BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS

BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


Bye Kulit Gelap Dengan Himalaya Orange Range Tan Removal | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. After 1 month, aku start balik menghadap blog sendiri setelah mood kelaut yang dalam itu. Maka, sebulan juga aku telah cuba produk baharu dari Himalaya Malaysia which is produk dorang semua sesuai dengan kulit muka aku. Disebabkan aku ni seorang yang sangat aktif terutama dengan aktiviti luar rumah. Jadi kulit muka aku ni cepat gila sunburn pastu terus jadi gelap. Jaga muka beria wei penat okay. Biasalah 'Beauty is pain" kan? Tapi tulah, bila muka tanned ni satu je, nak cepat cerah macam sediakala. Sudahnya aku ambil keputusan untuk cuba produk terbaharu dari Himalaya.

Sebelum ni aku pun pernah pakai produk Himalaya dan antaranya di sini:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=ez0Q3WP05nc
  2. https://www.youtube.com/watch?v=ahpOB78LJBc
  3. https://www.youtube.com/watch?v=WGMy-4x4jpw
  4. https://www.youtube.com/watch?v=e5l7233ameQ
  5. https://www.mekonie.com/2017/08/7-produk-himalaya-aku-bawa-ke-laos.html
  6. https://www.mekonie.com/2017/01/mini-konsert-tasha-manshahar-bersama.html


BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


So, most product from Himalaya ni memang best dan mostly sesuai dengan kulit muka onie. Jadi memang onie tak takut untuk gunakan produk Himalaya ni. For this time, i'm using this product more than one month and the result is good for me. Memang kulit muka berubah 100% especially bila sunburn ni wak. Jadi, for those yang nak cari produk untuk cerahkan kulit muka yang telah sunburn yesss korang boleh cuba produk ini dan baca review aku berkenaan produk ini. 


Cuma aku nak bagitahu awal-awal, produk ini sebenarnya tidak sesuai bagi mereka yang mempunyai kulit sedia tanned untuk mencerahkan kulit muka. Yes, nak pakai boleh cuma result at the end maybe different with another person depend how u guys jaga kulit muka. Mostly ramai orang tanya my skincare routine. For me, very easy but kena letakkan satu amalan dimana yes aku mesti kena jaga kulit muka juga tak kira pagi petang atau malam. Skincare and makeup, yes. i vote for skincare first because if you guys nak makeup but kulit muka tak jaga, i berani cakap bila makeup nanti, effect selepas makeup tu akan ada 'something wrong' dekat muka. 


So, let's check out for my new skincare routine people! 



BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


Untuk bab skincare routine ini, onie memang sangat jaga betul-betul sebab dari skincare ni lah yang boleh buat kulit muka seseorang sentiasa sihat dan cantik. Untuk produk Himalaya jenis orange range ni, onie memang pakai kesemua produk dia. Untuk dapat kesan yang superb, yesss! Aku gigihkan diri untuk pakai ikut masa yang sesuai. Cuma yang Tan Removal Orange Face Wash ni dah habis,huwarrr! Nak kena beli lagi sebab Face Scrub dengan Peel-Off Mask masih ada lagi. Cuma apa yang onie nak cakap, setiap penggunaan produk ini mempunyai masa-masa yang tertentu sahaja boleh dipakai. Apa yang onie suka dengan produk ini adalah, penggunaan orange peel dalam produk ini. Ya, bila guna orange sekaligus kita tahu ia mampu mencerahkan kulit muka kita kerana dalam buah oren ada vitamin c dan fungsi vitamin c salah satunya adalah untuk mencerahkan kulit.


Untuk produk Orange Range dari Himalaya ini terdapat:
  1. Himalaya Tan Removal Orange Face Wash
  2. Himalaya Tan Removal Orange Face Scrub
  3. Himalaya Tan Removal Orange Peel-Off Mask



Himalaya Tan Removal Orange Face Scrub

BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


Untuk penjagaan kulit muka, pencucian muka adalah sangat penting kerana kalau tinggal satu step sahaja kemungkinan kulit muka akan timbul jerawat pasir atau berminyak dan boleh menyebabkan kehadiran jerawat. Untuk pencucian yang betul, penggunaan Face Scrub ini sangat penting untuk membuang sel kulit mati, melicinkan kulit muka dan mencerahkan kulit muka. Penggunaan produk ini tidak boleh digunakan setiap hari kerana produk ini mempunyai Shell Powder yang boleh membuatkan kulit muka terluka. Walaupun sifat Shell Powder ini halus tetapi jika penggunaan setiap hari, ianya boleh menyebabkan kulit muka menjadi nipis. 


Jadi scrub ini sesuai digunakan 2 - 3 kali seminggu sahaja ya. The rest about ingredient contohnya, niacinamide yang bertindak sebagai vitamin B3 which is kandungan ini bertujuan untuk mencerahkan kulit muka, mengatasi kulit muka berjerawat, melembapkan kulit muka. Rata-rata yang aku baca di internet, kandungan niacinamide ini perlu berhati-hati bagi yang mempunyai kulit muka sensitif dan kadang-kadang kandungan inilah yang menyebabkan kulit muka terasa gatal. Dah alhamdulillah, kulit muka aku bukan dalam kategori yang sensitif. 


