Tips Mendapatkan Buffered Earning..


assalamualaikum pembacaku..hari ni kerja onie nak share tips je dan kali ni aku rasa paling panjang gak la,harap ampa baca dari atas sampai bawah...apapon onie
buat, onie terasa happy...walaupun dah ramai yang tahu tentang ini, onie nak share jugak..semalam onie dapat komen dari rebellion dan dia seorang pengguna advertlets ..ni soalan yang dia tanya:-

waa, best tak pakai nuffnang? aku pakai advertlets rase letih giler nak dapat earning, kalo ade mase share la pasal nuffnang sekali ngan cara dapat BE kalo dapat..

jawapan aku kat sini: depend on kerajinan kita jugak lah sebenarnya, ada orang kata guna advertlets best,ada orang kata guna nuffnang best..sebenarnya tak senang nak dapatkan earning, nak dapatkan sesuatu memang susah..that's why la kita kena usaha dan kena ada strategik dalam berblogging ni..barulah beroleh keuntungan walaupun nilainya kecil..


so,sekarang aku taknak cerita panjang,aku nak ceritakan bagaimana untuk mendapatkan BE (Buffered Earning)

MAKSUD BUFFERED EARNING SEBENAR

Sebenarnya, apa yang korang cuba maksudkan ialah kempen CPM, bukan "Buffered Earnings". Buffered Earnings, Metered Earnings, atau yang lain sebenarnya hanyalah istilah yang digunakan untuk kempen CPM. ingat tu korang ! jangan salah ertikan okay .. Untuk mendapat ruang "Buffered Earning" pada "Earnings" anda, pertama sekali anda haruslah dipilih oleh Pihak Pengiklan (Advertisers) kami untuk membuat kempen CPM bagi pihak mereka. Terdapat beberapa faktor yang menentukan peluang korang dipilih untuk kempen CPM. Pihak Pengiklan (Advertisers) memilih blog yang mereka ingin iklankan berdasarkan beberapa faktor seperti berikut :

pertama !

Kebanyakan bloggers yang tidak mengisi ruang 'survey' yang disediakan dengan betul berkemungkinan tinggi mendapati blog korang tidak terpilih untuk mendapat kempen atau iklan daripada Advertisers. Ini kerana, 'survey' tersebut berfungsi untuk Advertisers Pihak advertisers mengenali isi kandungan blog bloggers mereka dengan lebih baik.

Mana-mana blog yang tak mengisi ruang 'survey' selalunya tak akan diendahkan oleh Advertisers kerana korang tidak akan tahu jika kempen mereka bersesuaian atau tidak dengan isi kandungan blog tersebut. Oleh itu, korang digalakkan mengemaskini laman 'survey' korang dari masa ke semasa untuk menaikkan peluang blog korang dipilih oleh Advertisers . so,cepat bikin itu survey okay ! survey tu ada di blogger bio.. tade idea nak update?korang tulis je apa yang best,kasi setai sikit




kedua!

unit iklan "Skyscraper" seharusnya menjadi elemen pertama di sidebar dan bukan di tempat lain. Hal yang sama juga bagi unik iklan "Leaderboard" yang seharusnya menjadi elemen pertama yang dapat dilihat di saat pengunjung masuk ke laman web korang. Manakala, unit iklan "Large Rectangle" pula seharusnya ditempatkan betul-betul di bawah entri pertama korang. Jika unit iklan blog korang tidak mengikut garis panduan yang telah dinyatakan macam kat atas, hal ini akan benar-benar mempengaruhi keputusan Pengiklan untuk memilih blog korang dan berkemungkinan tinggi menyebabkan mereka memilih blog lain.

ingat ! bukan senang nak senang..tak susah pon nak letak iklan tu dengan betul...so, yang mana rasa salah,cepat tukaq !



ketiga!

