RASA NAK MAKAN JE PRODUK ALTHEA KALI NI - UNBOXING

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. So, website mana kalau aku nak beli produk kecantikan  ni? Jawapan dia? Wajiblah di www.althea.kr . Haritu dah shopping di ALTHEA KOREA dan kali ini aku pun masih memilih Althea Korea untuk beli produk kecantikan. Setiap bulan aku ada produk untuk dibeli dan menjadi wishlist bagi aku dapatkan jugak! haha... Sebab apa aku suka membeli di Althea Korea? Sebab semua produk diterbangkan khas dari Korea dan ianya adalah asli ! Bukan tiruan ke inspired ke apa tau. Semua ni adalah original. Dah jom tengok apa yang aku beli kali ni :)


Sebelum aku terlupa, terima kasih banyak Althea Korea kerana terbangkan barang aku jauh dari Korea dalam keadaan yang selamat, kotak macam biasa..tak terjejas pun. Takde kemek ke apa.. Sudahnya, kotak Althea Korea wajib di simpan sebab dia warna PINK! haha...So, dah dah ...jom kita scroll ke bawah tengok produk apa la buat aku mengundang kali ini sampai nak makan tu, haha 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂



LET'S CHECK IT OUT ! 


Althea Korea

Althea Korea

Althea Korea

Setiap di luar packaging mempunyai sticker dari Althea Korea dan didatangkan dengan bungkusan warna pink. Yes! Althea Korea sentiasa tahu apa yang gadis-gadis diluar sana suka. Pecah? Of course tak! Sebab setiap bungkusan akan dibalut kemas dengan bubble wrap. Design kotak? Sangat-sangat menjadi keperluan kita semua terutama bagi mereka yang suka kumpul kotak yang cantik kemudian boleh menyimpan barang-barang dalam kotak Althea Korea. Jangan la buang, tak sayang ke kotak cantik-cantik pastu korang buang? Hehe...




Althea Korea by Frank Kang,CEO Althea Korea

Yeay ! Terima kasih buat Frank Kang, CEO Althea Korea yang mencipta Althea Korea ini. Aku kenal Althea Korea nak dekat setahun jugaklah dan buat masa ni ada 3 kotak dah aku. Althea Korea bukan sahaja ada di Malaysia. Malah, di Singapore, Philippines, Indonesia dan Thailand. Good job Althea Korea. Semoga lepas ni terus berkembang lagi di persada dunia. 




Althea Korea

Althea Korea

Yeayyyyyyyyyyyyyyy!!!! Rasa nak masak,rasa nak kunyah-kunyah pun ada. Kenapa la bijak sangat idea buat benda-benda macam ni. Dari segi packaging sampailah bau dia. Ya rabbi, serius nak bawak ke tido je bau dia ... Menangis kita. Untuk bulan lepas, produk ini memang buat aku taknak pandang produk lain di Althea Korea tu. Gerammmmm! Dah, sekarang aku nak cerita produk apa la atas ni kan. Tapi paling win adalah produk yang bentuk telur tu. Dengan packaging dia nak sama dengan telur kat pasaraya tu, alahai... genius betul tukang buat tu. 

Althea Korea
HOLIKA HOLIKA  
Smooth Egg Skin Soap (Special Set)
RM90.00 RM52.00 

Type: All Skin Type

Size: 50g x 4

Country: Made in Korea

Purpose: Egg shaped soap creates smooth skin and tighten pores 

Indications & usage:

- When using as soap : Lather foam and spread them over on the face and wash off throughly
- When using as a bubble massage : Lather foam and apply all over face. Gently and slowly massage until the foam feeds like fine cream. Rinse off throughly.




Althea Korea

Alaaaa, sorry! susah betul nak fokus kat telur sebiji tu,haha...Btw... Egg soap ni adalah handmade tau dan ada 4 jenis bau iaitu Red Clay, Charcoal, Green Tea dan White Egg dan bau dia sangatlah wangi. Jangan risau, sabun ni berbalut dengan plastik tau. :)



Althea Korea

THE SAEM
Chocopie Hand Cream Marshmallow

RM50.00 RM39.00 

Type: The Saem

Type: All skin type

Size : 35ml

Country: Made in Korea 

Purpose: Chocopie hand cream marshmallow is a hand cream containing natural ingredients to provide hands with moisture and nutrients to keep hands healthy and beautiful for a long time without makin hands sticky.



Indications/ Usage:

- After washing hand, take an adequate amount of the cream and massage hands gently




Althea Korea

Althea Korea

Seriously, bila aku calit krim ni dia buat aku terus jatuh cinta dengan produk ni sebab umpama sentuh marshmallow weiiiiiiiiii! Bau pun sama, rasa nak ngap masa dalam mulut. Selama sebulan aku pakai krim ni, alhamdulillah aku seleasa dengan krim ni dan langsung tak sticky dan berminyak ke apa ke. Sangat nice ! Dan bentuk dia, sebiji marshmallow,haha..unik betullah design gitu.



`
ONSAEMEEIN YOGURT PEELING


Type : All skin type

RM70.00 RM26.00

Size : 100ml 

Purpose: Mild, yogurt extract and peeling. Softly removing dead skin cells. 


Indications/ Usage:

- Apply yogurt peeling gel on ur face, massage ur face about 1 minute and after enough rolling wash it off with lukewarm water.
 Love the packaging and good smell! Very easy to clean my skin ! Highly reccomended!





TRENDY ITEM
Bubble Sugar Scrub
RM80.00 RM33.00

Type: Uneven skin, blackhead
Purpose: Please dont eat this product ! I know, bau dia sangatlah tergoda. Tapi sabarlah. Bubble sugar sesuai untuk scrub dan pencuci muka. 

Indications/ Usage:

- Remove blackhead,sebum and waste, fill up moisture and nourishment to the empty spot. Lastly, contract the pores compact and firm. Good luck! 😇




HOLIKA HOLIKA
Makgeolli Brightening Mask Sheet













Btw, terima kasih banyak-banyak Althea Korea kerana perkenalkan produk-produk yang super yummy ! My stomach already burbbbbbbbbb. Huwarrrrrr 😭😭😭😭😭😭😭😭
Dan korang, jumpa lagi di entri yang lain. Nak usha lagi produk apa yang best kat Althea Korea ni. Sesungguhnya, shopping di Althea Korea buat aku tergoda dengan semua barang. Okay dah nak masak !Eh,haha...Tak sabar nak membeli lagi di Althea Korea, please help meeeeeeeeeeeeee 😎😎😎😎😎



Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

4 ulasan:

  1. Apasal semua nampak mcm makanan ni.. wowww kena terjah website althea.. heheheh

    BalasPadam
  2. Pelik jgk first2 tuh..ingatkan Althea nih ada jual makanan jgk..haha..pandai dorang nih.

    BalasPadam
  3. alamak cute sgt nih . org korea and jepun sgt kreatif kn

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..