BEAUTY REVIEW - PETAL VELVET SET DARI ALTHEA KOREA





Pernah dengar Althea?

Siapa yang selalu follow kisah aku di facebook atau instagram mungkin tahu Althea tu apa dan seronok dia macam nak matik! #SeriousTalk

So, bila aku try search part Althea Exclusives dan aku perasan ada satu BRAND yang harga dia SANGAT BERBALOI nak matik jugekkkk dan set ini baru sahaja dilancarkan juga menjadi produk terbaharu di Althea atas jenamanya sendiri. Harga tak kisah, first yang aku akan tengok adalah review dari dorang-dorang yang pakai PETAL VELVET SET tu. Seminggu ni direct aku pakai dan apa yang aku boleh cakap di sini, PETAL VELVET SET ni SANGAT BEST! Berbalik pada review tadi, lebih 30 review dari pengguna yang telah pakai Petal Velvet Set ni. One by one aku scroll. Mostly, positive feedback dan bertambah excited aku nak pakai.







Beauty Review - Petal Velvet Powder Althea RM16 Je? | Assalamualaikum dan salam sejahtera korang semua. Yeay! So, finally! Benda yang aku paling tertunggu-tunggu adalah APAKAH PRODUK YANG AKAN DIKELUARKAN OLEH ALTHEA ? Jadi, persoalan untuk aku dah habis dan dah terjawab pun pada 1 Ogos 2017 yang lalu. Apapun, sebelum aku berulas panjang lagikan. Nah! Onie menyusun 10 jari (sambil angkat tangan) mengucapkan hoorayyyyy hoorayyyyyy dan tahniah diucapkan kepada Althea selagi kerana telah mengeluarkan produk yang baharu di website my.althea.kr. Sesungguhnya aku sangat teruja dan terdetik juga di benak hati aku ni. Adakah MAHAL produk yang akan dikeluarkan nanti? Atau adakah berbaloi nanti? JAWAPAN DIA ye ada kat bawah ni. Sila baca berjemaah!


Apa dia Petal Velvet Powder?

Yes. Petal Velvet Powder. So, what ur first impression for the name onie? My impression is wowwwww! Petal Velvet Powder? Adakah ada bersangkut paut dengan kelopak bunga dan bedak? Yeeee...tepat sekali... Petal Velvet Powder ni sebenarnya adalah loose powder yang ramai gadis-gadis WAJIB cuba! Bestnya, produk Petal Velvet Powder ni lembut dan texturenya lembut bak sutera yang asli dan mengandungi bahan-bahan semulajadi dan korang tak perlu risau pun tentang ingredient dia. Kalau korang nak tahu, the main ingredients is Althea flower extracts. Hebat tak? Althea flower extracts weh! Sah-sah bau dia semerbak nanti kat atas muka. Dannnnn kalau korang nak tahu jugak, Petal Velvet Powder ini bermula dari bahan asli iaitu petal atau lebih berbahasa melayunya adalah kelopak bunga, ekekekekekekeekekkeke... U know kelopak bunga? Haaaa...







Komen aku tentang Petal Velvet Powder ini adalah:

1. Harga dia murah dan adik-adik se level sekolah rendah pun mampu beli weh. Iye. MAMPU! Sebab harga dia RM16 sahaja oiiiii...
2. WAJIB beli sebab harga dia tengah murah sekarang weh. Mana tahu lepas ni naik harga. Jeng jeng. HAHA.. Mandai je aku kan. 
3. Siap ada span yang lembut dan bila nak dap kat muka tu, Ya Ampun! Rasa nak termeninggal sekejap dengan kelembutan dia. Rasa kalau boleh, setiap saat nak kena dap oleh span tersebut. (Yeke ni?) Eh. iyeeee laaaaaa oiiii! Takkan aku nak tipu pulak. Tak mainlah tipu-tipu ni wak.
4. Mampu membuatkan mekap kita tahan lama dan sentiasa cantikkkkkkk!hikhik...YAKIN?eh of course la wak!
5. Serbuk bedak dia tu lembut dan licin je bila kita rasa dengan tangan kita sendiri atau tempek di muka. 
6. Sebum control, pore blurring, Micro-fine particles, soft and smooth.




Kalau sebelum ini, Petal Velvet Powder dikeluarkan untuk semua jenis kulit muka iaitu berwarna putih tapi kali ini ada 3 jenis produk yang boleh dibeli set iaitu:

  1. Untuk semua jenis warna kulit : #0 (White)
  2. Untuk liputan semulajadi : #23 (Brown)
  3. Untuk kulit yang lebih cerah : #Pink Lavender (Pink Lavender)





Siapa yang sesuai pakai Petal Velvet Powder?

