JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG

Jom Makan Shell Out Di Ombak Kitchen Bukit Jelutong | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Beberapa hari lepas aku sempat la singgah Bukit Jelutong selepas balik kerja. Alang-alang satu jalan nak balik rumah aku, maka singgah la makan di Ombak Kitchen ni sekejap. Rasa perut ni dah lama tak pekena makanan seafood yang dihidang secara lambak macam ni. Makan pulak dengan kawan-kawan, lagi bersemangatlah nak makan. 


JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG


Sebelum aku bercerita panjang lagi kisah makanan yang aku makan di Ombak Kitchen ni, satu je aku nak puji, dekorasi restoran ini sangat cantik, kemas dan moden. Pelayan semua sangat friendly dan tempat makan pun sangatlah kemas selain daripada tandas mereka. Satu lagi kat sini kalau nak puas, pakai tangan jer kalau nak makan dan korang akan diberi apron untuk menjaga kebersihan baju korang. 


JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG

15 Sebab Kenapa Aku Singgah Makan Di Ombak Kitchen:

  1. Harga makanan di sini sangatlah berpatutan dan sesuai makan dalam group yang besar. Jimat sikit,hehe.
  2. Terkenal dengan sebagai hub makanan laut import segar dan berkualiti premium di Lembah Klang
  3. Antara menu yang disediakan adalah makanan laut lambat serta hidangan a la carte Alaskan King Crabs, Canadian Red Lobsters, Rock Lobsters, Ireland Oysters, Hamugari Clams dan banyak lagi sebenarnya.
  4. Makanan yang disediakan di Ombak Kitchen ini adalah hidangan makanan laut segar dari kualiti premium dan disediakan sendiri oleh chef dengan pengalaman lebih tiga dekad dari hotel letop kebabom di ibu kota.
  5. Terdapat 5 sos yang sedap mengikut tekak masing-masing antaranya adalah seperti Ombak Hot Cajun, Dark Chili Chocolate, Zesty Lemon Butter with Cheese, Creamy Tom Yum Sauce dan Buttermilk Sauce.
  6. Terdapat minuman mocktails yang rata-rata, ramai yang sukakan dan sudah semestinya ciptaan daripada Ombak Kitchen dan serius memang sedap dan puas hati!
  7. Paling letop kebabom adalah hidangan akhir iaitu pencuci mult artisan iaitu Rainbow Dessert yang pelbagai rasa. ( Boleh rujuk gambar bawah).
  8. Kalau korang nak tahu, di Ombak Kitchen ni dorang tak goreng atau tak goreng betul-betul snagat tau. Dorang banyak guna teknik didihan atau kukus. Hal ini kerana, chef di Ombak Kichen ini nak kekalkan kesegaran makanan laut dan juicy serta kalau korang nak tahu, Ombak Kitchen ini sangat mementingkan kesihatan, maka mereka memiliki kaedah memasak dengan cara didihan atau kukus.
  9. Ombak Kitchen juga memilih ketam yang segar berbanding sejuk beku kerana ketam yang segar dapat mengekalkan rasa yang segar, isinya manis, juicy dan isinya banyak.
  10. Yes! Di Ombak Kitchen ini juga, mereka menyediakan udang yang super besar dan memang puas hati nak makan. Banyak!
  11. Hamaguri Clams pun ada. Di import jauh dari JAPAN kerana isinya lebih segar dan puas hati nak makan berbanding clams tempatan punya.
  12. Menariknya di Ombak Kitchen ni, memang dorang tak gunakan minyak masak tau. Tapi dorang gunakan mentega kerana ingin menjaga kualiti makanan tanpa campuran bahan perisa sekaligus membahayakan kesihatan.
  13. Kalau korang nak makan di Ombak Kitchen, please sila pilih 3 sos utama yang menjadi pilihan pelanggan iaitu Cajun Seasoning, Old Bay Seasoning dan lain-lain.
  14. Yesss! Nasi dia guna beras wangi dan sedap yang amat sangat.
  15. Selain itu, banyak lagi pilihan minuman dan makanan yang boleh dipilih di sini.

Senarai sos yang wajib korang tahu dimana ada disediakan di Ombak Kitchen:

  • Ombak Hot Cajun - Untuk penggemar rempah yang berani ( yang ni aku tak boleh masuk, sebab aku kurang makan pedas, tapi sedap la jugak)
  • Dark Chili Chocolate - Sos ciptaan Ombak Kitchen dengan resepi rahsia yang tersimpan rapi, pedas-pedas manis dan semestinya kena dengan jiwa rakyat Malaysia. Teringin pulak aku nak rasa sos yang ni.
  • Zesty Lemon Butter With Cheese - Yang ni paling aku suka gila, memang sumpah sedah. Honestly, langsung tak muak sebab dia gabungkan dengan lemon! Memang secukup rasa !
  • Creamy Tom Yum Sauce - Yeah! Rasa tomyam la kan? Mesti hantu tomyam akan pilih yang ni. Rasa! Mesti sedap!
  • Buttermilk Sauce - Kesukaan ramai dan next time aku nak try sos ni pulak.




JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG
Zesty Lemon Butter with Cheese

JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG
Ombak Hot Cajun

JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG
Ombak Hot Cajun

JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG
Zesty Lemon Butter with Cheese

JOM MAKAN SHELL OUT DI OMBAK KITCHEN BUKIT JELUTONG
Ombak Hot Cajun

Pencuci Mulut Artisan Rainbow Dessert



Jadi! Overall, aku memang puas hati dengan makanan dan minuman di Ombak Kitchen serta dilayan sangat baik oleh staf di sana. InshaAllah, nanti next time aku nak bawak family aku pulak makan. Dekat dengan rumah je,hehe..Lagi satu, kalau korang nak datang makan di sini, better booking dulu. Hot seat kot!Hehe



Alamat: 5.G.01, D'Vida Business Centre,
Jalan Bazar U8/101, Bukit Jelutong,
40150 Shah Alam, Selangor
Telefon: 03-7734 4699
Email: ombakkitchen@gmail.com

6 ulasan:

  1. ada few selections sos menarik2.. boleh pilih macam2 ikut selera masing2 =D

    BalasPadam
  2. byk jenis sosnya..tq share info..tgk juga beberapa blogger mkn sini..meriah dessertnya tu..siap deco camtu ye

    BalasPadam
  3. Yeah...memang sangat sedap makan di Ombak Kitchen ni. LeYa pun nanti nak bawak family rasai makanan di sini. Memang superb best!

    BalasPadam
  4. bestnya.. suka seafood.. nnti nak try la

    BalasPadam
  5. Sedapnya..boleh makan puas2..nanti kalau Shah Alam boleh singgah makan kat sini

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..