PILIHAN BAJU MEK ONIE BULAN INI.

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Dua minggu lepas aku berkesempatan ke satu pelancaran butik di Saujana Utama,Sungai Buloh. Meriah dan gebum jugak ketika itu. Apa yang aku tahu, butik yang berkonsep vendor di Saujana Utama lebih banyak berbanding butik yang mempunyai koleksi dan idea design tersendiri sendiri. So, adalah lebih baik kalau aku berkongsi butik apa la kan.

Salah satu koleksi dari Faiqahs Collection

Cardigan dan Top dari Faiqahs Collection

Sebenarnya mereka telah ceburi bidang ini bermula dari tahun 2000. Bermula dari rumah ke rumah dan akhirnya mereka telah membuka dua butik iaitu dua cawangan di Manjung dan Sungai Buloh. Dimana cawangan Sungai Buloh inilah yang baru membuat perasmiaan pada akhir Syawal baru-baru ini.


Koleksi Faiqah's Collection

Design Shawl : Faiqah's Collection

Koleksi Naura. Allahuakhbar, cantiknya koleksi 3D ni.

Nampak tak? Memula masuk butik ni terus terjeling koleksi ni,hehe
Free size dan memula tu aku macam teragak-agak jugak nak beli sebab bila sarung dia macam besar sikitkan. Tapi bila pakai terus macam model international, hahahaha... Puji diri sendiri terus, hahahaha... So ada sesapa yang nak order boleh la inform onie. Boleh onie tolong belikan, serius walaupun material kain ni tebal tapi dia takdelah panas dan selesa yang amat ! Besar itukan lebih baik dari ketat,kan? hehe.... Mohon warna soft yang banyak lagi, nak kumpullllllllllll..heeeeeee


Shamsul Ghau Ghau

Fashion Show pun ada, meriah!



Bila disoal balik, kenapa nama butik ini Faiqah's Collection kan? Okay, asal usul nama butik ini sebenarnya datang dari nama 3 orang anak-anak perempuan pemilik butik ini iaitu Faiqah Irdina Bt Muhd Faizal , Faiqah Adriana Bt Muhd Faizal dan Faiqah Diyanah Bt Muhd Faizal dan 2 orang anak lelakinya bernama Muhammad Farhan Bin Muhd Faizal dan Muhammad Farish Bin Muhd Faizal. Siapa pemilik sebenar butik Faiqah's Collection ni kan? Haaaaa, seorang yang sangat humble dan manis dengan tutur bicaranya iaitu Puan Mazlin Binti Mohamad dan suaminya Muhammad Faizal Bin Ali. Mereka berdua ini sangatlah bekerja keras dan beri penuh komitmen pada perniagaan mereka. Tahniah Puan Mazlin dan Suami kerana telah membuka satu lagi cawangan di Saujana Utama, haaaaa...senang la pasni nak beli baju yang ikut citarasa kita. Penduduk kawasan terdekat wajib pergi ke Butik Faiqah's Collection ni.

Love the deco so much Faiqah's Collection! 

Antara produk yang di jual adalah seperti:-
  • Jubah
  • Baju Pasang
  • Tudung
  • Kurta *NEW (Nama: Far'ish Men Collection)
  • Shawl
  • Dan banyak lagi

Anak-anak tahfiz
Doa selamat dari anak tahfiz

Alhamdulillah, anak-anak tahfiz pun tidak dilupakan bagi meraikan pelancaran butik Faiqah's Collection ini. Turut diadakan doa selamat bagi pelancaran butik ini. Terima kasih juga Puan Mazlin dan keluarga kerana sudi menjemput onie ke majlis pelancaran butik ini. Suka tengok butik ni, cantik design dia. Apapun terima kasih sekali lagi Puan Mazlin dan keluarga kerana menerima kehadiran onie dan rakan-rakan seperjuangan. Semoga dimurahkan rezeki selalu dan maju jaya. Terima kasih bagi makan-makan juga, makanan semua sedap! Siap ada buah-buahan berbakul lagi haaaaaaa,puas hati kita,hikhik...


