PELANCARAN EMRAZ PRODUCT BOOKLET



Pelancaran EMRAZ Product Booklet | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. 2 minggu lepas aku berkesempatan untuk menghadiri sesi pelancaran EMRAZ Product Booklet di Hilton Garden Inn Puchong. Terima kasih Ustaz Shahrul Izuan atas jemputan ini. Majlis pelancaran EMRAZ Product Booklet ini telah dilancarkan oleh Dr.Zulkarnain Bin Endut yang merupakan penaung (CEO/Managing Director/Chairman/Founder) kepada EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd dan turut hadir sama Ustaz Shahrul Izuan Bin Shafie sebagai Chief Operation Officer (COO) serta warga kerja EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd.




Siapa EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd?

EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd (Bumiputera) yang telah berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) di bawah Akta Syarikat 1965 pada 23 Januari 2015. Nombor pendaftaran syarikat EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd ini adalah 1128699-H. Dilesenkan di bawah Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia dengan No.Lesen KPK/LN 8608. Syarikat ini juga telah menjadi ahli Persatuan Syarikat Pengendali Pelancongan Bumiputera (BUMITRA) | BM808 dimana syarikat ini memberi fokus utama pakej dan produk umrah serta ziarah. Lebih daripada 5000 orang jemaah telah bersama EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd sejak tahun 2017.


Sesi pelancaran EMRAZ Product Booklet

Kelebihan Umrah Bersama EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd?

  • Umrah menggunakan alat bantu pendengaran / receiver (macam walkie talkie tapi fungsi untuk jemaah hanya mendengar sahaja). Alat bantuan ini bagi aku ianya sangat komprehensif terutama bagi mereka yang pertama kali jejak kaki ke Tanah Haram. Info-info dan doa-doa akan diajukan oleh mutawwif berpengalaman dan profesional dengan menggunakan alat bantu pendengaran / receiver.
  • Mutawwif berpengalaman dan profesional.
  • Memperolehi set bagasi premium 4 jenis iaitu beg kargo, beg kabin, beg kasut dan beg sandang yang mempunyai logo tersendiri.
  • Penerbangan terus tanpa transit (Saudi Malaysia)
  • Full Board Meal ( 3 kali makan)
  • Insuran perjalanan berkelompok (Takaful Ikhlas)
  • Telekung dan kain ihram edisi khas berjenama iManis
  • Dapat cenderahati dari EMRAZ.
  • Hotel 50 meter sahaja




Inilah dia booklet yang aku cakapkan tu. Walaupun hanya sekadar booklet, tapi dalam tu padat dengan ilmu juga ye. Haaaa.. Tahniah buat EMRAZ atas pelancaran booklet ini. 









Apa yang ada dalam BOOKLET Emraz ini?

Dalam booklet Emraz ini terdapat:
  1. Pengurusan Tertinggi Emraz
  2. Apa itu Umrah?
  3. Ayat Al-Quran mengenai Umrah
  4. Sejarah Mekah dan Madinah
  5. Data dan Statistik Umrah di Malaysia
  6. Siapa yag layak untuk ke umrah
  7. Flow pergerakan umrah
  8. Siapa Emraz Travel
  9. Mengapa memilih Emraz Travel
  10. dan banyak lagi


Apa yang aku nak perkatakan di sini, booklet Emraz ini bukan hanya booklet semata-mata tetapi pelbagai info serba sedikit boleh kita tahu sekaligus membimbing kita untuk membuat umrah dan flow umrah sebenar. Jadi selepas ini, bagi mereka yang nak menunaikan ibadah umrah boleh cuba servis dari Emraz ini. Dalam setiap booklet Emraz ini terdapat borang pendaftaran umrah bagi yang berminat.


Semasa sesi uji alat bantu pendengaran / receiver

9 Cawangan Emraz:
  1. Cawangan Kuala Terengganu, Terengganu
  2. Cawangan Kota Bharu, Kelantan
  3. Cawangan Shah Alam, Selangor
  4. Cawangan Bangi, Selangor
  5. Cawangan Johor Bahru, Johor
  6. Cawangan Kuantan, Pahang
  7. Cawangan Kota Kinabalu, Sabah
  8. Cawangan Miri, Sarawak
  9. Cawangan Kuching, Sarawak



25 ulasan:

  1. Bagusnya dah ada kemudahan umrah guna alat pendengaran tu.. 😍 Nice sharing Onie

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
    Jom follow blog https://www.iyaseo.id/
    . Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
    . Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
    . Komen yang baik2 sahaja ye..
    . Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
    Terima kasih sekali lagi.

    BalasPadam
  3. I didn't know of this til you sharing here, wow they do have many branches. Good that now I know shall let my friends to know of this too, I am sure they will find this good info.