Keahlian eksklusif memainkan peranan dalam kempen iklan kerana Pihak Pengiklan lebih cenderung untuk meletakkan iklan mereka pada blog-blog berstatus Glitterati kerana ini merupakan sebahagian daripada program hadiah pihak nuffnang untuk Bloggers yang paling setia dengan mereka. Ahli biasa masih akan dipilih untuk kempen tetapi dalam angka yang lebih rendah berbanding dengan ahli Glitterati. :)



akhir sekali !

korang perlulah mengambil semua inisiatif untuk meningkatkan peluang blog korang untuk mendapat perhatian daripada Pihak Pengiklan, dengan selalu mengemas kini blog korang, menempatkan unit iklan korang di tempat yang betul, dan lain-lain. Jika nasib menyebelahi korang, dan Pihak Pengiklan memilih korang untuk kempen CPM mereka, maka peluang untuk korang mendapat beberapa angka di ruang "Buffered Earning" adalah sangat cerah!

tak nampak sila pebesaq..fokus pada contact us yang ada arrow okay

cane nak anta tiket ?kepada yang tak penah anta tiket dan nak tau cara-cara dia mai nak ajaq..pergi ke tab contact us..klik kat blogger enquiries/suggestions dan klik next kat bawah tu,pastu tanya la apa korang nak tanya tu..dengan anta tiket bertanyakan pasal BE pon kemungkinan besar peluang korang nak dapatkan BE tinggi! ampa nak tanya kenapa dah lama tak dapat BE pon tape...jenih tak malu dia terus mintak je BE dari pihak nuffnang,haha..tapi jenih tak malu mintak BE tu aku tak penah try lagi lah... anta sebanyak mungkin tiket pon tape,sekurang-kurangnya blog korang mendapat perhatian dari pihak nuffnang..




details tak? pada yang masih keliru dengan nuffnang ni apa, bolehlah tanya onie terus,mana tau onie boleh bantu sikit-sikitkan..advertlets? pengguna advertlets ...senang tak korang jana pendapatan dari avertlets? apapon,nak dapatkan earning dari nuffnang atau advertlets usaha mesti ada,tak de usaha macamana nak dapat hasilnya kan? so, aku lebih suka dengan NUFFNANG!




one more! tak semestinya traffik nak kena beratus-ratus juga beribu-ribu..tak-tak.. maintainkan sehari 100 pon tape dan jangan la pemalas sangat nak klik iklan nuffnang yang ada kat blog kawan-kawan kita tu, kita tolong dia,dia tolong kita,tak gitu? tips ni aku dapat masa aku tanya kat pihak nuffnang (like ticket di contact us) dari tips ni aku cuba belajar dan alhamdulillah aku beroleh.... kalau korang nak details dan faham lagi korang singgah sini :)


sekian dari saya,terima kasih sudi baca dan harap rebillion dan korang semua faham apa itu nuffnang dan cara untuk mendapatkan BE :D

p/s: aku tak pandai sangat nak olah ayat,aku share apa yang aku tau dan apa yang aku faham :D

47 ulasan:

  1. terima kasih cikgu diatas penerangan anda. semoga maklumat ini berguna untuk semua nuffnangers :)

    BalasPadam
  2. tak yah ckp, semua dah buat, lama glr x dpt BE..nsb baik nuff nak buat blogger awrds ni, klu tak dah tuka google ads..:P

    BalasPadam
  3. alaa, still pening lagi lah psl nuffnang ni :( sedihnyee.

    BalasPadam
  4. blogger bio tu akak tak pernah try... nanti akak try,. kalo jadi akak inform... tq... weeeeeeeeeeeeeee...

    p/s: tak pernah dpt BE adik...

    BalasPadam
  5. thanks, aku nampak skit idea disebalik nuffnang ni. 2 bulan lepas mase aku guna nuffang, aku ade tanya pasal Glitterati dengan depa dan kenape aku tak dapat status Glitterati tu, depa cakap aku punya blog ade ads dari adverlets, tapi aku rase memang aku pernah gunakan adverlets sebelum aku gunakan nuffnang, tetapi aku dah buang kod adverlets bulan sebelumnya, jadi aku pun ambik keputusan untuk guna adverlets jer la.

    Tapi rasenya better nuffnang sebab aku suke komuniti dia yang agak aktif. thanks untuk info ni kak.

    pasal ayat ni, "maintainkan sehari 100 pon tape" maksud dia 100pageviews atau visitor?

