Digi Data Roaming yang sangat awesome!

This is a sponsored post



Makin nak berjalan jauh ni makin kesihatan tak menentu sekarang ni,tapi takpe..demi azam ketiga untuk tahun ini akan saya lengkapkan juga (padahal lambat lagi nak pegi,hiks) .. Seriously bila dah bekerja sendiri dah ada duit sendiri,bila pandai uruskan kewangan sendiri (yeke ni mekkkk?haha),rasa macam nak terharu sensorang sebabnya apa yang mek nak,mek dapat usahakan sendiri.





Lagi-lagi bila bab travelling ni haaa...kemain la dulu duk berangan nak naik kapal terbang,kemain la dulu nak pegi negara orang,kemain la berangan nak ambik gambar dengan flight,kemainlah!hihi..Akhirnya tercapai jugak nak pergi tahun ni,walaupun tak jauh mana,tapi rasa nak terharu kat diri sendiri,sebab pergi sana tanpa menyusahkan duit umi abah... Best! part bok ticket flight everything settle,cuma passport tersangkut sikit sebab tak pegi ambik lagi,hoho...





Eh,dah nak pegi travel ni,sah-sah la nak kena pakai data roam overseas! Serious lagi sekali tak penah nak terfikir pakai benda ni,yela..demi taknak putuskan hubungan silaturahim sesama kawan siber dan keluarga haruslah mek menggunakan data roaming ni nanti! Dimana data ni untuk pengguna DIGI dan dah semestinya 'Tiada bil yang akan shock bila melancong'. Bukan tade bil yang shock je,malah kita akan enjoy TANPA BATASAN roaming dengan menggunakan handphone,laptop and even tablet with a daily max cap from as low as RM32/day uolsssssss! Interesting sangat,hehe...

Pada mulanya mek seorang yang tak pandai calculate pasal memory gambar bila kita guna data,tapi takpe korang! Mek akan ajar macamana nak calculate dan sebab apa kita kena guna DIGI DATA ROAMING ni,walaupun diri sendiri tak pernah nak ambik tahu,tapi mek kena ambik tahu juga sebab tak lama lagi nak melancong dah! (cewah :P)

PROMOTION DETAILS:
  • Data usage 3MB dan keatas akan di charge mengikut flat rate (daily max cap) samada RM32/RM36/RM56 per day.
  • Data usage kurang dari 3MB akan di charge pada RM10.66/MB dengan 10kb charging block utk RM32/day, RM12/MB dengan 10kb charging block utk RM36/day dan RM18.66/MB dengan 10kb charging block utk RM56/day.
Setiap KB itu sangat bernilai,sebab average picture size of 60kb,pengguna macam korang akan dapat upload 15 gambar dengan 1MB dan 1KB/message iaitu 1000 messages (tanpa sebarang attachment) pengguna juga boleh sent/received via Whatsapp for 1MB.

So dapat tangkap tak?hehe.. haruslah nak kena berdata roaming bagi kaki travel luar sana,hehe..Apapun,saya dah start counting days for travel! Tak sabar sangat dah ni,hehe ;)









    So,lepas ni dah boleh masukkan dalam list travel pasal data roaming ni sebab:-
    • Boleh update status kat facebook.
    • Boleh kongsi gambar melancong mek,hehe...
    • Google maps untuk directions,gila kau.. mesti kena search,mana tahu keluar hotel,nak balik tu tak jumpa hotel dah,hihi..
    • Check emails! sekarang email dah jadi first selepas facebook,twitter,id dan sebagainya,hehe..
    • Whatsapp instead of SMS. Ok contohnya macam ni lah,kalau korang travel ke bangkok,kadar SMS adalah RM0.99/SMS untuk RM32 dan korang hanya boleh hantar 32 SMS. Tapi ! okay ada tapi,bila korang aktif dengan roaming internet tanpa batasan RM32/day tu korang boleh hantar seberapa banyak SMS untuk 24jam DAN! Termasuk semua di atas ni,gila cool data roaming gini !

    Disebab diri ini dah tak lama lagi nak melancong,kira-kira dalam 2 minggu lagi lahkan,mek akan study sehabis mungkin bab data roaming ni,perlu kot ada internet ! sebab sekarangkan semuanya dihujung jari! cewah,hehe...


    8 ulasan:

    Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..