    BalasPadam
  4. Mudahan Emraz akan menjaga kualiti perkhidmatannya agar makin ramai yang berjaya menjalani ibadah dengan tenang. Mudahan rezki Emraz juga murah sebab memudahkan orang lain.

    BalasPadam
  5. Banyaknya benefit bila pergi umrah dengam emraz ni! Dalam booklet dia pon full if information untuk kita jemaah². Bab yang alat dnegar tu bagus sangat! First time la ni rasanya. Boleh recommend dkt semua ni.

    BalasPadam
  6. Eh senang lah bila dieorang dah buat macam ni kan. Senang nak tengok apa servis yang dieorang tawarkan. Kita pun senang nak bajet bajet.

    BalasPadam
  7. Pertama kali dengar tentang Emraz ni. Bagus pakej yang ditawarkan. Alat dengar tu amat membantu para jemaah. Bagus ni war warkan kat kengkawan.

    BalasPadam
  8. Wow.. Nice sharing.. Tahniah di atas pelancaran booklet emraz ni...mungkin hal2 berkaitan travel dgn emraz ni boleh sebarkan dengan meluas terutamanya yg ingin mendapatkan pakej umrah..

    BalasPadam
  9. Menarik ni. Satu perkara baru terutama bagi mereka yang nak mengerjakan umrah. Kiranya sangat membantu lahkan

    BalasPadam
  10. Wah banyaknya kelebihan umrah yang emraz tawarkan. Dalam booklet banyak info info yang dikongsikan .Bagus juga perkongsian ni at least kami tahu perkhidmatan yangbdiberi

    BalasPadam
  11. Bagusnya ada booklet cam ni..boleh le belajar skit2 bila nk ke Umrah. Sis dh pernah buat Umrah 2 kali dah..harap2 dpt lah naik haji pulak..doa2kan ya

    BalasPadam
  12. it's seem very informative . will recommend to my muslim friend need it when they are ready for it ya!! i was very curious is every muslim they have to membuat umrah !!?

    BalasPadam
  13. Tahniah emraz sebab keluarkan buku yang emmebri input kepada mereka yang nak emngerjakan umrah..wah abgus dia ada sediakan alat pendengaran untuk mereka yang tak boleh dengar

    BalasPadam
  14. wah, Emraz ada 9 cawangan dekat Malaysia, tak jadi masalah lah untuk orang Malaysia menggunakan perkhidmatan mereka, banyak pulak tu kemudahan yang diberikan.

    BalasPadam
  15. menarik pakejnya. hotel hanya 50 meter? dekat tu. siap ada dapat alat pendengaran serta beg bagasi lagi

    BalasPadam
  16. Wah bagus lah pakej umrah Emraz, siap bg alat pendengaran kat jemaah. Booklet tu insyaAllah bermanfaat untuk yg bakal ke Tanah Suci tu.

    BalasPadam
  17. Wah! Pakej umrah yang menarik. Lepas ni boleh target untuk umrah. InsyaAllah.

    BalasPadam
  18. Emraz travel & tours ni agak femes tau. Emi biasa dengar, tapi so far tak pernah guna servis mereka lagi. Tengok la nanti, ada rezeki nak pegi travel boleh guna servis diorang.

    BalasPadam
  19. Wah this is kind of complete information for those planning to go to umrah.

    BalasPadam
  20. Sangat sesuai untuk mereka yang baru pertama kali jejak kaki ke tanah suci..pakej dia pun sangat bagus.. yang paling best hotelpun hanya 50 meter saja jarak nya

    BalasPadam
  21. Wah boleh lah recommend dekat sedara atau kawan-kawan yang nak menunaikan umrah nanti kan. Bagus bila ada alat bantuan pendengaran untuk jemaah.

    BalasPadam
  22. Terbaik dgn ada kemudahan terse but semoga urusan umrah semakin mudah

    BalasPadam
  23. Wahhh dah lebih mudah sekarang utk menunaikan umrah. Ada booklet utk rujukan. Masa pergi kursus umrah dan haji memang ada bagi banyak ilmu dan nota kecil tentang umrah diberikan. Tapi versi lama la. Takda hearing device tu. Booklet ni saiz besar juga ya Onie. Kalau saiz A6/A5 mesti lagi mudah utk jemaah.

    BalasPadam
  24. Wah dh ad company travel yang baru dan nmpk lebih baik. Siap ad bg booklet lengkap lagi. Boleh la suggest kt mak abah sebelum dieorng pnye servis pun nmpk ok. jejehe

    BalasPadam
  25. Good to know that there is this new product launching that will definitely help our fellow muslim friends in their holy pilgrimage. :)

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..