    BalasPadam
  6. fuyooo! blogger otai telah menunjukkan kuasa veto dalam mendapatkan BE. meaw mesti dah banyak ratus money2 dari nuff kan? tak mau kongsi dua? ngeee :)

    BalasPadam
  7. @rebellion 100 visitor ... welkam ye...kalau nak tau nuffnang tak ley dipertirikan,hehe..


    tulah, aku suka nuffnang,sebab banyak benefit yg kita dapat :)

    BalasPadam
  8. bila otai dah buat entry ni, aku nak cakap ape lagi.. ohsem mocik!! ^__^ bangga sama lu..info yg sangat jelas..

    BalasPadam
  9. aku dah dapat satu billion...cilakak sungguh cik nuff

    BalasPadam
  10. terima kasihh tipsss,,moga lepas ni dapat be hehe

    BalasPadam
  11. Thanks for the tips. tak penah dpt BE walopn dh mcm2 buat huk huk

    BalasPadam
  12. no wonder,iklan aku xbetul ngupanya patutlah xpenuhhh and sekejap dapat BE sekejap xdapat hahaha
    thankssss :D

    BalasPadam
  13. pocket pun dok pulun jugak,
    cuma tak sekaya mana jer hahahah,
    dah tu unik pung tak sampai tiga digit, apaa lah sangat kan :)

    BalasPadam
  14. mcm2 tips dh gua try..namun ia tetap kedeng dgn gua..
    gua tak ada rezeki la tu..

    BalasPadam
  15. terima kasih cikgu....hehehhe...

    sayang nuffnang...hehhe

    BalasPadam
  16. thanks for sharing!!! (walaupun aku dah kenyang melantak koteow iman ngan si raina guna duit nuffnang..... he he)

    BalasPadam
  17. Ain nak try use Nuffnang ni tapi boleh ke kalau Ain stay kat England? :/

    BalasPadam
  18. tak pnh dpt BE . sobsob

    thanks weyhh !

    BalasPadam
  19. ahhhh..nufnang tak bayar duit aku lagiiii

    BalasPadam
  20. nuffnang men tipu woo, die bag BE time trafik guwa ciput, time trafik tinggi takmo plak die bagi, dem

    BalasPadam
  21. huhh BE aku memang bape sen je..nyampah tengok ! hahaha

    BalasPadam
  22. woahh kemaen detail.ni mesti duet nuff berkepuk dalam tu.mencik!

    BalasPadam
  23. @Ain SSB kalau england tu tak sure lak ain,huhu :(

    BalasPadam
  24. terima kasih semua sudi baca ye... ada tak yang langkau-langkau baca ni?hahaha...pon terima kasih lah na ^_^

    BalasPadam
  25. yang jenih tak malu terus mintak BE tu aku lettew slh sorang..hahaha



    luv,
    cik ana

    BalasPadam
  26. meaw::nak tnye nie..nape dulu kita dapat status glitterati tapi sekarang dapat status non-exclusive..:(

    BalasPadam
  27. these are useful for nuffnangers :'D but not to me cause i'm not such a great nuffnangers, bahkan arisha tidak tahu menahu apa2 berkaitan dengan nuffnang..hehehe.

    BalasPadam
  28. owh ssh kot mcm tu. kene usha lebeh.

    BalasPadam
  29. owh ssh kot mcm tu. kene usha lebeh.

    BalasPadam
  30. huwaaaa
    info yg baik
    walau mimi x pakai mane2 pon
    nuffnang ke ape2 ke
    hehehe

    BalasPadam
  31. patut la abg x pnh dapat..+_+ kesiannya abg!

    BalasPadam
  32. @Abg Stalker kenapa?apa yg abg da buat sampai tak dapat?

    BalasPadam
  33. Pergh Onie,gile detail ang buat.. ^_^.v..

    BalasPadam
  34. mesti mocik onie ni dah dpt earning byk. nak cikit.

    aku dan jue da lama tak check. hahaha..sakit hati bila check earning tak tambah tambah. =D

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..