Kisah Bau badan


Assalamualaikum dan salam sejahtera uolsssssssssssss... hai, saja nak cerita pasal bau badan,kihkih.. korang ada masalah bau badan ke eh? Kalau ada,korang patut baca entri aku sampai habis,bukan apa..takut korang tak menyesal kemudian nanti,gitewww... Sebut je pasal bau badan ni, aku ada jugaklah kawan yang jenis tak perasan dengan bau badan dia. 



Nak diceritakan, dia semburlah perfume banyak mana pun,30 minit lepas tu badan dia dah berbau. Aku peliklah, takkan tuan badan tak perasan bau badan sendiri atau dah lali dengan bau macam tu? Even aku sendiri pun kadang stress bau badan sendiri, malu tahu nak berdamping dengan orang. Lagi satu, style aku ni,aku suka tanya .. 


' weiii,aku ada bau badan tak?'

'weiii,kuat ke bau badan aku?'





Padahallllllllll, sikit pun takde bau,haha... perasaan aku je weh..tapi kira okay lagi diri sendiri je yang bau, ni kalau 10 orang duduk kat keliling ko dan 10 orang tu jugaklah bau badan ko, ko rasa?huhu...still rasa selesa lagi walhal kengkawan ko yang 3orang tu dah buat muka sebel, 6 orang lagi dah agih-agih ko duk mana,aku duk mana dan sorang lagi dah blah? ko rasa selesa lagikah?huhu...


Bagi aku, bau badan ni kadang-kadang berpunca dari peluh kita sendiri.. kadang-kadang deodoren tu yang tak sesuai dan kadang-kadang ko sendiri tak mandi,haha...tapi kalau aku, pernah sekali tu, TERRRRRRRRRRRRRRRRRRBELLLLLLLLLLLLLLLLLLI seketul deodoren,botol cantik, warna pink,harga kira mahal gak ah tapiiiiiiiii hampessss,huk!


Okay takpe takpe...

Kita ni hidup di bumi khatulistiwa,jadinya... orang-orang di muka bumi tu semuanya memang kreatif, macam-macam petua ada baq hiangggg.. Salah satu tips untuk hilangkan bau badan adalah gosokan hirisan timun semasa mandi seluruh badan dan bilas. Buatlah sampai korang rasa puas dan hilang bau badan.



Tapiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!! 


Kalau still bau jugak, aku sarankan korang guna HARUM SOAP... weiiii serius bau dia super wangi, macam bau sirap pun ada,haha...tah pape la hidung aku ni,tapi seriuslah..bau dia sangat wangi...




HARUM SOAP


Harum Soap adalah sabun yang dirumus dari bahan bermutu tinggi seperti aqua,seaweed,apple stemcell,hexapeptide dan tawas. 


Harga:

RM55 SM
RM61 SS



Kebaikan:-

- Melindungi bau keringat atau bau badan
- Sangat mudah membasmi kuman penyebab bau badan
- Meneutralisasi zat asam yang dihasilkan oleh tubuh terutama daerah ketiak,
sekitar kemaluan,rongga-rongga jari kaki.
- Mampu menghilangkan masalah kulit seperti gatal,kutu air dan penyakit kulit lain.
- Menghaluskan kulit.
- Memudarkan parut
- Menghilangkan ketuat
- Mencerahkan bahagian lipatan seperti ketiak
- Menghilangkan panau



Tutorial nak pakai harum soap ni senang je hoiiiii:

 - korang rasa bau badan teruk korang gosokkan je sabun kat badan masa mandi,biarkan 1-2 minit
pastu bilas.
- Muka ada blackhead,apalagi.. gosok kat muka sebab harum soap ni
pun sesuai untuk kulit muka.
- Rasa nak jimat? potong kecik-kecik dan guna sejimat dan sepuas hati korang. 
- Senang je cara pakai harum soap ni,tak susah pun,hihi
- yang bestnya boleh digunakan sebagai sabun harian atau 2 kali sehari pada
tempat yang bermasalah

AMARAN: Jangan guna sabun masa bawah shower,pastikan sabun letak di tempat kering.







Testimoni dari customer lain:


"Tugasan saya di bidang marketing membuatkan saya harus selalu berjumpa pelanggan setiap hari. Satu hal yang kadang mengganggu adalah masalah bau badan. Sebelum menggunakan Harum Soap saya menggunakan berbagai jenis deodorant. Dari beberapa jenis deodorant yang digunakan tersebut, terdapat beberapa perkara saya kurang selesa seperti terasa melekit di ketiak, kesan di baju dsb.

Selain itu, terkadang deodorant yang digunakan tidak bertahan lama mengatasi bau badan ( hanya beberapa jam saja). Dengan Harum Soap masalah ini hilang sekelip mata. Sekarang, saya tidak perlu risau jika terlupa menggunakan parfum kerana Harum Soap telah menyelamatkan saya...."






Setiap produk ada pantang larang dia, bagi harum soap tiada pantang larang satu punnnnnnn! So korang no worries k. Yang pantang bila korang nak putih tapi taknak pakai harum soap,haaaaa...takde kesan sampingan pun, kalau ada pun..please berhenti . Tapiiii bagi yang setia memakai aku sarankan korang jarakkan penggunaan kepada seminggu sekali ,depend pada kulit korang k ;)



Harum Soap ni 100% selamat dan halal serta disahkan oleh KKM dah pun sebagai produk pengguna yang bersih dan selamat. 


Cun kan? Aku rasa korang takkan menyesal kalau kenal harum soap dan kekalau korang nak beli atau ada soalan korang boleh ajukan di sini :-


Fanpage:

Harum Soap Publish
Legacy Secret Trading
Pesan Nenek

 Instagram:
@harumsoap


Atau selebihnya korang boleh tengok sini


Yeayyyyyyyyyyyyyyy,aku harap korang dapat selesaikan masalah bau badan korang tu. Jangan lupa bukan sekadar hilangkan bau badan sahaja. Malah, banyak kebaikan yang lain. 


Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

8 ulasan:

  1. berguna utk org yang ada maslaah bau badan ni akak.hehe

    BalasPadam
  2. belanja ambe se mek . seriously nak sngt. ada masalah bau badan gak nie T__T

    BalasPadam
  3. hehe///mmg susah kalau ada maslaah bau badan..

    BalasPadam
  4. Ni nak try ni.. ena memang ada bau badan sikit kalau tengah penat berpeluh2.. padahal org lain tak bau cuma diri sendiri rasa tak selesa.. should try this one

    BalasPadam
  5. penyelesaian bau badan :-)

    BalasPadam
  6. Bau badan dikarenakan keringat yang berlebihan, maka dari itu untuk menjaga badan tidak bau, apa lagi ketiak, hindari badan berkeringat..

    BalasPadam
  7. Perfume kan banyak sekarang ni...hentam spray je

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..