Shamsul Ghau Ghau sebagai pengacara jemputan 

Siapa belum grab Kurung Irdina (Faiqahs Collection) lagi? 😱😱😱NANTI RAYA NAK JALAN JALAN HAAA BOLEH LAH GAYAKAN BAJU NI.☺️☺️☺️ Ayu,Kemas, anggun, dan selesa! . Blouse labuh yang sangat selesa ni boleh digayakan ke pejabat, nak jalan jalan pun boleh. Haa tak semestinya dipakai dengan seluar, dengan kain labuh pun sesuai. 😍😍😍😍 Ada 4 pilihan warna✨✨✨✨ 🔸DARK BROWN 🔸GREEN LEAVES 🔸LIGHT BROWN 🔸DUSTY PINK 🌟Material : - Satin Tibriz - Italian Angela 🌟Relaxed fit 🌟Round neckline 🌟Padded shoulder Jom whatsapp cepat cepat ke 📞📧019-5528704 💓Kurung Irdina 💓 Size M Bahu 15 Tangan 22 Dada 34 Pinggang 32 Labuh baju 32 1/2 Labuh kain 39 1/2 Size L Bahu 16.5 Tangan 22 Dada 38 Pinggang 36 Labuh 41 Size XL Bahu 17 1/2 Tangan 22 Dada 44 Pinggang 41 Labuh baju 36 1/2 Labuh kain 43 1/2 . Dapatkan segera!!! jom singgah ke butik kami di - Saujana Utama Sg Buloh - Lumut Perak #faiqahscollection #loverfaiqahs #malaysiaonlineshop #kurungirdinabyfaiqahscollection #onlineshopmurah #muslimahfashion
A photo posted by Faiqahscollection (@faiqahscollection) on

Material yang digunakan terutama jubah mereka adalah fabrik dari jenis lycra. Material yang digunakan ni memang tak perlu sesusah nak gosok dah. Bukan tu sahaja, tak mudah berkedut dan tak jarang serta selesa dipakai. Selain dari fabrik dari jenis lycra, ada juga dari chiffon, satin dan batik. Part batik tu memang aku sendiri terliur. Tak tahu nak cakap macamana cantik dia.


Selain dari itu, butik Faiqah's Collection di Manjung ada menjual jubah muslimah, shawl, dress, niqab dan pelbagai aksesori. Haaaaa, kalau korang nak datang boleh search alamat di bawah ini tau orang perak. Silalah pergi, sebab koleksi di Faiqah's Collection ni dia lain yang lain. Harga pun lain dari yang lain. Worth it sangat untuk korang dapatkan.



Alamat Butik Faiqah's Collection Di Perak :-

No.11 Bawah PT 13984,
Jalan Pundut Raya 1, 
Taman Pundut Raya,
32200 Lumut, Perak


Produk Penjagaan Muka


Bukan pakaian je yang ada, produk penjagaan muka pun ada. Haaaaa, produk yang dijual sangatlah selamat dan suci serta mudah dibawa ke mana sahaja sebab packaging dia tidak besar. Kira boleh selit-selit lagi dalam handbag korang tu..


Haaaaa, itu sahaja yang onie dapat kongsi bersama, rasa tak sabar lagi nak kumpul koleksi yang macam gambar first tu. Nak kumpul warna lain pulak,hihi..Onie doakan perniagaan Faiqah's Collection terus maju dengan jayanya. Dengar kata nak bukan cawangan lain lagi ni? Haaaaa,jeng jeng jeng.... tak sabar nak tunggu lokasi seterusnya.


Orang Puncak Alam, Puncak Perdana, Alam Budiman, Meru, Saujana Utama  dan sesiapa jela...korang wajib singgah butik ini. InshaAllah dan aku yakin koleksi di Butik Faiqah's Collection menjanjikan yang terbaik untuk muslimah di luar sana. Tak sabar juga nak usha koleksi yang lain lagi nanti dan pilihan baju mek onie bulan ini adalah dari butik Faiqah's Collection! Best dan harga pun worth it yang amat !!!!!!



Alamat Faiqahs Collection:
No.23, Jalan Bidara 8, Taman Saujana 3,
Saujana Utama, Sungai Buloh

*Butik Faiqahs Collection ini satu barisan dengan kedai Anakku, dan berhadapan kedai Marmalade Cafe :)

Telefon:
Saujana Utama (HQ) : 019-552 8704
Manjung (BRANCH) : 017-580 4002 / 010-239 4002 / 012-438 2079

Email: faiqahscollection@yahoo.com



Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com


1 ulasan:

  1. wah !! bagus betul owner butik nih.. siap jemput anak2 tahfiz lagik.. hee~ semoga murah rezekinya..

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..