Semua orang sesuai! 
Yang kulit berminyak, yang nak mekap tahan lama, yang ada parut, yang ada pori-pori terbentang luas, yang muka licin macam muka saya? Semua sesuai. Jangan risau. HIHI. Petal Velvet Powder ni memang sesuai untuk menjaga skin barrier dan liang pori dari terus terbuka dan menghasilkan minyak yang banyak sekaligus membuatkan kulit muka berminyak dengan teruk. Untuk make up setting u guys should apply this for make up yang tahan lama.


Kenapa perlu pakai Petal Velvet Powder?

Siapa pernah pakai loose powder? Sejujurnya, aku ni jarang pakai loose powder. Ada sahaja loose powder yang tak berapa nak berkenan atas sebab teksturnya yang membuatkan make up kita tak berapa menjadi dan ada jugak yang jenis rosakkan mekap kita balik, iye wak....Nak kata kita tak pandai mekap, hallo... i pandai okay... WALAUPUN...Tapi percayalah, kalau nak bagi make up tahan lama pakailah Petal Velvet Powder. Harga bukan menggunung, tapi harga sangat kasih sayang. Haaaaa...

Berapa harga Petal Velvet Powder?
Althea Malaysia - RM16
Althea Singapore - SGD6
Althea Philippines - PHP210
Althea Indonesia - THB150
Althea US - 4.5USD

Untuk jenis PINK LAVENDER ini, harga dia adalah RM17 dan ianya edisi spesial dan memang memutihkan muka dan teksturnya seperti yang lain, sangat lembut.




Bila Petal Velvet Powder dilancarkan?
Ya! Kalau korang nak tahu jugak, Petal Velvet Powder ni baru sahaja dilancarkan di website Althea.kr dan aku sangat happy! Tarikh keramat Petal Velvet Powder ini dikeluarkan adalah pada 1 Ogos 2017. Tahniah Althea! Itu yang warna putih tau. Yang warna coklat dan Pink Lavender ini baru sahaja dilancarkan pada Oktober 2018 lalu dan dibawah produksi Petal Velvet juga. Setting powder ni sebenarnya penting untuk mengawal rembesan minyak pada kulit muka terutama bila kita keluar rumah dan terkena cuaca panas. Tapi the most important thing is sunscreen yang dikenali Petal Velvet Sunaway. 

Nak beli Petal Velvet Powder dekat mana?
Haaaa, korang boleh beli atau tengok lebih lanjut berkenaan PETAL VELVET POWDER di SINI




Petal Velvet Set and u guys can choose any Petal Velvet Powder in cart. Btw, thank you for the hologram pouch Althea. Always, made my day with cute stuff from South Korea. Love it!




The most important thing for every person out there is Sunscreen and hallo Petal Velvet Sunaway. This product very helpful to me and i love because a lightweight sunscreen that protects the skin from UV rays with a petal-like. Damn cool ! Tekstur yang ringan ini membuatkan si pemakai selesa. Bagi aku, untuk sunscreen biarlah sifatnya ringan dan yes i got it from Althea. Thank you Althea u guys always made my day again,hehe..


Sukanya aku dengan Petal Velvet Sunaway ini adalah kerana sifat yang ringan, melindungi kulit muka dari sinaran UVA dan UVB yang bahaya serta sangat sesuai untuk kulit muka yang sensitif kerana tidak mengandungi bahan kimia. First thing first, i love this product because contain hyaluronic acid which is dia membantu untuk menghidratkan lagi kulit muka kita. Penting tau sebenarnya hyaluronic acid pada kulit muka terutama bagi mereka yang kulit kering.




Bukan tu je tau, bila pakai Petal Velvet Sunaway ni, kulit barrier skin dapat dikawal tanpa mengelurkan minyak yang banyak sekaligus mengurangkan jerawat pada kulit muka. Bahaya tau, kalau salah pilih produk. Lelagi melibatkan skin barrier ni. Walaupun sifatnya putih, tetapi produk ini tidak menampakkan putih pada kulit muka malah ianya mudah menyerap dan tidak melekit.


Kandungan paling utama dalam Petal Velvet Sunaway ini adalah Damask Rose yang bertindak untuk melembutkan kulit muka dan melembapkan kulit muka. Produk ini juga sesuai digunakan setiap hari. Jadi pilihan ditangan anda samada nak menjaga kulit muka atau tidak. Kedua-dua produk ini iaitu Petal Velvet Powder dan Petal Velvet Sunaway ini sangat penting terutama perlindungan dari sinaran UVA dan UVB. Suka dan puas hati guna Petal Velvet Powder dan Petal Velvet Sunaway ni. Harga dia pun takde la mahal mana pun. Semua mampu beli dan hasilnya cukup berbaloi. Yesss! Tak sabar tunggu mask sheet dari jenama Althea sendiri. Ohya! Untuk pengetahuan semua, Petal Velvet Set ini adalah jenama Eksklusif dari Althea sendiri. Jadi kita tunggu mask sheet jenama Althea lak. Pleaseeee Althea <3





Salam Sayang,
mekonie@yahoo.com


Tiada ulasan:

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..