampak kabur kan.. pasni hati2 tau.. klau blh benti dlu tepi jalan kat stesen myk ke. klau kita yg hati2 maybe org dr belakang x hati2. boleh terkena jgk.. hukhuk

    smoga cpt sembuh ye dik.

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah sib bait tidak mudarat sangat.. Dugaan sempena Ramadhan lah tu.. Bersabar byk2 ye..

    Salam Ramadhan Al-Mubarrak.. Selamat menjalani ibadah puasa.. Semoga beroleh rahmat, maghfirah dan barokah.. Aminnn.. :)

    ReplyDelete
  25. ya Allah..
    semoga cepat sembuh taw.. salam ramadhan!

    ReplyDelete
  26. moga cepat sembuh ye onie..terkejut baca entri ni...syukur, nasib baik onie dh sedar...moga parut tu cepat hilang..

    ReplyDelete
  27. alamak... pipi dah ada parut... kurang 1k hantaran... apa pun... semoga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  28. semoga baik2 saja...selamat berpuasa

    ReplyDelete
  29. AstagfirullahAlAzim.. macam mana boleh eksiden tu?? hurm, pasni rehat cukup2.. jangan lupa makan ubat... tang parut tu, ada krim tuk ilangkan parut, tapi saya tak ingat krim apa

    ReplyDelete
  30. onie! get well soon weh! dugaan Allah beri ni sebab dia sayang hang!

    kepala okeyy ke? ingt lg tak aku sape? hihi.

    saja mlawak. salam ramadhan okey. rest banyak2. :)

    ReplyDelete
  31. dugaan mnyambut ramadhan..memang terkejut bila dapat tau onie xcdnt...alhamdulillah keadaan tak teruk kan..

    jangan makan kicap jangan kunas2 kolek luka tu...

    take care moga cpt sembuh

    ReplyDelete
  32. ya allah mcm teruk gak parut tu Onie.. err cik ana ade tebace kat blog sape tah psl Bio Oil.. bagus gak utk hilangkan parut.. nti Onie try la ek.. 20 hari MC mcm x cukup je rsnye.. jage diri bebaik tau.. jage mkn ape smue.. Keep on SABAR Onie! :)





    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  33. teruk juga smpi retak kepala tu onie.. semoga cpt sembuh ye.. luaran tak penting, yg penting dalaman tu..

    ReplyDelete
  34. terima kasih atas doa kalian dan tips tu, abah onie dah orderkan ....bukan bio oil la tapi...bio vco,yang untuk minum tu, onie ingat nak pakai gel gamat je...tapi nak kena beli jugak bio oil tu...usaha untuk hilangkan parut,terima kasih korang :)

    ReplyDelete
  35. pkai mederma la wei. tp mahai sikit. haha. aku dah pkai. parut dah ilang kat dagu ni. kat tgn ja dak lg. huhu.

    ReplyDelete
  36. siannya ko dik. mohon cepat sembuh ye. kuat semangat :)

    ReplyDelete
  37. alhamdulillah masih diberi kesempatan bernafas. syafakillah sis :) semoga tabah

    ReplyDelete
  38. nnti dah kering skit, sapu bio oli, k. Tapi kalau ada rasa pening or apa dalam tempoh 2 3 minggu nie. Cepat2 g check. Takut ada darah beku. Darah beku memang tak boleh kesan on the spot.

    ReplyDelete
  39. cepat2 sembuh ye onie :) rehat bebanyak, bebanyak doa,

    ReplyDelete
  40. Kesian kau Onie.. Aku faham sangat macam mana rasanya jatuh moto. Masa aku dulu, aku ingat setiap detik dari awal kejadian sampailah siap pasang besi kat gigi.. ;)

    Syukur kau tak cedera teruk.. Makan ubat jangan buat² lupa, banyakkan susu.


    Kawan aku kata jangan sapu minyak gamat kat parut sebab nanti parut jadi timbul macam kat tangan aku ni huhu..


    Parut kat muka aku guna bio oil je, alhamdulillah 3 bulan dah nampak hasil.

    Kuatkan semangat ok! ;)

    ReplyDelete
  41. singgah cni bace entry. semoge cepattt sembuh yerr :)

    http://hellonashina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. semoga cepat sembuh ye awk :) dugaan bulan puasa ni..

    ReplyDelete
  43. siannyer nnati KA wat N3 cara nak hilag parut kat wajah yek!.. apapun jaga diri

    ReplyDelete
  44. onie..akak pernah eksiden moto jugak..parut pun sebelah pp kiri macam onie..sebijik..amik masa jugak nak bagi parut hilang..rajin2 sapu krim parut yg doktor bagi..kalau takde bagi mntak tau..takpun beli bio oil..

    take care ok..

    ReplyDelete
  45. Take care cik oni
    banyak kan rehat

    bab parut tu
    boleh try krim mederma

    ReplyDelete
  46. huhu dugaan bulan Ramadan. syukurlah onie x pa2 yg teruk jd. take care k :)

    ReplyDelete
  47. onie sayang, alahai sedihnya tgok luka onie. onie take care ye, mkn ubat tau. :)

    ReplyDelete
  48. ujian..sabar je kan..xpe onie kuat ^^

    ReplyDelete
  49. jaga diri baik baik beb
    dan salam ramadhan

    ReplyDelete
  50. selamat berpuasa,,lama tak blogwalking,,huhu,,tbe2 dapat berita onie eksiden,,aiyo asalkan onie selamat alhamdulillah,,smoga kecederaan onie tu lekas sembuh okayyy =)

    ReplyDelete
  51. ada kemanisan yg Allah nak bagi lepas Dia timpakan ujian nie.. akak doakan onie cepat sihat, dan semoga semuanya dipermudahkan Amin

    ReplyDelete
  52. shafakillah~~semoga cepat sembuh onie.......
    (=

    ReplyDelete
  53. alhamdulillah, onie sekrg dah beransur sembuh kan hikmat coklat herba org asli yg kitrg kirim tu kan.kan.kan. XD

    ReplyDelete
  54. Hei..semoga cepat sembuh yer. Dezee pun naik motor juga.

    ReplyDelete

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..