Antara kandungan yang ada dalam face scrub ini adalah Ekstrak Orange Peel, Papain dan Oatmeal. Ketiga-tiga kandungan yang ada dalam face scrub ini sangat membantu untuk mencerahkan kulit dan membuang sel kulit mata dan sekaligus melembutkan kulit muka. So, itu sahaja dari onie berkenaan face scrub ini. Serius best dan puas hati selepas bersihkan muka guna face scrub ini. Rasa macam kulit bayi ye. Okay, next is face wash.


Himalaya Tan Removal Orange Face Wash

BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


Seterusnya, selepas face scrub gunalah face wash pula. Dalam kandungan face wash ini terdapat orange peel juga which is dia punya manfaat sangat terbaik. Antaranya untuk membersihkan kulit muka dan membantu mencerahkan kulit muka yang tanned, mengurangkan kulit kering, membuang sel kulit mati dan lingkaran hitam terutama pada bawah mata. So, untuk face wash in boleh digunakan hari-hari. Bau dia sangat wangi sampai aku rasa nak je makan,haha.


Dalam face wash ini terdapat kandungan seperti Orange Peel, Papain dan madu yang fungsi kandungan ini untuk melembapkan kulit walaupun baru pertama kali pakai face wash ini. Cubalah korang, tapi macam aku cakap awal-awal. Produk ini tidak menjaminkan kecerahan kulit muka bagi mereka yang sedia mempunyai kulit gelap. Tapi, yes korang kena cuba juga. Puas hati pakai. Selepas cuci muka, wajiblah pakai peel-off mask ini pula. 

Himalaya Tan Removal Orange Peel-Off Mask

BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS

The last one is, peel-off mask. Rata-rata semua orang kat luar sana tahu dimana penggunaan mask ini hanya 1 atau 2 kali seminggu sahaja. Fungsi peel-off mask ini untuk mengurangkan tan pada kulit muka dan kandungan yang ada dalam mask ini seperti orange peel yang bertujuan untuk membantu mengawal melanin sintesis dengan proses pengelupasan dan mencerahkan tona kulit muka. Fungsi madu ini pula untuk melembapkan kulit muka yang kering. 


Proses untuk tanggalkan mask ini pun sebenarnya takde la sakit mana pun. Setengah peel-off mask ni, bila nak tanggalkan sakit dia tu tuhan saja tahu kan. But for this peel-off mask, okay sahaja. Cara nak guna dia pun mudah je, bersihkan kulit muka lepas tu apply peel-off mask ni pada kulit muka selama 10 - 15 minit kemudian tanggalkan secara perlahan-perlahan.



Pros And Cons

BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


PROS:

  • Reasonable price
  • Suitable for sunburn skin
  • Suitable for all skin types
  • Love the smells; orange!
  • Worth to buy

CONS:
  • Contains alcohol for peel-off mask; poly vinyl alcohol is a synthetic alcohol that occur as a white, tasteless and odorless powder.
  • Face wash cepat habis then kena beli lagi nampaknya.
  • Need to test product for first time using in a area on the inside of the hand. So, tak semua produk kadang-kadang sesuai dengan kulit muka kita. Macam onie, so far.. semua produk sesuai dengan kondisi kulit onie. Alhamdulillah



BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS



Himalaya Women's Wellness

BYE KULIT GELAP DENGAN HIMALAYA ORANGE RANGE TAN REMOVAL & WOMEN'S WELLNESS


Satu lagi, onie nak share dengan korang berkenaan Women's Wellness ni. Kalau korang nak tahu, Himalaya Women's Wellness ini mengandungi Shatvari yang berfungsi sebagai booster kepada ibu yang sedang menyusukan anak sekaligus menghasilkan susu ibu secara konsisten. Selain itu, Shatavari ini membantu untuk menstabilkan hormon orang yang baru lepas bersalin yang didatangkan dalam bentuk kapsul. Bahan utama yang ada dalam produk ini adalah Shatavari iaitu Asparagus racemosus) root extract. Cara pengambilan produk ini adalah 1 kapsul 2 kali sehari dan dalam botol ini terdapat 60 kapsul.


Untuk produk ini, herbanya dari India dan 100% dijamin halal. Rata-rata yang aku baca di internet juga, ramai kaum ibu yang puas hati bila consume produk ini. Anak dorang kenyang plus susu badan pun banyak. So, korang boleh cari di butik Himalaya juga di farmasi pun ada dijual :)


Kita ikthiar dulu, selebihnya kerja tuhan. Semoga berhasil ye korang. 💕





Salam Sayang,
Mek Onie

1 ulasan:

  1. Selalu dengar komen-komen positif daripada produk Himalaya ni. Saya selalu guna scrub dia sebelum tidur. Btw lawanya gambar-gambar akak lagi-lagi flatlay semua tu. :D

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..